Η ομιλία του Τσαμπίκου Χατζημιχάλη για την κρουαζιέρα στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής μετά απο πρόσκληση του Δημήτρη Γάκη το 2017

Ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στη Δωδεκάνησο Δημήτρης Γάκης θυμήθηκε την ομιλία του Τσαμπίκου Χατζημιχάλη για την κρουαζιέρα στην Επιτροπή των Περιφερειών της Βουλής, καλεσμένος απο τον ίδιο.Με συγκροτημένο λόγο και με απόλυτη γνώση του αντικειμένου του ο Τσαμπικος Χατζημιχάλης καθήλωσε τους παρευρισκόμενους. Θα λείψει απο τη Ρόδο, απο την κρουαζιέρα, απο όλους μας....

Απόσπασμα από τα πρακτικά της συνεδρίασης της ειδικής μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής που πραγματοποιήθηκε 30-5-2017 με θέμα την Κρουαζιέρα. Μεταξύ των φιλοξενούμενων παρευρίσκονταν και ο αείμνηστος τουριστικός πράκτορας Τσαμπίκος Χατζημιχαήλ.

….ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΚΗΣ ( Πρόεδρος της μόνιμης Επιτροπής Περιφεριών) Ξεκινώντας τη διαδικασία, θα πρότεινα να ξεκινήσουμε με μια καινοτομία. Να ακούσουμε το πρόβλημα της κρουαζιέρας μέσα από την εμπειρία, η οποία έχει μετατραπεί και σε τεχνοκρατική άποψη. Γι' αυτό καλέσαμε -με δική μου πρωτοβουλία- έναν άνθρωπο από την Περιφέρειά μου, τη Ρόδο, που έχει 45 χρόνια εμπειρίας στην κρουαζιέρα και την ξέρει πολύ καλά. Ο κ. Τσαμπίκος Χατζημιχάλης θα μας παρουσιάσει την εμπειρία, αλλά ταυτόχρονα και την προβληματική που υπάρχει σήμερα, καθώς και τις λύσεις που προτείνει μέσα από την εμπειρία του. Παρακαλώ, έχετε το λόγο.

ΤΣΑΜΠΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ (Τουριστικός Πράκτορας στη Ρόδο): Καλή σας μέρα. Ονομάζομαι Τσαμπίκος Χατχημιχάλης και έχω την τιμή και την τύχη να είμαι τουριστικός και ναυτικός πράκτορας στη Ρόδο εδώ και 45 χρόνια. Έχω την τύχη να έχω εκπροσωπήσει και να εκπροσωπώ τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, όπως είναι η Carnival, η Celebrity, η Festival και όλες τις ελληνικές εταιρείες κρουαζιέρας που ερχόντουσαν στη Ρόδο με ελληνική σημαία και δυστυχώς, σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία.

Θέλω να σας πω, ότι την κρουαζιέρα τώρα την μάθατε όλοι. Μέχρι το 2000 ήταν το αποπαίδι του τουρισμού και κανένας δεν ενδιαφερόταν. Όλες οι εταιρείες που προωθούσαν τον τουρισμό ασχολούνταν μόνο με τα ξενοδοχεία. Για τον θαλάσσιο τουρισμό δεν ασχολήθηκε ποτέ κανένας. Να ξέρετε ότι η κρουαζιέρα έχει πάρα πολλά θετικά.

Καταρχάς, προσφέρει πολλή δουλειά και θέσεις εργασίας στο «κύκλωμα» που ασχολείται, όπως ξενοδοχεία, ταξί, διανυκτερεύσεις, προβολή του τόπου, ανάδειξη αρχαιοτήτων και πάρα πολλά άλλα. Αυτό, όμως, που συμβαίνει σήμερα και πρέπει να προσέξουμε, είναι ότι οι εφοπλιστές το μόνο που θέλουν είναι να υπάρχει ασφάλεια στα λιμάνια, λόγω των γεγονότων που εξελίσσονται σχετικά με την τρομοκρατία κ.λπ., πράγμα που, μετά λύπης μου, διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη ασφάλεια, γι' αυτό και δεν μας προτιμούν τελευταία οι εταιρείες κρουαζιέρας.

