Οι εκπαιδευτικοί της Ρόδου επιμορφώνονται στα νέα περιβάλλοντα μάθησης

Οι εκπαιδευτικοί της Ρόδου επιμορφώνονται στα νέα περιβάλλοντα μάθησης

-Επιμορφωτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής παιδείας και του ψηφιακού γραμματισμού στο σχολείο.

Με επιμορφωτές /επιμορφώτριες από την πανεπιστημιακή και σχολική κοινότητα

 

Παρά την απογευματινή καταιγίδα της Δευτέρας 28 Νοεμβρίου 2022 αρκετοί εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετείχαν και παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον 3ώρο επιμορφωτικό απογευματινό πρόγραμμα με θέμα: «Τα οπτικοακουστικά μέσα στο σχολείο και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία και στη σχολική ζωή (εκπαιδευτικό βίντεο, ταινίες μικρού μήκους» που διοργάνωσε ο Όμιλος Cine-Εκπαίδευση για τον οπτικοακουστικό εγγραμματισμού σε αίθουσα του ισογείου  του «Κτηρίου 7ης Μαρτίου», του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Κατά την έναρξη οι διοργανωτές υποδέχτηκαν και χαιρέτησαν τις/τους εκπαιδευτικούς, κάνοντας συνοπτική αναφορά στον Όμιλο και τη 10ετή  παρουσία  του με τις ποικίλες cine-δράσεις που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται στην εκπαιδευτική κοινότητα στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα.

Στο πρώτο μέρος, ο καθηγητής Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός, διευθυντής του Εργαστηρίου «Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση», του Π.Τ.Δ.Ε. της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μέλος του Δ.Σ. του Ομίλου Cine-Εκπαίδευση παρουσίασε τους βασικούς άξονες του Οδηγού για εκπαιδευτικούς με τίτλο: «Αξιοποίηση οπτικοακουστικών μέσων στο σύγχρονο σχολείο». Έκδοση, Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας – ΕΚΟΜΕ, με συγγραφείς τη Σοφία Παπαδημητρίου, προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων και  τον  καθηγητή Αλιβίζο (Λοΐζο) Σοφό.

Οι  προτεινόμενες εφαρμογές του Οδηγού, υποστήριξε ο καθηγητής Λοΐζος Σοφός, στην εισήγησή του  μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων ώστε να τολμήσουν να «εισαγάγουν» στη διδακτική πράξη τα οπτικοακουστικά μέσα είτε με παραδοσιακές είτε με καινοτόμες μεθόδους. Υπογράμμισε, πως η αναγκαιότητα υλοποίησης τέτοιων δράσεων αναδεικνύεται όλο και πιο συχνά από τους ίδιους τους/τις εκπαιδευτικούς, αλλά και από τη διεθνή βιβλιογραφία. Κυρίως, διότι «στον νέο ψηφιακό κόσμο η σχέση των μαθητών με τα οπτικοακουστικά μέσα ξεκινά από όλο και μικρότερες ηλικίες και, ανεξάρτητα από το κατά πόσο διαμεσολαβείται από το σχολείο, δεν είναι μια απλώς παθητική σχέση, αλλά συνισταμένη πολλών παραγόντων, κοινωνικών, γνωσιακών και ψυχολογικών». Απώτερος στόχος, ανέφερε συνοψίζοντας ο Λοΐζος Σοφός, είναι να προσφέρουν τη δυνατότητα πειραματισμού στους/στις εκπαιδευτικούς, εφαρμόζοντας και επεκτείνοντας τις προτεινόμενες δραστηριότητες και δίνοντας έμπνευση και κίνητρα στους/στις μαθητές/τριές τους, ώστε να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης.

Στη συνέχεια στο δεύτερο μέρος ακολούθησαν οι συνεδρίες με θέμα: Οργάνωση μιας κινηματογραφικής ομάδας στο σχολείο.

Η πρώτη συνεδρία αφορούσε κυρίως συμμετέχοντες/συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με εισηγήτρια τη Σοφία Κουτσάκη, μουσικό, θεατρολόγο, εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής και  μέλος του Δ.Σ. του Ομίλου Cine-Εκπαίδευση. Η Σοφία Κουτσάκη, ανάμεσα στα άλλα, κατέθεσε την πλούσια και πολυβραβευμένη εμπειρία της στη δημιουργία μαθητικών ταινιών μικρού μήκους στο δημοτικό σχολείο, παρουσιάζοντας τα βασικά στάδια παραγωγής τους με τα συνακόλουθο οργανωτικό και παιδαγωγικό πλαίσιο.

Τη σκυτάλη στη συνέχεια πήρε η Μαρία Γεωργιάδου, εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας, συντονίστρια του E-twining στη Ρόδο, με πολυετή πείρα στη φωτογραφία, μέλος του κινηματογραφικού εργαστηρίου Cine-Chevalier και μέλος του Ομίλου Cine-Εκπαίδευση. Ανέπτυξε τη δική της προσωπική κινηματογραφική πείρα στη δεύτερη συνεδρία. Παρουσίασε μέσα από μια σειρά συγκεκριμένων διαφανειών στους συμμετέχοντες και συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς ένα συνεκτικό σχέδιο με ιδέες και προτάσεις που απευθύνεται στους/στις εκπαιδευτικούς που θα θελήσουν να   υλοποιήσουν  προγράμματα οπτικοακουστικής/ κινηματογραφικής δημιουργίας στις τάξεις τους.

Και οι τρεις επιμορφωτές απάντησαν σε ερωτήματα των εκπαιδευτικών και ακολούθησε συζήτηση.

Η επιμορφωτική δράση έκλεισε με την προβολή  ενός εκπαιδευτικού video με τίτλο: «Η χωματερή των Μαλδίβων», δημιουργία ομάδας φοιτητών στο πλαίσιο Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών.

Στις συμμετέχουσες και συμμετέχοντες δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής στο επιμορφωτικό πρόγραμμα.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν τις/τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στο, τρίωρης περίπου, διάρκειας επιμορφωτικό πρόγραμμα, δίνοντας την υπόσχεση  πως θα ακολουθήσουν και άλλες δράσεις που θα αφορούν σχετικά θέματα, στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης των δεσμών του Ομίλου «CINE-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για τον οπτικοακουστικό εγγραμματισμό» με τις/τους εκπαιδευτικούς και ευρύτερα την εκπαιδευτική κοινότητα, που αποτελεί και τον κεντρικό καταστατικό  στόχο  του.

Ρόδος 30/11/2022

Το Δ.Σ.

 

 

 

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...