Μανώλης Βασιλαράκης (υποψήφιος με Χανιώτη): "Λίγο ήθος, λίγο φιλότιμο δεν υπάρχει;" Του Μανώλη Δημελλά

Οι ονομαστικοί κατάλογοι είναι απλωμένοι στα τραπέζια. Μετρ, ειδικοί σε τέτοια μαγειρέματα, υπολογίζουν φαμίλιες, ονόματα και ψήφους, όλα τα κάνουν να μοιάζουν με κουκιά, φασόλια και ρεβίθια!

Κάπως έτσι φαίνεται κάποιοι να "κοκκινίζουν" ή να μπαίνουν ερωτηματικά, με μολύβι, δίπλα στα πιο δύστροπα επίθετα. Και αν μερικά από τα χωριά φαίνονται κλεισμένα και σφραγισμένα σε έναν από τους δύο υποψηφίους, υπάρχουν και εκείνα που στέκουν ακόμη αμφιλεγόμενα, όμως αυτά θα καθορίσουν την τελική έκβαση του αποτελέσματος. Ένα από αυτά και οι Μενετές, που με καθυστέρηση θα δώσει τη πρόβλεψη, για το τελικό χρίσμα στη Κάρπαθο.

Μια τελευταία υποψηφιότητα, στο γενικό ψηφοδέλτιο της παράταξης Μ. Χανιώτη, προκάλεσε έντονες παρασκηνιακές συζητήσεις. Είναι ο Μενετιάτης Μανώλης Βασιλαράκης, που χρόνια τώρα, έχει φανερή θέση και εμπλοκή στο πολιτικό σκηνικό του νησιού, όμως για πρώτη φορά, παίρνει θέση στο ψηφοδέλτιο.

Η μεταφορά της αφετηρίας των λεωφορείων, αλλά και μια διαγραφή χρέους, (που αφορά κάποιον άλλο Καρπάθιο) στο τελευταίο Δημοτικό συμβούλιο, στάθηκαν αφορμή ή αιτία, για να πάρουν φωτιά οι κουβέντες των υποψηφίων και των ψηφοφόρων στις στράτες και στα καφενεία. Μάλιστα λάδι στη φωτιά, έριξε στη συνέντευξη του ο κ. Ηλίας Λάμπρος, που επισήμανε "υπόγειες δοσοληψίες και την προφανή πρόθεση, του αντιπάλου του κ. Χανιώτη, για ανταλλαγή ψήφων μέσα από προσωπικές χάρες".

Που βρίσκεται η αλήθεια; και πόσο μπορούμε να την εκμεταλλευτούμε, για να εξυπηρετήσουμε προσωπικά συμφέροντα;

Ο Μανώλης Βασιλαράκης είναι γνωστός στη Κάρπαθο, τόσο για τη πετυχημένη επιχειρηματική δράση, όσο και τη σταθερή κεντροαριστερή (τα περασμένα χρόνια του ΠασοΚ) πολιτική στάση του, μια κληρονομιά από τον κομμουνιστή πατέρα του, το Γιώργο Βασιλαράκη ή Τσαγκάρη.

Ζει και επενδύει όλα του τα χρόνια στο ακριτικό νησί, με επιλογές, αλλά και μια στάση ζωής, που οδηγούν μακριά από καιροσκοπικές πρακτικές κομητών.

Το τελευταίο ζήτημα μεταφοράς της αφετηρίας των ΚΤΕΛ Καρπάθου, από τη σημερινή τους θέση, δίπλα από το εμπορικό κέντρο, σε ένα αναξιοποίητο οικόπεδο, που ωστόσο νοικιάζει ο Δήμος Καρπάθου δίπλα στο Δημαρχείο και απέναντι από το μνημείο του Ηλιάκη, φαίνεται να ξεχείλισε την αγανάκτηση του Μ. Βασιλαράκη, απέναντι σε ένα κατεστημένο, που όπως ο ίδιος τονίζει: "δεν έχει αφήσει, ούτε θέλει να αφήσει να προχωρήσει μπροστά το νησί".

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο υπάρχων χώρος, που χρησιμοποιείτε σήμερα από το ΚΤΕΛ Καρπάθου, αποδεικνύεται στη πορεία του χρόνου μικρός και ανεπαρκής, κυρίως στους καλοκαιρινούς μήνες, που δέκα πούλμαν επιβιβάζουν και αποβιβάζουν επιβάτες, κυριολεκτικά στη μέση του δρόμου.

