H περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Τουριστική Ταυτότητα - Γράφει ο Αγαπητός Ξάνθης, αρχιτέκτονας

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Α. Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  
     Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ:

Η Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου υπολογίζει τον Τουρισμό ως ένα τομέα παραγωγικότητας και προωθεί  Σχέδιο Δράσης της Τουριστικής Προβολής για τα επόμενα δύο χρόνια. Βασισμένο σε μια ολοκληρωμένη Στρατηγική Ανάπτυξης εξειδικεύεται σε πέντε (5) άξονες:
1.    Θεσμικό Πλαίσιο
2.    Ευνοϊκό περιβάλλον (υποδομές-μεταφορές)
3.    Συνθήκες Ανταγωνισμού
4.    Ανθρώπινο Κεφάλαιο
5.    Επικοινωνία-Προώθηση Προορισμού
Το οποίο στηρίζονται στο τρίπτυχο: Ανάπτυξη-Αειφορία- Ανταγωνιστικότητα (3 Α)

Διασυνδέει τον τομέα Τουρισμού με τους άλλους δύο παραγωγικούς τομείς μέσω της προώθησης της ντόπιας γαστρονομίας και των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων, των παραδοσιακών τεχνών, στους οποίους εμπλέκεται- άμεσα ή έμμεσα-η πλειοψηφία τν υφιστάμενων Μ.Ε του τόπου.

Συμπράττει τον Τουρισμό με τον Πολιτισμό για την ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομίας της περιοχής με στόχο την ανάδειξη του τόπου ως ένα σταυροδρόμι πολιτισμών που μπορούν να αποτυπωθούν στο σημερινό βήμα του τουρίστα.
Το τρίπτυχο: Παραδοσιακά προϊόντα-Παραδοσιακές Τέχνες και Πολιτισμός θα πρέπει να αποτελέσουν τις εμβληματικές προτεραιότητες στην ανάδειξη του προορισμού.      

Επιδιώκει για τα νησιά μια ξεχωριστή «Τουριστική Ταυτότητα» η οποία:
•    Να είναι ελκυστική και να κρύβει ευχάριστη αισθητική.
•    Να είναι δυναμική για την διάκριση του Νότιου Αιγαίου.
•    Να διαφοροποιεί την περιοχή του Νότιου Αιγαίου, ως ξεχωριστός τόπος από άλλους της Μεσογείου.  
•    Να είναι διαχρονική
•    Να είναι κατάλληλη για ευρεία χρήση.

Για όλα αυτά προβλέπει μια:
Επιθετική Πολιτική για την προβολή της Περιφέρειας με τα σύγχρονα εργαλεία του Marketing και της τεχνολογίας.   

1.    Δημιουργία Αειφόρου Παρατηρητηρίου Τουρισμού σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO)
2.    Δημόσιες σχέσεις- διαφημιστική καμπάνια στη Ελλάδα και το εξωτερικό.
3.    Aegean cuisine στα Δωδεκάνησα
4.    Επιτροπή Τουρισμού Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
5.    Επίσημο τουριστικό portal της Περιφέρειας.
6.    Συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού με στόχο την ποιοτική εικόνα του Τουρισμού
7.    Διεκδίκηση της επέκτασης της τουριστικής περιόδου.
8.    Στο επίκεντρο της στόχευσης ο παράκτιος &  θαλάσσιος τουρισμός
9.    Εκπαιδευτικές ημερίδας πάνω στα σύγχρονα θέματα του Τουρισμού (π.χ TripAdvisor)  
Συνδυάζει τον Τουρισμό με Πολιτισμό και Περιβάλλον, όπως και περιγράφηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του Επίτροπου κ. Johannes Hahn, έχοντας υπόψη την νησιωτικότητα   ως δομή διερεύνησης τέτοιων πολιτικών και δράσεων.  

Β. ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ:

1.    Διαδρομές στο Νότιο Αιγαίο: Μέσα από το ιστορικό & εννοιολογικό πλαίσιο, τα μνημεία αποκτούν ακριβέστερη εικόνα της διαδρομής κοντά στην εμπειρία της επίσκεψης.  Πρόκειται να αναδειχθούν πολιτιστικέ διαδρομές με άξονα το χαρακτήρα του περιεχομένου και την δημιουργία αντίστοιχού δικτύου μονοπατιών και παραδοσιακών χωρών.
2.    Διεκδίκηση διοργάνωσης mega-events και απονομή τίτλων, όπως Ρόδος: Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα Νεολαίας 2017 και σε συνδυασμό με την προτεινόμενη διεκδίκηση από το Δήμο Ρόδου της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021, θα αποτελέσουν ένα δημιουργικό στόχο για την επόμενα χρόνια για το νησί και όχι μόνο.
3.    Προβολή και τουριστική αξιοποίηση φεστιβάλ μέσα από πρωτοβουλίες της νέας τεχνολογίας.
4.    Συντονισμός και επιμόρφωση όλων των πολιτιστικών φορέων σε συνδυασμό με τουριστικά δρώμενα και κοινωνικών δράσεων.
5.    Ανάπτυξη μύθου για κάθε νησί σε συνδυασμό με την απόκτηση brand name για το τουριστικό προϊόν του.   
6.    Υλικοτεχνική υποδομή υποστήριξης για τον πολιτισμό και τον τουρισμό, τα δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας.

Καταλήγοντας διακρίνουμε την προσπάθεια των τελευταίων χρόνων να τεθούν τα θεμέλια ενός σύγχρονου στρατηγικού σχεδίου για τον Τουρισμό στα 47 νησιά της Περιφέρειας με πολυθεματική προσέγγιση, με ορθότητα και σειρά προτάσεων για τόνωση του προϊόντος.
Η τουριστική στροφή οφείλει να ακολουθήσει μια λελογισμένη πορεία στα χνάρια του υπάρχοντος τουριστικού θαύματος που συντελέστηκε τις τελευταίες δεκαετίες. Ο εμπλουτισμός με νέα εκθέματα, με νέες ιδέες διαφεύγοντας από τα υφιστάμενα στερεότυπα μπορούν να κάνουν τον τουρισμό πηγή βιωσιμότητας και προοπτικής για τον τόπο στις δύσκολες ώρες που διαβιώνουμε.
Ο Ποιητής του Αιγαίου Οδυσσέας Ελύτης έγραφε «Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις».
Και αυτά τα τρία στοιχεία τα έχουν πλούσια και πρωτότυπα τα νησιά τα Αιγαίου. Γι΄ αυτό η αναγέννηση της χώρας θα έχει αφετηρία την αλμύρα της θάλασσας του Αιγαίου, το μόχθο του νησιώτη και τη μεγαλοψυχία  των αιγαιοπελαγιτών.     



    

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

  ΩΡΟΛΟΓΙΟΝ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ MEΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ 2024 ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...