Τι απαντά ο δήμος Ρόδου για το βοτσαλωτό στην πύλη Ντ΄ Αμπουάζ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟY


Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα στον τοπικό τύπο, στον τίτλο του όποιου κατηγορείται ο Δήμος Ρόδου για «αναίτιο έγκλημα με το βοτσαλωτό», αναφορικά με τα έργα αποκατάστασης της πύλης Ντ΄ Αμπουάζ, διευκρινίζονται τα εξής :
    Το έργο, προϋπολογισμού 550.000 ευρώ, ξεκίνησε στα τέλη του  Νοεμβρίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα Μαΐου. Η σχετική μελέτη, στην οποία περιγράφονται με ακρίβεια οι εκτελεστέες εργασίες, κατατέθηκε στην 4η Εφορεία και από εκεί διαβιβάστηκε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το οποίο την ενέκρινε.
    Η αναγκαιότητα του έργου ήταν προφανής ακόμη και στα μάτια του απλού επισκέπτη, αφού αυτός αντίκρυζε ένα αντιαισθητικό κομμάτι ασφάλτου (στο σημείο των ζωγράφων), όλο λακκούβες και τσιμεντώματα, ενώ και στα σημεία που υπήρχε βοτσαλωτό (έξω από τη γέφυρα) υπήρχαν έντονες φθορές, «σαμαράκια» και βαθουλώματα, καθώς και μια γέφυρα με χαμηλό στηθαίο και ορατά σημάδια διάβρωσης.
    Το έργο περιλαμβάνει την αντικατάσταση της ασφάλτου με τον συνδυασμό ενός διαδρόμου από πλάκες Λάρδου, δεξιά και αριστερά του οποίου θα υπάρχει βοτσαλωτό στο κομμάτι από τους ζωγράφους μέχρι τη γέφυρα. Όπου υπήρχε βοτσαλωτό προβλέπεται αποξήλωση του βοτσαλωτού, αποκατάσταση της υπόβασης του δρόμου και επανατοποθέτηση του βοτσαλωτού ακριβώς όπως ήταν. Στο κομμάτι μετά τη γέφυρα που αποτελεί είσοδο και έξοδο οχημάτων, με ιδιαίτερα μεγάλη κλίση, με αποτέλεσμα την συχνή καταστροφή του βοτσαλωτού, η πρόταση (που εγκρίθηκε και από το ΚΑΣ) ήταν να τοποθετηθούν πλάκες Λάρδου, μετά από σκυροδέτηση της υπόβασης, καθώς έτσι θα περιοριστούν οι καταστροφές, χωρίς να βλάπτεται ουσιαστικά η οπτική αισθητική του σημείου. Ακόμη κατασκευάζεται μια ακόμη σειρά από πέτρες στο στηθαίο της γέφυρας, ώστε να υπερυψωθεί πάνω από τα 70 εκατοστά που είναι σήμερα, καθώς και αντικατάσταση όλων των ξύλινων μερών της με πανομοιότυπα. Τέλος γίνεται υπογείωση των καλωδίων τόσο στους ζωγράφους όσο και στις θέσεις των μικροπωλητών, καθώς και δημιουργία φρεατίων, ώστε η κάθε θέση να παίρνει ρεύμα και να έχει τον δικό της μετρητή, με παράλληλη τοποθέτηση νέων φωτιστικών, ταιριαστών με την συνολική αισθητική της Μεσαιωνικής Πόλης.
Από τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι η Δ/νση Μεσαιωνικής Πόλης του Δήμου Ρόδου, έχει εκπονήσει μιαν άρτια μελέτη με απόλυτο σεβασμό στο μνημείο και στην τήρηση όλων των απαιτούμενων διαδικασιών. Σαφώς η εικόνα του εργοταξίου δεν έχει καμία σχέση με την τελική εικόνα του έργου που θα παραδοθεί σε λίγους μήνες και η βιαστική κρίση του έργου σε αυτήν τη φάση είναι άδικη. Είμαστε σίγουροι ότι το έργο που αναμένεται να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο την πύλη Ντ΄ Αμπουάζ, είναι αυτό που αξίζει σ’ ένα από τα πιο όμορφα σημεία της Παλιάς Πόλης και της Ρόδου γενικότερα.
Σημειώνεται ότι χθες επισκέφθηκε το έργο ο δήμαρχος Ρόδου Στ. Κουσουρνάς, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο των εργασιών.

Φωτογραφικό υλικό

Comments

"Απάντηση" του Δήμου στις "αιτιάσεις" μας για την...αναγκαιότητα, αποτελεσματικότητα, λειτουργικότητα και τέλος την..."αισθητική" του έργου...

