ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 26 Σεπτεμβρίου 1990, κυκλοφορεί το πρώτο παιχνίδι ενός από τα πιο διάσημα franchise της Origin και εκείνο που άλλαξε περισσότερο από κάθε άλλο το χαρακτήρα του IBM-PC συμβατού, πέρα από τα στενά πλαίσια του επαγγελματικού υπολογιστή, σε κυρίαρχη πλατφόρμα και για gaming. Το τρισδιάστατο space simulation, Wing Commander.
To ψευδοτρισδιάστατο περιβάλλον του Wing Commander βασιζόταν σε bitmap γραφικά. Το οπτικό όμως αποτέλεσμα ήταν μοναδικό για την εποχή του.
Το Wing Commander (WC) δεν ήταν ούτε το πρώτο space sim, ούτε καν το πρώτο ψευδο3D παιχνίδι δράσης. Δεν έφερνε κάτι νέο στο χώρο του gaming, αλλά συνδύαζε όσο κανένα άλλο παρόμοιο παιχνίδι, τόσα στοιχεία, τόσο σωστά και τόσο ποιοτικά από τεχνικής πλευράς. Όλα αυτά χάρη στην ευφυία του δημιουργού του, Κρις Ρόμπερτς. Ανάμεσα στις πρωτιές του WC (για space sim) περιλαμβάνονταν το ανοικτό σενάριο, η δυνατότητα να δίνονται εντολές σε φιλικά διαστημόπλοια και η συγχρονισμένη με τα χείλια ομιλία των πρωταγωνιστών. Γι’ αυτό το τελευταίο στοιχείο θα πρέπει να τονιστεί ότι στο WC έκαναν για πρώτη φορά την παρουσία τους θεαματικά κινηματογραφικού επιπέδου cut scenes. Σε επόμενους τίτλους, το παιχνίδι μετατράπηκε σιγά σιγά σε πλήρως κινηματογραφικό. Ενώ, το 1996 το WC θα γίνει τηλεοπτική σειρά (με πρωταγωνιστή τον Μαρκ Χάμιλ, από τον Πόλεμο των Άστρων) και το 1999 κινηματογραφική ταινία.
Η τρισδιάστατη απεικόνιση δεν γινόταν με υποτυπώδη πολύγωνα, όπως π.χ. στο Elite, αλλά με bitmap γραφικά, των οποίων άλλαζε το μέγεθος και η γωνία θέασης. Μία παρόμοια τεχνική που χρησιμοποιήθηκε λίγα χρόνια αργότερα και στο Doom. Οι δυνατότητες των υπολογιστών τότε δεν ήταν επαρκείς για τόσο λεπτομερή πλήρως τρισδιάστατα γραφικά. To X-Wing της Lucas Arts, το οποίο αποτελεί παραλλαγή του ίδιου θέματος, τρία χρόνια αργότερα, ήταν το πρώτο space combat simulation με πραγματικά τρισδιάστατα γραφικά (συμπαγή πολύγωνα).
Τα εντυπωσιακά cut scenes έδωσαν τη θέση τους σε κινηματογραφικές σκηνές με πραγματικούς ηθοποιούς (φωτό: Wing Commander III).
Παρόλο που η επιλογή της Origin να χρησιμοποιήσει 2D bitmap γραφικά ήταν λογική, η λεπτομέρειά τους και το ταχύτατο gameplay ήταν ικανά να «γονατίσουν» τις λιγότερο ισχυρές συνθέσεις PC. Μέχρι και την εμφάνιση των τρισδιάτατων καρτών, η σειρά WC βρισκόταν πάντα στην κορυφή των απαιτήσεων, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να αποτελεί ένα είδος benchmark για τα ισχυρότερα PC του πρώτου μισού της δεκαετίας του ’90. Είναι ενδεικτικό ότι χιλιάδες φίλοι της σειράς αναβάθμιζαν τη σύνθεσή τους, κάθε φορά που έβγαινε νέος τίτλος WC. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η μεταφορά στην Amiga περιορίστηκε σε παλέτα 16 χρωμάτων, καθώς στα 32 η ταχύτητα του gameplay έπεφτε ραγδαία.
Σήμερα το Wing Commander «ζει» χάρη στο μεράκι φίλων της σειράς που έφτιαξαν το Saga, το 2012.
Ήδη από το πρώτο παιχνίδι η σειρά γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και ο ειδικός Τύπος την υποδέχτηκε διθυραμβικά, αποσπώντας δεκάδες διακρίσεις. Ο πρώτος τίτλος μεταφέρθηκε στην Amiga και στις παιχνιδομηχανές της Nintendo και της Sega. Οι επόμενοι περιορίστηκαν κατά βάση στα PC και τα Macintosh και μόλις δύο μεταφέρθηκαν στο PlayStation (Wing Commander III και IV). Εμπλουτίστηκε με έναν αριθμό spin-offs, μεταξύ των οποίοων τα Academy (που έγινε και τηλεοπτική σειρά), Armada και Privateer. Συνέχισε δε να εξελίσσεται για λίγα χρόνια και μετά την απορρόφηση της Origin από την Electronic Arts, ενώ ακόμη και σήμερα επιβιώνει χάρη στην πρωτοβουλία «οπαδών» της σειράς με τη μορφή του Indie παιχνιδιού Wing Commander Saga.