|
Κοινοβουλευτική Ομάδα
Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592097
e-mail: ko@vouli.kke.gr, http://www.kke.gr
Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410 |
|
|
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: Αντικατάσταση του Ραντάρ Ατταβύρου της Ρόδου και προσλήψεις σε όλους τους κλάδους των κρατικών υπηρεσιών των περιφερειακών αεροδρομίων
Σοβαρές καταγγελίες έχουν γίνει τις τελευταίες ημέρες για ζητήματα ασφάλειας των αεροπορικών πτήσεων, ειδικά στα περιφερειακά αεροδρόμια από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ και την Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ.
Το αεροδρόμιο της Ρόδου, ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια της χώρας, δεν μπορεί να καλυφθεί από το Ραντάρ Ατταβύρου γιατί είναι εκτός λειτουργίας εδώ και δύο χρόνια μετά από ολική καταστροφή και δεν έχει αντικατασταθεί.
Όπως καταγγέλλει η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ: «Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο Radar έχει ενταχθεί σε μία ευρύτερη διαδικασία προμήθειας συστημάτων εκσυγχρονισμού της ΥΠΑ δεν αναιρεί ότι υπάρχει εδώ και δύο χρόνια η ανάγκη αντιμετώπισης της όλως έκτακτης αυτής συνθήκης.
Θα μπούμε στη θερινή περίοδο του 2023, η οποία ξεκινάει σε λίγες μέρες, με κάλυψη του νοτιοανατολικού τομέα του FIR μόνο από το Radar Καρπάθου το οποίο λόγω παλαιότητας εμφανίζει συχνά βλάβες;
Τρέχουμε τώρα άρον άρον να εντάξουμε στο σύστημα το Radar της Κύπρου.
Σε ενδεχόμενη βλάβη του radar Καρπάθου το καλοκαίρι, θα μείνουμε με μονή κάλυψη από ένα Radar που ανήκει σε τρίτη χώρα;»
Εξίσου σοβαρός κίνδυνος για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων εγκυμονεί η σοβαρή υποστελέχωση στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιακών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ιδιαίτερα στα 15 περιφερειακά αεροδρόμια που παρέχουν υπηρεσίες πληροφοριών πτήσης.
Αυτή τη στιγμή έχουν μείνει 110 άτομα για 40 αεροδρόμια. Από τα 15 περιφερειακά αεροδρόμια, στα 10 υπηρετεί ένα άτομο μόνο, το οποίο αυτό το άτομο είναι σε εγρήγορση, εάν χρειαστεί, εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο για να εξυπηρετεί εκτός από τις επιβατικές πτήσεις και πτήσεις σανίδας.
Δεν είναι λίγες οι φορές που κλείνουν τα αεροδρόμια γιατί και ο μοναδικός υπάλληλος που υπηρετεί λόγω ασθένειας δεν μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Τέτοια περιστατικά είχαμε στους αερολιμένες της Νάξου, Μήλου, Καστελόριζου, Κοζάνης, Καστοριάς και στη Σύρο, όταν κατέρρευσε ο μοναδικός υπάλληλος, ο οποίος δούλευε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.
Ο αερολιμένας της Σύρου εκτός των επιβατικών πτήσεων που εξυπηρετεί, είναι και βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ για το κεντρικό Αιγαίο, με ό,τι κινδύνους εγκυμονεί το κλείσιμο του αεροδρομίου σε περίπτωση επείγουσας μεταφοράς ασθενούς.
Συγκεκριμένα στοιχεία για τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό στα αεροδρόμια νησιών με μεγάλη τουριστική κίνηση τους θερινούς μήνες, όπως Πάρου, Νάξου, Καρπάθου, Μήλου, Σύρου επισημαίνουν συνδικαλιστές του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ και ζητούν άμεσα προσλήψεις για την ασφαλή λειτουργία των πτήσεων στα νησιά.
Οι αγωνιώδεις και αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις των εργαζομένων για τις ελλείψεις στην ασφάλεια των αερομεταφορών, όπως συνέβη και στους σιδηρόδρομους μέχρι και λίγες μέρες πριν το δολοφονικό έγκλημα, τώρα πρέπει να εισακουστούν και να ικανοποιηθούν άμεσα όλα τα αιτήματά τους από την κυβέρνηση.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
- Να αντικατασταθεί άμεσα το κατεστραμμένο Ραντάρ στον Αττάβυρο,
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις σε όλους τους κλάδους των κρατικών υπηρεσιών των περιφερειακών αεροδρομίων για την ασφαλή λειτουργία των πτήσεων.
Οι Βουλευτές
Κομνηνάκα Μαρία
Καραθανασόπουλος Νίκος
Μανωλάκου Διαμάντω
Συντυχάκης Μανώλης