Ρόδος, 24 Σεπτεμβρίου 2022
-Δημοσίευση
Πτώχευση το Σκανδιναβικό πρακτορείο τουρισμού DETUR
Η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών ξεκινά νέα εποπτική υπόθεση κατά της Detur – Έκκληση από το ΙΝΚΑ12 να μην απομακρυνθούν οι ξένοι επισκέπτες
Λόγω του πρόσφατου χάους ναύλωσης, η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών επέλεξε να κινήσει νέα εποπτική υπόθεση κατά της ταξιδιωτικής εταιρείας Detur.
Διπλή πληρωμή ξενοδοχείων, ακυρωμένες εκδρομές με σύντομη ειδοποίηση και ειδοποίηση ότι όλα τα ταξίδια για τον υπόλοιπο χρόνο θα ακυρωθούν. Ο σάλος των τελευταίων ημερών γύρω από την εταιρεία ναυλωμένων Detur προμήνυε ότι η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών θα κινήσει εκ νέου εποπτική υπόθεση εναντίον της εταιρείας. Ένας από τους δύο ερευνητές είναι η Maja Lindstrand, δικηγόρος στη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών.
Χθες ενημερωθήκαμε ότι οι καταναλωτές έπρεπε να πληρώσουν για ξενοδοχεία που είχαν ήδη πληρώσει. Οι επαφές άρχισαν να έρχονται στην υπηρεσία καθοδήγησής μας. Είχαμε επίσης τις σχετικές πληροφορίες από το αεροδρόμιο Örnsköldsvik χθες, λέει η Maja Lindstrand.
Αρκετές ειδοποιήσεις -σε σύντομο χρονικό διάστημα
Μια σταθερή ροή ειδοποιήσεων σχετικά με τα ακυρωμένα ταξίδια και τις καθυστερημένες πληρωμές του Detur ήρθε κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά μειώθηκε δραστικά στις αρχές Σεπτεμβρίου. Μόνο σήμερα, η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών κατέγραψε γι’ άλλη μια φορά, εννέα αναφορές κατά της Detur.
Οι περισσότερες από τις αναφορές ισχύουν για καταστάσεις διαφορετικές από αυτήν με τα ξενοδοχεία. Ρωτήσαμε την Detur πώς χειρίζονται τους ταξιδιώτες τους που βρίσκονται σε προορισμούς κι έχουμε στείλει συμπλήρωμα σχετικά με το γεγονός ότι τα ταξίδια αναμένεται να ακυρωθούν για τον υπόλοιπο χρόνο.
Σύμφωνα με ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είδε η SVT, η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών ρώτησε την Detur ποιες ρουτίνες έχουν για τον χειρισμό των ταξιδιωτών στον προορισμό, ειδικά όσον αφορά τις ρυθμίσεις αποζημίωσης.
Ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Έχουμε στείλει νέο email στο Detur και ζητήσαμε άμεση απάντηση. Θέλουμε να μάθουμε πώς χειρίζονται τους ταξιδιώτες που βρίσκονται ήδη στο ταξίδι τους, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου που απομένει στο ξενοδοχείο και του ταξιδιού για το σπίτι, λέει η Maja Lindastrand, στο SVT Västernorrland.
Σε δήλωσή του στη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών, εκπρόσωπος της Detur υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, «όλα τα ξενοδοχεία πληρώνονται». Το Detur αντιμετώπισε προβλήματα με ένα ξενοδοχείο και το Detur επιλύει προβλήματα που προκαλούνται από το ξενοδοχείο.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι και αυτό το ξενοδοχείο έχει λάβει πληρωμή, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί». Ακόμη, γράφουν ότι έχουν καλέσει το «Υπουργείο Τουρισμού της Τουρκίας» να ασχοληθεί με το ξενοδοχείο και ότι το προσωπικό του υπουργείου βρέθηκε στο ξενοδοχείο και έλυσε τη σύγκρουση.
Ο πρόεδρος και το διοικητικό συμβούλιο του ΙΝΚΑ12 Νοτίου Αιγαίου, απευθύνουν έκκληση προς τους επιχειρηματίες και τους ξενοδόχους να μην σπεύσουν να απομακρύνουν άμεσα τους τουρίστες από τα ξενοδοχεία, μέχρι νεωτέρας.
Για το ΙΝΚΑ12 Νοτίου Αιγαίου
Γιώργος Ευγενικός