Το μικρότερο πρόβλημα είναι το κομφούζιο και η καθυστέρηση στα περαστικά αυτοκίνητα, το πιο σοβαρό είναι ένας πιθανός τραυματισμός, μια παράσυρση, που τότε θα χρεωθεί στους υπεύθυνους του ΚΤΕΛ, και κατ' επέκταση θα δυσφημιστεί όλο το νησί, αφού είναι ανεπίτρεπτο καταμεσής του δρόμου, να μπαίνουν οι επιβάτες στο υπο αναχώρηση λεωφορείο ή να περιμένουν σε ένα παγκάκι, που ασφυκτιά από πανωκάαλα αυτοκίνητα.

Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Καρπάθου, κ. Μανώλης Βασιλαράκης, από χρόνια έχει επισημάνει τους κινδύνους, όμως μέχρι σήμερα, κανένας δεν φρόντισε να πάρει στα σοβαρά τις υποδείξεις του.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο της παρούσας δημοτικής αρχής, στις 14-4-2014, το θέμα της μεταφοράς αφετηρίας, ήταν το έβδομο, στη σειρά της ημερήσιας διάταξης.

Συζητήθηκε με αρκετές διαφωνίες και τελικά ψηφίστηκε με 9 ψήφους υπέρ και 8 ψήφους κατά, δηλαδή με οριακή πλειοψηφία, και ο κύβος ερρίφθη!

Η αφετηρία των ΚΤΕΛ, θα μεταφερθεί δίπλα στο κτιριακό συγκρότημα του Δήμου Καρπάθου, έπειτα από κατάλληλη διαμόρφωση του οικοπέδου, και τη δημιουργία της απαραίτητης σκάλας από την επάνω πλευρά. Ωστόσο ο προβληματισμός εξακολουθεί να είναι ισχυρός.

Γιατί με τέτοια σπουδή μπήκε το θέμα στο τελευταίο ΔΣ Καρπάθου;

Ο κ. Μανώλης Βασιλαράκης απαντά:

"Δεν είμαστε πονηροί, ούτε υστερόβουλοι, η συγκεκριμένη χρονική στιγμή, για το θέμα μεταφοράς αφετηρίας, σίγουρα ήταν ένα λάθος, ωστόσο ακόμη και τώρα ήταν απαραίτητο. Έλα όμως που κάποιοι γνωστοί καιροσκόποι, βρήκαν ευκαιρία και θέλησαν να το εκμεταλλευτούν πολιτικά. Να αναφέρω ότι το πρώτο, επίσημο έγγραφο για τη επιβεβλημένη μεταφορά των ΚΤΕΛ, έγινε προς το Δήμο από την εποχή που ήταν Δήμαρχος ο κ. Μ. Ιωαννίδης.

Όσο για τους λόγους, που προτείναμε αυτό το χώρο, μα είναι ξεκάθαροι και παραμένουν σταθεροί. Δεν υπάρχουν άλλοι, ελεύθεροι χώροι, μέσα στο κέντρο των Πηγαδίων, για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των γραμμών του ΚΤΕΛ, και εννοείται ότι δεν μπορούμε να πάμε στο Βρόντη, για να κάνουμε την αφετηρία".

Το συγκεκριμένο οικόπεδο νοικιάζεται από το Δήμο τα τελευταία 11 χρόνια, ωστόσο παραμένει σταθερά αναξιοποίητο! Και σήμερα κατέληξε να φιλοξενεί μερικές ξέμπαρκες βαρκούλες!

Ποιά είναι η αλήθεια; Σίγουρα το ΚΤΕΛ πρέπει να μεταφερθεί, ωστόσο ποιος θα πληρώνει το ενοίκιο στον συγκεκριμένο χώρο;

Απαντ: "Τους ξεκαθάρισα το οικονομικό ζήτημα. Για μας, το ΚΤΕΛ, δεν υπάρχει θέμα 4000 ή 5000 ευρώ τον χρόνο, αφού τόσο είναι το ενοίκιο στο οικόπεδο. Άλλωστε και εδώ που είμαστε σήμερα, πληρώνουμε 2500 ευρώ. Κανένας δεν σκέφτηκε να μην επιβαρυνθεί ο πολίτης. Όσο για την πλευρά του Λάμπρου, που διαφώνησε και καταψήφισε, πρότεινε όχι μόνο να μην παραχωρηθεί στο ΚΤΕΛ, αλλά να ξενοικιαστεί το επίμαχο οικόπεδο, αφού είδε το θέμα μόνο σαν προεκλογικό ρουσφέτι. Για εκείνους λοιπόν, ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για κορώνες. Και δεν είπαν κουβέντα για την ουσία της υπόθεσης. Έπειτα φωνάζουν αόριστα για την περιβόητη καθημερινότητα".