Η κρουαζιέρα από το 2000 και μετά -θα σας ενεχυριάσω κάποια στατιστικά-, και συγκεκριμένα το 2007 στη Ρόδο φτάσαμε να έχουμε 749 προσεγγίσεις. Ήμασταν πρώτοι σε όλη την Ελλάδα και περνούσαμε ακόμα και τον Πειραιά. Αυτή τη στιγμή, η Ρόδος λόγω ελλείψεων, λόγω προβλημάτων κ.α., θα είμαστε ευτυχείς εάν το 2017 πιάσουμε 220 προσεγγίσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα έσοδα στο νησί να είναι λιγότερα, λιγότερες θέσεις εργασίας και κατά συνέπεια να υπάρχει γκρίνια.

Το κρουαζιερόπλοιο όταν έρχεται σε οποιοδήποτε λιμάνι πρέπει να του δώσεις τέτοιες υπηρεσίες, μέσα στις 12 με 13 ώρες που παραμένει στο λιμάνι, για να μπορέσεις να τους εξυπηρετήσεις.

 

Έγγραφο1

       
       

 

 

(Συνέχεια ομιλίας του κυρίου ΤσαμπίκουΧατζημιχαήλ, Τουριστικού Πράκτορα στη Ρόδο)

Δεν  είναι ο πελάτης του charter, ο οποίος μένει εφτά ημέρες και εάν κάποια μέρα κάνει φουρτούνα και δεν μπορεί να πάει στο ένα νησί ή στο άλλο, θα το κάνεις την άλλη ημέρα ή εάν δεν συμπληρωθεί ο γύρος του νησιού θα τον ακυρώσεις, αλλά κάποια μέρα θα του την προσφέρεις. Η κρουαζιέρα είναι μέσα σε 12 ώρες να του δώσεις τα πάντα, να εξυπηρετήσεις του πλοίου, το σπουδαιότερο, να το προστατεύσεις από όλες τις κακοτοπιές και να έχεις αγαστή συνεργασία με τους καπετάνιους και με την εφοπλιστρια εταιρία.

Θέλω να σας πω, ότι κατά καιρούς βγαίνουν και λένε ότι το κατά κεφαλήν εισόδημα ή αυτά που ξοδεύει ο πελάτης ενός κρουαζιερόπλοιου, είναι από 70 € έως 80 €. Εγώ διαφωνώ καθέτως και πιστεύω ότι τα λεφτά είναι πολύ περισσότερα, διότι δεν λαμβάνουν υπόψη τους κανένας τα πληρώματα, τα οποία πληρώματα ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα και είναι αφανείς αυτοί. Εμείς στη Ρόδο έχουμε ένα πλεονέκτημα: Σε όλα τα λιμάνια σχεδόν της Ελλάδος, το κρουαζιερόπλοιο μένει από τέσσερις έως πέντε χώρες. Σαντορίνη, Μύκονο, Ηράκλειο, η Ρόδος, λοιπόν, είναι ευεργετημένη σ’ αυτό το σημείο, διότι τουλάχιστον μένει από 10 έως 12-14 ώρες στο λιμάνι μας οπότε καταλαβαίνετε ότι υπάρχει μεγαλύτερη επίσκεψη στην Παλιά Πόλη, περισσότερα ψώνια και άλλα.

Θα ήθελα, να σας πω, ότι η κρουαζιέρα δεν είναι μόνο ότι θα προσεγγίσει το λιμάνι και τελειώσαμε. Πρέπει, πιστεύω και θέλω να γίνει αντιληπτό με τον τρόπο αν είναι σωστός που πόλεων, τα λιμάνια όλα να δημιουργηθεί ένα site που να δίνει πληροφορίες στους καπετάνιους, ποια είναι τα βυθίσματα, ποιο είναι το λιμάνι, τι καιρός επικρατεί, πράγμα το οποίο δεν υπάρχει μέχρι σήμερα σε κανένα λιμάνι και περισσότερο, στο δικό μου που το ξέρω και το γνωρίζω. Αρχίζει έτσι να γίνεται μια αλληλογραφία ώρες, ημέρες για αυτό, για το πώς είναι, αν έχει άμπωτη, αν έχει το ένα ή το άλλο, που θα μπορούσε κάλλιστα αν υπήρχε ένα site από τα λιμενικά ταμεία, να μπορέσουν να μπουν οι καπετάνιου μηχανικοί και να δουν όλα αυτά εδώ.

