Συνέδριο FVW: ράβδος χρυσού η βάση δεδομένων για την τουριστική βιομηχανία- Γράφει η Αντα Καραγιάννη

Το ετήσιο συνέδριο του fvw, του κορυφαίου οργανισμού τουριστικών μέσων ενημέρωσης στη Γερμανία (και στην Ευρώπη), αποτελεί θεσμό, καθώς κάθε χρόνο οι ηγέτες του παγκόσμιου τουρισμού αναλύουν τις τάσεις της αγοράς και προδιαγράφουν τις μελλοντικές εξελίξεις.

Η κυρία Αντα Καραγιάννη, MSc μάρκετινγκ & επικοινωνία της Praxis Plus της Ρόδου και τουριστική επιχειρηματίας, παρακολουθεί ανελλιπώς το συνέδριο εδώ και πολλά χρόνια και είναι αυτή που κατάφερε να φέρει στο σμαραγδένιο νησί το συνέδριο του fvw, στο οποίο, κάθε χρόνο, παράγοντες της γερμανικής αγοράς καταθέτουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους για τους ελληνικούς προορισμούς.

Η κυρία Καραγιάννη γράφει στο tornosnews τη δεύτερη ενότητα των συμπερασμάτων από το εφετινό fvw congress 2014 (δείτε την πρώτη ενότητα στο http://www.tornosnews.gr/permalink/6081.html):

Στο FVW congress, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Κολωνία και συγκεντρώνει τους κορυφαίους τουριστικούς οργανισμούς, επιχειρηματίες, φορείς, επιστήμονες στα θέματα τουρισμού και περίπου 1.500 συμμετέχοντες, οι τοποθετήσεις ξεδίπλωσαν τη στρατηγική της τουριστικής βιομηχανίας και τη δυναμική του ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα.

Κεντρικό θέμα, όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη αναφορά, η data, βάση δεδομένων, η πληροφορία που μετατρέπεται με τη στρατηγική αξιοποίησή της σε ράβδο χρυσού για τον τουρισμό. Κεντρικός ομιλητής ο διευθύνων σύμβουλος της TUI  AG, Fritz Joussen, ο οποίος ανέπτυξε το «πως οι τουριστικοί οργανισμοί μπορούν να είναι επιτυχημένοι σ’ ένα ψηφιακό κόσμο». Τη στρατηγική τους στον τουρισμό και τις νέες τάσεις παρουσίασαν οι  Christian Bärwind, Head of Travel Google Germany και ο Peter Verhoeven, διευθύνων σύμβουλος Booking.com. Οι σχέσεις ανάμεσα στους tour operators και τις ψηφιακές εταιρείες είναι στενές αλλά και δύσκολες όταν οι δεύτερες «μπαίνουν» στο χώρο των πρώτων. Η επέκτασή τους με συνεργασίες και υπηρεσίες προς τα ξεν/χεία φαίνεται να είναι από ένα σημείο και πέρα ανησυχητική γι’ αυτό απευθυνόμενοι στους συνεργάτες τους ξεν/χους οι  tour operators τους χαρακτήρισαν, «δεν είναι αυτοί που χτίζουν ξεν/χεία!».   

O Fritz Joussen, TUI,  έδωσε ξεκάθαρα το στίγμα των digital μέσων και την διείσδυσή τους στον τουρισμό με την απάντησή του στην ερώτηση «γιατί ως παραδοσιακός Τ.Ο., επενδύετε στη διαφοροποίηση και όχι στα e-portals». Ανέφερε τις οικονομίες κλίμακας στις οποίες βασίζεται η τουριστική βιομηχανία. Η google και οι άλλες ψηφιακές εταιρείες, διαχειρίζονται μια μεγάλη βάση πελατών με τα χαρακτηριστικά και τις επιθυμίες τους. Αν επενδύσουν αποκλειστικά σε αυτές τα ξεν/χεία απειλούνται οι ισορροπίες στις σχέσεις και συνεργασίες στα παραδοσιακά δίκτυα διανομής. Για να δώσουν έμφαση οι tour operators, είπαν χαρακτηριστικά ότι πρέπει με προσοχή να γίνονται τα ανοίγματα αυτά και να λαμβάνεται υπ΄ όψη ο κίνδυνος και το ρίσκο που αναλαμβάνουν τα ξεν/χεία. Δημιουργούνται συνέργειες με trivago, metasearches κλπ ενώ συνάμα τα ιντερνετικά δίκτυα αυξάνονται συνεχώς. Παράλληλα υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός ανάμεσα τους.

Ο Peter Verhoeven, Booking.com, αναφέρθηκε στο μάρκετινγκ που πρέπει να αναπτύξει ένα ξεν/χείο για την προβολή & διανομή του. Ενδεικτικά περιλαμβάνει on line branding, TV, affiliate marketing, mobile, pay per click adv, re-marketing, meta-search, display, social media κλπ. Σε όλα αυτά, το περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό αλλά το προσεγγίζουμε με διαφορετικό τρόπο και δημιουργική σκέψη. Πολλές φορές video πελατών είναι πολύ αξιόλογα, άρθρα δημοσιογράφων σχετικά με τη διαμονή σε ξεν/χεία κλπ.