Ο Μανώλης Βασιλαράκης έφερε παραδείγματα άλλων πόλεων που έχει μελετήσει. Όπως η αφετηρία των ΚΤΕΛ στη Ρόδος (Μαντράκι), της Λαμία, και του Βόλου. Και πρόκειται να ολοκληρώσει τη μεταφορά της αφετηρίας των ΚΤΕΛ Καρπάθου, αφού γίνουν οι απαραίτητες διευκρινίσεις, στη τελική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και του ΚΤΕΛ (ποιος τελικά θα πληρώνει το ενοίκιο;) και στη συνέχεια τα αναγκαία και απαραίτητα έργα στον νέο χώρο. Πάει λοιπόν, και αυτό το καλοκαίρι με προσοχή οι αποβιβάσεις από τα λεωφορεία!

Άνθρωπος καθαρός και αυτοδημιούργητος, ο Βασιλαράκης δεν είναι πολιτικός παλαιάς κοπής, αφού φωνάζει δυνατά και δεν ξέρει να κρύβει λόγια ούτε και να κρύβεται πίσω από αυτά.

Η διαδρομή του είναι γνωστή σε όλο το νησί, ανέλαβε τα μισοχρεωμένα λεωφορεία του πατέρα του και πάλεψε για να τα βγάλει πέρα. Μια διαδρομή ζωής που κάνει στάση σε όλα τα χωριά της Καρπάθου, και μέσα από σκληρή, ασταμάτητη δουλειά, δίνει δίκαια τον τίτλο του πετυχημένου επιχειρηματία, στον Μανώλη Βασιλαράκη.

Σήμερα κατεβαίνει για πρώτη φορά σε εκλογική αναμέτρηση, όμως δεν έκρυψε ποτέ τα ιδεώδη και τη πολιτική-κομματική του ταυτότητα. Αν κάτι τρομάζει περισσότερο, είναι εκείνοι που κρύβουν κάτω από το τραπέζι τις πολιτικές θέσεις και πεποιθήσεις τους.

Γιατί σήμερα επιλέγεις να βγεις μπροστά;

"Συμπληρώνω 40 χρόνια, σταθερής επαγγελματικής καριέρας πάνω στο τιμόνι. Στα λεωφορεία, το ΚΤΕΛ, και τα τελευταία χρόνια με τον τουρισμό στο ξενοδοχείο. Σε κάθε εκλογική αναμέτρηση είχα παρόμοιες προτάσεις, πάντοτε από τον κεντρώο χώρο. Δούλεψα, στήριξα επίσημα στις περασμένες εκλογές τον κ. Κατσάνη, τον κ. Μανωλάκη και τον κ. Χανιώτη. Όμως οι υποχρεώσεις δεν με άφηναν, ήθελα να είμαι συνεπής και ουσιαστικός, όχι να γίνω όμοιος με ορισμένους που κοροϊδεύουμε. Μου έγινε πρόταση και το μελέτησα πρώτα με την οικογένεια μου. Είδα ότι σήμερα μπορώ να βγω μπροστά, να ασχοληθώ, δίνοντας περισσότερο και σταθερό χρόνο για τα κοινά.

Ποτέ δεν είδα τις καρέκλες του Δήμου σαν ευκαιρία για βολέματα και προσωπικές καριέρες, εκεί υπηρετείς τον τόπο, τη Κάρπαθο, που έχει μεγάλη ανάγκη από νέα στελέχη".

Τι σε κάνει να εμπιστεύεσαι τον Μιχάλη Χανιώτη, δεν έκανε λάθη;

Απαντ: "Λάθη, καθυστερήσεις και παραλείψεις φυσικά και είχε ο Χανιώτης, όμως δεν έφταιγε μόνο εκείνος, όσο εμείς, που τα περιμένουμε όλα από αυτόν. Για δες πόσοι πηγαίναμε στα Δημοτικά Συμβούλια, για κοίτα πόσα ήταν τα "συντροφικά" μαχαιρώματα πάνω στον Χανιώτη. Αντί να απαιτήσει σκληρή δουλειά από όλους αυτούς, που είχε δίπλα του, χρεώθηκε τα φορτωμένα προσωπικές αδυναμίες κορμιά τους, που στο τέλος βρήκαν αφορμές και την κοπάνησαν, ψάχνοντας αδειανές καρέκλες. Άσε που δεν προλάβαινε, δεν είχε καν χρόνο για να δείξει, να προβάλει, τα αποτελέσματα από τη δράση του. Όσοι συνεργάζονται με το δημόσιο, γνωρίζουν τι θα πει υπογράφω συμβάσεις και περιμένω χρήματα από το κράτος, ο Χανιώτης είχε επιτυχίες, σε μια περίοδο που όλη η Ελλάδα πνίγεται. Όσο για τους αντιπάλους, θα ήθελα να δω δημοσιευμένες τις προτάσεις, που έκαναν όλα αυτά τα χρόνια, για τα ανοιχτά θέματα της Καρπάθου. Αλήθεια έχουν κάνει προτάσεις;".

