Τι μπορεί να συμβεί όταν βρεθείς στη λάθος πλευρά της ιστορίας; Και πόσα είσαι διατεθειμένος να κάνεις στον βωμό της ελευθερίας (σου); Αυτή είναι η αφετηρία του “Ay, Carmela!”, του πολυβραβευμένου, κωμικοτραγικού έργου του Χοσέ Σά-ντσις Σινιστέρρα που μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στην Αθήνα έρχεται στο νησί μας για 2 μοναδικές παραστάσεις
Το Σάββατο 14 Ιανουαρίου στις 21.00
και την
Κυριακή 15 Ιανουαρίου στις 20.00
στο
Δημοτικό Θέατρο Ρόδου
Ένα μανιφέστο κατά της βαρβαρότητας, γεμάτο χιούμορ
Η Καρμέλα και ο Παουλίνο είναι δύο περιοδεύοντες ηθοποιοί που, εν μέσω του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, διασκεδάζουν τα δημοκρατικά στρατεύματα με τα επιθεωρησιακά τους σκετς. Εξαιτίας ενός λάθους, περνούν στην περιοχή που ελέγχουν οι εθνικιστές τού Φράνκο και αιχμαλωτίζονται. Εκείνοι τούς διατάζουν να παρουσιάσουν, σε αντάλλαγμα την ελευθερία τους, μια παράσταση για τα στρατεύματά τους και να συμπεριλάβουν μια παρωδία κατά της Δημοκρατίας, με σκοπό να χλευάσουν τα αιχμάλωτα μέλη των Διεθνών Ταξιαρχιών που πρόκειται να εκτελεστούν την επομένη.
Η Καρμέλα, αγανακτισμένη, επιχειρεί να ανατρέψει αυτήν την παρωδία παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες του λιγόψυχου Παουλίνο. Τελικά, ο Παουλίνο θα καταφέρει να συγκρατήσει την Καρμέλα ή η Καρμέλα θα ολοκληρώσει το σχέδιό της καταλήγοντας να εκτελεστεί;
Πρόκειται για ένα αντιφασιστικό, έντονα αλληγορικό κείμενο, η ιστορία του οποίου διαδραματίζεται κατά την περίοδο του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου. Πρωταγωνιστές, δύο ηθοποιοί που, μέσα από την περιπέτειά τους, φωτίζεται η συλλογική τραγωδία ενός λαού που μαστίζεται από την εμφύλια διαμάχη, η πολυπλοκότητα της ανθρώπινης κατάστασης που έρχεται αντιμέτωπη με τον πόνο, ο συλλογικός αλληλοσεβασμός, η αξιοπρέπεια του καλλιτέχνη, η ανθρώπινη ευαισθησία, καθώς και η ανάγκη να μη χαθεί η ιστορική μνήμη.
Ο κίνδυνος της ιστορικής αμνησίας, έχει προεκτάσεις και σε άλλες χώρες που μαστίζονταν ή και μαστίζονται από κάποιον Εμφύλιο Πόλεμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Όλα αυτά αντιμετωπίζονται με πολύ χιούμορ, μαύρο χιούμορ, δράμα και ποίηση, καθώς σε έναν κόσμο που εξακολουθεί να είναι γεμάτος συγκρούσεις, η σπαρακτική απεικόνιση της αγάπης και της απώλειας είναι μια οδυνηρή μαρτυρία της απανθρωπιάς του πολέμου.
Πρόθεση της παράστασης είναι να υπενθυμίσει ότι το τρίπτυχο Δημοκρατία-Ελευθερία-Δικαιοσύνη δεν είναι πολιτική στάση, αλλά δικαίωμα όλων.
