Τουναντίον όχι απλά δε σιωπήσανε οι γνωστοί ύποπτοι, αλλά από τη λήξη του τριήμερου πένθους και μετά προσπαθούν να υποβαθμίσουν βίαια τη νοημοσύνη μας με αλλοπρόσαλλα επιχειρήματα, συμψηφισμούς και ρητορική μίσους. Σκεφτείτε πως η πρώτη τους έννοια ήταν να δουν τον αντίκτυπο που θα είχε το δυστύχημα των Τεμπών στα εκλογικά ποσοστά τους, γι’ αυτό και τι πιο φυσιολογικό από το να διενεργήσουν δημοσκοπήσεις.
Στην άλλη πιο προσφιλή συνήθεια και ενώ η “γραμμή” είναι η ανάληψη της ευθύνης από την κυβέρνηση που το “κακό έγινε στη βάρδια της”, εντούτοις οι γνωστές “καραμούζες” άρχισαν να λειαίνουν τις γωνίες και να αποδίδουν ευθύνες μέχρι τον Καραϊσκάκη. Φυσικά και όσοι κυβέρνησαν προηγούμενα υποστηρίζουν ότι επί των ημερών τους όλα γίνονταν τέλεια, αφού τέτοια τραγωδία δεν διαδραματίστηκε. Στο τέλος φυσικά θα φταίνε οι επιβάτες του τρένου.
Εντωμεταξύ γνωστός για το “ανοιχτό πνεύμα” του Μητροπολίτης (πασίγνωστος στο διαδίκτυο) υποστηρίζει ότι το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν η τιμωρία του Θεού για το τριήμερο καρναβάλι. Φαντάζομαι ότι ο εν λόγω ιερωμένος δεν αντιπροσωπεύει την ολότητα του ιερατείου, αλλά η εκκωφαντική σιωπή της Ιεράς Συνόδου περί του θέματος δεν συνάδει με το πνεύμα της θρησκείας της αγάπης και της συγχώρεσης. Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι η κοινή λογική λέει ότι η σιωπή δηλώνει κατάφαση.
Στο μεταξύ σε γραμμή αστικού λεωφορείου με σαράντα επιβάτες στην πρωτεύουσα, έπεσε η οροφή του οχήματος και από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα. Γεγονός και αυτό του πόσο καλά λειτουργεί η χώρα και πόσο καλά συντηρημένος είναι ο εθνικός στόλος των συγκοινωνιών μας. Νομίζω ότι και επίσημα πλέον μπορούμε να συγκριθούμε με άλλες τριτοκοσμικές χώρες στις υποδομές μας. Διότι με πιο ανεπτυγμένες χώρες δεν μπορούμε καν να τολμήσουμε να συγκριθούμε.
Δεν τελειώνει όμως εδώ ο τραγέλαφος αυτής της χώρας που ακόμα και η σάτιρα αδυνατεί να τη σατιρίσει. Την άλλη μέρα του ατυχήματος βγήκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ προκήρυξη για πρόσληψη σταθμαρχών με “μπλοκάκι”. Τόσο σοβαρά αντιμετωπίζουμε την ασφάλεια των πολιτών, αναθέτοντας την σε εποχικούς υπαλλήλους. Βέβαια η αιτία του δυστυχήματος ήταν “ανθρώπινο λάθος”. Όχι ότι οι “παλιοί” άφησαν τη βάρδια τους νωρίτερα σε έναν άπειρο (ετών 59 πρώην αχθοφόρο υπουργείου). Όχι ότι σε κεντρικό επίπεδο δουλεύουμε στο πόδι και στην πλάκα. Όχι ότι δεν θέλουμε να αγγίξουμε την έννοια της αξιοκρατίας. Ήταν ξεκάθαρα “ανθρώπινο λάθος”.
Παρόλ’ αυτά δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας, διότι οι πολιτικοί μας δεσμεύτηκαν ότι δεν θα επαναληφθεί ποτέ κάτι τέτοιο. Όλα θα φτιάξουν με ένα μαγικό ραβδί σε μερικές μέρες. Αυτό το βαθύ κομματικό κράτος θα σταματήσει να υφίσταται και θα μεταμορφωθεί σε ένα σύγχρονο δυτικοευρωπαϊκό κράτος με ορθολογική λειτουργία σε λίγα εικοσιτετράωρα.
Το ερώτημα που τίθεται είναι πολύ απλό. Στα σπίτια μας, όταν έχουμε πρόβλημα με τα ηλεκτρολογικά, καλούμε υδραυλικό για να μας τα διορθώσει; Η απάντηση είναι προφανής. Όχι. Τη χώρα λοιπόν γιατί επιλέγουμε να τη διοικούν άνθρωποι που σε πολύ μεγάλο ποσοστό δεν έχουν ιδέα από διοίκηση; Και δεν είναι απλά ότι δεν έχουν ιδέα, αλλά δεν έχουν και τη διάθεση να μάθουν και να ακούσουν τους ειδικούς σε κάθε τομέα. Διότι ο νόμος τους δίνει το δικαίωμα να προσλάβουν συμβούλους για να τους καθοδηγήσουν και αντ’ αυτού προσλαμβάνουν τους κομματάρχες τους.
Προσωπικά δεν προσδοκώ καμία αλλαγή. Θα φτιαχτεί το σιδηροδρομικό δίκτυο και σε μερικά χρόνια θα γίνει μια άλλη τραγωδία κάπου αλλού. Τα ίδια θα λέγονται και τότε. Διότι αυτή η χώρα έτσι λειτουργεί. Όλοι στου κασίδη το κεφάλι μαθαίνουν. Στο δικό μας το κεφάλι.
Από τη στήλη "ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ" στη ΡΟΔΙΑΚΗ της Κυριακής