 Όλη αυτή η Big Data, πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενθουσιάσει τους πελάτες; Άκουσε κάθε μύνημα που σου δίνουν. Κατανόησε και κατηγοροποίησε τους πελάτες σου, πρόβλεψε τις αντιδράσεις τους απέναντι στο προϊόν, πρόσφερε αυτό που θα καλύψει την βαθύτερη επιθυμία του πελάτη σου. Φόρμες κρατήσεων, ερωτηματολόγια κλπ, ακουλουθούν patterns και καταγράφουν το profile του πελάτη. Έτσι δημιουργείται στη βάση δεδομένων το DNA του πελάτη μας. Αυτό το έργο αναλαμβάνουν τα τμήματα μάρκετινγκ των ξεν/χείων και των τουριστικών οργανισμών, με προσοχή για να μη παρασύρονται από λεπτομέρειες ή υπερβολές και οδηγούνται σε ενόχληση ή κακή υπηρεσία προς τον πελάτη.

 Αυτή η πληροφόρηση είναι πολύτιμη και στα ταξίδια πολυτελείας είτε αφορούν κρουαζιέρα είτε διαμονή γιατί όπως εξήγησε ο Karl J. Pojer (Hapag-Lloyd Cruises) «οι πελάτες δεν θέλουν να είναι μέρος ενός club, όπως συνήθιζαν έως τώρα να τμηματοποιούν οι αντίστοιχες επιχειρήσεις (με τις σχετικές κάρτες κλπ) αλλά θέλουν να είναι ανεξάρτητοι». Στα luxury ταξίδια ο πελάτης πολυτελείας δείχνει τι θέλει και συμπλήρωσαν «τέρμα οι κατάλογοι, τα έτοιμα ταξίδια», Tina Kirfel (Silversea Cruises), Norbert Pokorny (Art of Travel).

Τα ταξίδια πολυτελείας είναι mega market, περισσότερο απ΄ ο,τι πιστεύουμε. Η πολυτέλεια δεν καθορίζεται από την κατοχή υλικών αγαθών αλλά από την εμπειρία της πολυτέλειας – luxury experience. Αυτό είναι μια μεγάλη ανατροπή, ανακατατάσσει τις αξίες. Η πολυτέλεια αποκτά περισσότερη «δημοκρατικότητα», έχει να κάνει με το «κάνω», τις «εμπειρίες», την «ευχαρίστηση να κάνω πράγματα όχι να κατέχω πράγματα». Με τα παραπάνω δίνονται πολλές ευκαιρίες σ’ αυτό το είδος διακοπών. Για παράδειγμα η δυνατότητα της ουσιαστικής ξεκούρασης (με ό,τι αυτό περιλαμβάνει για τον καθένα), χώρος, αρκετός χώρος, ο βιώσιμος και αειρόφος χαρακτήρας στο τουριστικό προϊόν πχ ξεν/χείο, περιβάλλον, φύση κλπ. Έμπνευση, δημιουργικότητα, ιντερνετ, έρευνα είναι σημαντικά στο σχεδιασμό μάρκετινγκ του τουρισμού πολυτελείας που αποτελεί το 2-3% και πρέπει να περιλαμβάνεται διακριτά ανάμεσα στα τμήματα της αγοράς με σαφή διαφοροποίηση.

Στο χώρο των μεταφορών ο ανταγωνισμός «καλά κρατεί». Η Ryanair στοχεύει στη μεγάλη Γερμανική αγορά και ανεβάζει την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει, εταιρείες charter μειώνουν τις τιμές για να την ανταγωνιστούν. Η στρατηγική αναπτύχθηκε από μέσα από τον διάλογο με τους Jens Bischof, Deutsche Lufthansa, Chief Commercial Officer και Kenny Jacobs, Chief Marketing Officer, Ryanair

Η ατζέντα του τουρισμού είναι μια παλέτα με χρώματα, κίνηση, επιθυμίες, προτάσεις, εμπειρίες, συναισθήματα και απαιτεί από τις επιχειρήσεις και το μάρκετιγνκ, σοβαρή επιστημονική εργασία με γνώση και εμπειρία στα θέματα, συνέργειες, ευελιξία, συντονισμό, αμεσότητα, ευρύτητα και αγάπη για την αυθεντική φιλοξενία σε κάθε επίπεδο. Το FVW congress, με συντονιστή τον Klaus Hildebrandt, αρχισυντάκτη του FVW,  με συνέπεια και αποτελεσματικότητα έφερε στο προσκήνιο τις στρατηγικές στον τουρισμό, τις τάσεις, ιδέες και προτάσεις, πληροφόρηση, όχι για το αύριο του τουρισμού, αλλά για το σήμερα γιατί είναι πολυτέλεια να αγνοούμε το ρίσκο του χρόνου.

TornosNews.g

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

  ΩΡΟΛΟΓΙΟΝ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ MEΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ 2024 ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...