Ay, Carmela! του Χοσέ Σάντσις Σινιστέρρα
Σάββατο 14 Ιανουαρίου στις 21.00
Κυριακή 15 Ιανουαρίου στις 20.00
Δημοτικό Θέατρο Ρόδου
Τηλ.πληροφοριών:6989867870
Τιμή προπώλησης : 12€ Τιμή εισόδου : 14€
Διοργάνωση: 12ηχος
Σημεία προπώλησης:
-Βιβλιοπωλεία «Δέσμη» -Δουβλίνου 3,Ροδίνι τηλ. 2241 061560
-Βιβλιοπωλεία «Καραβάκι» - Απόστολου Παύλου 27, τηλ. 2241066146
- Λοχαγού Φανουράκη 34, τηλ.2241 027007
- Χατζηαγγέλου 28, τηλ. 2241077175
-Βιβλιοπωλείο «Το δέντρο» -Θεμιστοκλέους Σοφούλη 125, τηλ. 2241033206
-Coffee Berry-Βενετοκλέων 55, τηλ. 2241 075557
-People&people καφέ bar Εθνάρχου Μακαρίου 4, τηλ.2241 036444
- Viva.gr - Καταστήματα Public & Media Markt
Ay, Carmela! του Χοσέ Σάντσις Σινιστέρρα
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κυριακού
Δραματουργία – Κινησιογραφία: Κατερίνα Μπιλάλη
Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Τσακότα
Φωτισμοί: Λέων Εσκενάζη
Πρωτότυπη μουσική: Άρτεμις Ματαφιά
Εκτέλεση μουσικής – Ενορχήστρωση – Κιθάρες: Γιώργος Πατσιώτης
Τραγούδι: Άρτεμις Ματαφιά
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Λευτέρης Παπακώστας
Make-Up Artist: Οξάνα Πελιούχ (Data Type – Atelier de Beauté)
Hair Stylist: Organic Hair Spa by Athanasios
Στρατιωτικές στολές: Khaki Depot
Φωτογραφίες – Trailer: Μαρία Χουρδάρη
Σχεδιασμός αφίσας: [βιβλιοτεχνία]
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου – We Will
Παραγωγή: «THEARTES» Α.Μ.Κ.Ε.
Διανομή: Κατερίνα Μπιλάλη Κωνσταντίνος Κυριακού
Στο σημείωμά του του ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Κυριακού αναφέρει:
«Για τη φετινή χειμερινή περίοδο, αποφασίσαμε με την Κατερίνα Μπιλάλη, ως THEARTES, να παρουσιάσουμε ένα έργο αντιπολεμικό, ένα έργο κατά των αδελφοκτόνων εμφυλίων πολέμων, μα πάνω από όλα ένα έργο αντιφασιστικό που αναφέρεται σε ζητήματα δημοκρατικών αγώνων, αλληλεγγύης, αγάπης, ελευθερίας, ισότητας, δικαιοσύνης, ηθικής, αξιοπρέπειας, θάρρους, σεβασμού, αλλά κυρίως θίγει τη σπουδαιότητα του να μην περάσει στη σφαίρα της λήθης η συλλογική ιστορική μνήμη. Ένα έργο έκκληση υπέρ της μνήμης, της θύμησης, το οποίο συνδυάζει μοναδικά τον πικρό τόνο του εμφυλίου με ένα αιχμηρό, μαύρο χιούμορ.
Συνεπείς στο “παιχνίδισμα” και την “εναλλαγή” των θεατρικών ειδών και την ανησυχία που μας διακατέχει αναφορικά με τις δραματικές μορφές, την εγκατάλειψη γνωστών πεδίων, προκειμένου να εξερευνηθούν νέες δραματικές μορφές και να αναζητηθούν θέματα που επιτρέπουν την έρευνα και τη σημασία της προ-ώθησης της δραματικής λέξης, η παράστασή μας, δεδομένου ότι δεν είναι απλώς μία παράσταση “θεάτρου εν θεάτρω” (theatre in theatre), αλλά ένα έργο του “θεάτρου υπό εμφύλιο πόλεμο” (theater under civil war), συνδυάζει την υποκριτική μπρεχτική “Αποστασιοποίηση” (Verfremdungseffekt), με την μπεκετική “Αναμονή” (En attendant) των περιθωριακών τύπων του Godot, τοποθετημένοι σε έναν πιντερικό “Μη-Τόπο” (No man’s land), και όλα αυτά μέσα στα πλαίσια ενός -και πάλι- μπρεχτικού “Επικού Θεάτρου” (Episches Theater), αντανακλώντας σαρκαστικά την εικόνα μιας χώρας που θα γίνει μια πραγματική παρωδία. _
_ Ως THEARTES έχουμε ως μότο: το Θέατρο είναι το σημείο τομής μεταξύ πραγματικότητας και επιθυμίας, είναι μια μεταθεατρική περιοχή όπου η μυθοπλασία γίνεται πραγματικότητα, όπου όλα είναι δυνατά να συμβούν, επειδή όλα μπο-ρούν να συμβούν σε ένα θέατρο, ακριβώς επειδή είναι Θέατρο».
Ay, Carmela!
του Χοσέ Σάντσις Σινιστέρρα