Το λιμάνι της Ρόδου, επειδή γι’ αυτό ήρθα να μιλήσω, εδώ και χρόνια δεν έχει μπει ούτε μια πέτρα. Τα πλοία που έρχονταν, που είχαμε κάποτε 7,8 και 9 κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Ρόδου με 9 ή 8 αντίστοιχες ελληνικές σημαίες, ήταν των 120 μέτρων, των 130. Τώρα έρχεται πλοίου 340, 333 μ.. Το πολύ να χωρίσει δύο πλοία. Δεν έχει γίνει ούτε ένα σχέδιο προέκτασης, ούτε μια μελέτη κάπου να ενταχθεί να κάνουμε ένα λιμάνι, διότι το δικό μας είναι προβλήτα, δεν είναι λιμάνι! Το λιμάνι είναι για να δεις να απαγκιάσεις, ενώ εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Είναι μια προβλήτα στο πουθενά.

Έχω τα στοιχεία των τελευταίων 10 -15 χρόνων, που βλέπουμε ότι ενώ «ανθούσε» η κρουαζιέρα στη Ρόδο με καλύτερες χρονιές του 2007 το 2009 και να έχουμε διακινήσει γύρω στις 800.000 επιβάτες- την στιγμή που το αεροδρόμιο εκείνη την εποχή διακινούσε 1 εκατ. 1 εκατ. 200 χιλιάδες- δεν ήταν ευκαταφρόνητο το νούμερο αλλά κανένας όμως δεν έδινε σημασία. Νόμιζαν ότι τα πλοία θα έρχονται και θα φεύγουν και κανένας δεν έδινε την πρέπουσα σημασία. Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω, και να σας πω ότι αν είναι δυνατόν και λόγω του Brexit στην Αγγλία, οι εφοπλιστές, τους Έλληνες να τους γυρνούσατε. πίσω. Έχετε τα προσόντα, έχετε τον τρόπο να τους πείσετε να γυρίσουν πίσω διότι, πρέπει να βάλουν και την ελληνική σημαία, κάτι το οποίο μας λείπει. 

Επειδή μιλάω πολύ τακτικά με όλους αυτούς τους καπετάνιους που έχω την τιμή, σας λέω, να πρακτορεύω τις μεγαλύτερες εταιρείες, οι άνθρωποι «τρέμουν» την ασφάλεια και πιστεύω ότι τα ελληνικά και περισσότερο, τα λιμάνια μας, δεν έχουν την πρέπουσα ασφάλεια.

 

 

C:\Users\i.lyraki\Desktop\ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ 1.docx

Π/φος

Δ/φος

Ημερομηνία

Όνομα αρχείου

ΧΑΤΖΑΚΗΣ

ΧΑΤΖΑΚΗΣ

30.05.2017

DEPE0530.GX1

 

 

(Συνέχεια ομιλίας του κ.ΤζαμπίκουΧατζημιχαήλ, τουριστικού πράκτορα στη Ρόδο)

 

 

Κάτι το οποίο ζητάνε επιμόνως πάρα πολύ, είναι ότι πολλές φορές ακυρώνουν προσεγγίσεις, διότι δεν πληρούμε τους όρους ασφαλείας.

Σας είπα και προηγουμένως, ότι πρέπει να γίνει οπωσδήποτε προβολή και να δοθούν κίνητρα στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων να έρθουν και να μπορούν να προσεγγίσουν και να τους προσφέρουμε υπηρεσίες που πραγματικά μπορούμε- και Homeport να κάνουμε, όπως κάναμε τα προηγούμενα χρόνια 3-4 χρόνια με την «Costa» -και με άλλες εταιρείες

 

Δημήτρης Γάκης
Πρώην Βουλευτής Δωδεκανήσου ΣΥΡΙΖΑ 

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...