Ποιά είναι η δική σου πρόταση, τι θεωρείς ότι πρέπει να μπει μπροστά στη προσεχή πενταετία;

Απάντ: "Η Κάρπαθος έχει μείνει πολύ πίσω. Τα θέματα που ανεβάζω και θεωρώ ότι πρέπει να είναι ψηλά, πρώτα στην αυριανή ατζέντα, είναι το δίκαιο και η ισονομία στο σύνολο του νησιού. Αυτό θα το πετύχουμε με παιδεία, γνώση και σωστή πληροφόρηση. Μιλάμε για μια εκστρατεία ενημέρωσης του Καρπάθιου πολίτη, και για τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μέσα λοιπόν από μια νέα εκκίνηση, να μάθουμε όλοι την αλφαβήτα, από υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα, και να στεκόμαστε με ωριμότητα, μακριά από μικρά και προσωπικά που μπορεί πρόσκαιρα να βολεύουν, αλλά στερούν τον τόπο μας από θετική εξέλιξη, που ωστόσο είναι μονόδρομος. Δεν έχω γνώση για όλα και δεν θέλω να κάνω τον πολύξερο, όμως έχουμε ανθρώπους, έχουμε ένα δυναμικό ικανό να κάνει θαύματα.

Για παράδειγμα η τουριστική πολιτική, που για κάποιους νεόκοπους, γίνεται υπόθεση ενός έμμισθου προσώπου, για μένα είναι ανοιχτή υπόθεση, ευθύνη όλων μας".

Πως είδαν την υποψηφιότητα σου στη Κάρπαθο;

Απαντ: " Η νοοτροπία στη Κάρπαθο είναι σκληρή, θέλει τα χωριά μοιρασμένα σε βιλαέτια, και κάποιοι προύχοντες, κάποιοι προεστοί, να θεωρούν ότι οι υπόλοιποι άνθρωποι, οι ψηφοφόροι, είναι μαριονέτες, που τους ελέγχουν με το πορτοφόλι ή κάποια φτηνή προσωπική χάρη. Πρόσφατα είχαμε κάποια τέτοια κρούσματα, και θα τα φέρω στην επιφάνεια αν συνεχίσουν μετά από τις συστάσεις.

Με την ανακοίνωση της υποψηφιότητας μου, βρήκα φίλους να με αγκαλιάζουν, αλλά και ένα σωρό από μάτια, να με κοιτούν με δυσπιστία, εγώ βλέπεις δεν είμαι από κάποια μεγάλα τζάκια που φορούν κολλαριστά παράσημα και κορδίζουν στις Κυριακάτικες λειτουργίες. Μου χρεώνουν τη φανερή συμμετοχή μου, τα περασμένα χρόνια στα κοινά, μιλάνε για παραγοντισμό, και ωστόσο δεν βλέπουν ότι τότε πάλευα, φανερά και ξάστερα, δίχως πρόθεση για τίτλους και μακριά από θεσμικές καρέκλες. Ήταν τότε, που κάναμε τα πρώτα βήματα στο τουριστικό σχεδιασμό του τόπου. Και από τότε είχα ένα όραμα, να δω το νησί μας, τον τόπο μας, να πηγαίνει μπροστά, διέθεσα ότι είχα σε αυτό τον σκοπό. Αυτό θα κάνω και πάλι. Στο τέλος το θέμα δεν είναι οι ψήφοι, μα το ήθος και τη παιδεία μας, αυτά πρέπει να βγουν μπροστά, γιατί αυτά θα κληρονομήσουν τα παιδιά μας. Δεν θα μείνω λοιπόν απέξω, για να ικανοποιήσω κάποιους ονειροπαρμένους πολιτικούς. Με εντιμότητα και στα φανερά, βγαίνω μπροστά και απαιτώ, τουλάχιστον πολιτική παιδεία από τους αντιπάλους".

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...