Πάμε λοιπόν:
Λέει το δελτίο τύπου του Δήμου Ρόδου: "...Η αναγκαιότητα του έργου ήταν προφανής ακόμη και στα μάτια του απλού επισκέπτη, αφού αυτός αντίκρυζε ένα αντιαισθητικό κομμάτι ασφάλτου (στο σημείο των ζωγράφων), όλο λακκούβες και τσιμεντώματα, ενώ και στα σημεία που υπήρχε βοτσαλωτό (έξω από τη γέφυρα) υπήρχαν έντονες φθορές, «σαμαράκια» και βαθουλώματα, καθώς και μια γέφυρα με χαμηλό στηθαίο και ορατά σημάδια διάβρωσης. ..."

Πράγματι το θέαμα στα μάτια των δεκάδων χιλιάδων "απλών επισκεπτών" δεν ήταν το "πρέπον" για την ...ναυαρχίδα του τουρισμού, αλλά...
αυτό δεν σημαίνει , επ' ουδενί ότι πρέπει το "μη πρέπεον" να αντικατασταθεί απο άλλο! Το βοτσαλωτό πράγματι καταστρεφόταν ειδικά στην περιοχή της εξόδου πρός την ΑΣΤΕΡ και λόγω της ενεξέλεγκτης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, αλλά και λόγω του ότι η υπηρεσία επέλεγε πάντοτε να τοποθετεί το βοτσαλωτό με τον "παλιό τρόπο" (που όμως απευθυνόταν σε άλλου είδους κυκλοφορία...) και όχι εκμεταλλευόμενη τις δυνατότητες και τις ιδιότητες που έχουν τα καινούργια υλικά!(τσιμεντοκονιάματα με ειδικές ρητίνες αύξησης της συγκολλητικής τους λειτουργίας...).
Επελέγη λοιπόν η αλλαγή της οδοστρωσίας παρά η αλλαγή του τρόπου τοποθέτησης του βοτσαλωτού, έτσι ώστε να έχουμε καλλίτερη εφαρμογή του και οπωσδήποτε καλλίτερη "αναφορά" του στην ..ιστορικότητα του δρόμου.
Αλλωστε οι ίδιες πλάκες Λάρδου σε σκυροπαγές υπόστρωμμα δεν αποκλείεται να "ξηλωθούν", όπως γίνεται ήδη στην οδό Σωκράτους, ακόμη και σήμερα!
Η λύση που επελέγη δεν είναι άρα η..."οριστική λύση" (όπως θέλει να εμφανισθεί) του ...ξηλώματος του οδοστρώματος...
Θα μπορούσε να υπήχε "συνδυασμός" των υλικών της τελικής επιφάνειας οδοστρωσίας έτσι ώστε και η "αναφορά" στα ιστορικά υλικά να γίνεται επαρκής, αλλά και η λειτουργικότητα της οδού να παραμένει επαρκής τόσο για τους πεζούς, όσο και τα οχήματα, εφ' όσον το μέγεθος και το βάρος τους ελεγχθεί, όπως πρέπει.
Απλά η "λύση" αποτελεί την..."εύκολη" οδό, όπως πάντα στην πόλη μας: "Πονάει χέρι, κόψει κεφάλι..."!!!!
Υπάρχουν πάντα διέξοδοι και εναλλακτικές...αρκεί να τις "ψάξει" κανείς.
Θα ήταν ενδιαφέρον να προκληθεί μία ανοικτή συζήτηση, όχι μόνο μεταξύ των..."ειδικών" για το θέμα των παρεμβάσεων στην Μεσ.Πόλη, των υλικών, των τεχνοτροπιών σε σχέση με τις σύγχρονες ανάγκες κυκλοφορίας αγαθών και επιβατών, τροφοδοσίας των καταστημάτων και των οικιών αλλά και των κατοίκων,επισκεπτών που κυκλοφορούν πεζή αλλά πάντα με την πασίδηλη ανάγκη του "σεβασμού", αν όχι της ανάδειξης και της "μνημειακότητας" του τόπου...
Τα..."επιχειρήματα" πάντως του ΔΤ, απλά δεν είναι "πειστικά", δεδομένης και της επι χρόνια πρακτικής και "αποτελεσματικότητας" των επεμβάσεων στην Μεσ. Πόλη της Ρόδου.
Καιρός λοιπόν να ανοίξει η συζήτηση...

Προτάσεις Verena

  ΩΡΟΛΟΓΙΟΝ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ MEΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ 2024 ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...