Τάκης Πότσος: Ως εδώ. Πρέπει να μπει ένα τέλος στο «μακελειό διαρκείας» στους δρόμους της Ρόδου

Ως εδώ. Πρέπει να μπει ένα τέλος στο «μακελειό διαρκείας» στους δρόμους της Ρόδου.

- Επανερχόμαστε στο πολύ σοβαρό ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί, το οποίο αναδείξαμε επανειλημμένα στο δημοτικό συμβούλιο , αλλά απαξιώνεται από τη δημοτική αρχή, που αποφεύγει να γίνει ουσιαστική συζήτηση για το πρόβλημα και να ληφθούν μέτρα.

Από τις αρχές Ιουλίου, στείλαμε στον δήμαρχο και στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου εμπεριστατωμένη εισήγηση για τους παράγοντες που συμβάλλουν στη πρόκληση δεκάδων τροχαίων ατυχημάτων καθημερινά στο νησί με υλικές ζημιές και τραυματίες,  στην δραματική αύξηση των νεκρών από τροχαία και ζητήσαμε να αντιμετωπιστεί με όλα τα αναγκαία μέσα και μέτρα αυτή η κατάσταση.

Αυτό που είδαμε μέχρι σήμερα είναι να ρίχνεται η ευθύνη μόνο στην Τροχαία και στην ατομική υπαιτιότητα των οδηγών και ν’ αποσιωπούνται συστηματικά όλοι οι άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν σωρευτικά στο να θρηνούμε τόσο συχνά θύματα στο νησί.

Είναι έγκλημα η -συνειδητή πια- αδιαφορία, η συγκάλυψη των πολιτικών ευθυνών για την τραγική κατάσταση που εκτυλίσσεται καθημερινά στους δρόμους της Ρόδου.

Δεν θέλουν να βάλουν το «μαχαίρι στο κόκκαλο», γιατί θα πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι με την απάνθρωπη πολιτική που στηρίζουν. Με την ανάπτυξη που ματώνει με όλους τους τρόπους το λαό, που δεν δίνει καμιά σημασία στις ανάγκες του, στην ασφάλεια και την προστασία της ζωής του. Μια ανάπτυξη που απαιτεί συνεχώς θυσίες από τους εργαζόμενους για να θησαυρίζουν οι όμιλοι.

Ως εδώ. Πρέπει να μπει ένα τέλος στο «μακελειό διαρκείας» στους δρόμους της Ρόδου.

Απαιτούμε να γίνει άμεσα μονοθεματική ουσιαστική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στο νησί. Μέτρα εδώ και τώρα.

ΥΓ Στην εισήγηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Ρόδου από 6 Ιουλίου 2022, αναφερόταν ότι η οδική ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που σχετίζεται:

  • Με τον Χωροταξικό Σχεδιασμό, τις χρήσεις γης, τα έργα υποδομής, την διάρθρωση της οικονομίας και της οικονομικής δραστηριότητας, με τις επιλογές και τα συμφέροντα που εξυπηρετούνται.
  • Την ανεπάρκεια και ακαταλληλότητα του οδικού δικτύου, το οποίο δεν μπορεί να καλύψει τις σημερινές ανάγκες της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας στο νησί, (τόπος κατοικίας, εργασίας, εκπαίδευσης, διασκέδασης κλπ).
  • Την επιβάρυνση του αστικού και επαρχιακού δικτύου τους καλοκαιρινούς μήνες από τα χιλιάδες ενοικιαζόμενα τροχοφόρα.
  • Την πολιτική παραγωγής των δημοσίων έργων, την υποστελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών και την παράδοση των σκόπιμα κακοσυντηρημένων υποδομών σε εργολαβίες.
  • Την ανύπαρκτη δημόσια συγκοινωνία.
  • Την πολιτική όλων των κυβερνήσεων που υπηρετούσαν διαχρονικά τις αξιώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και ακολουθούσαν πολιτικές ενίσχυσης της χρήσης του αυτοκινήτου, απαξιώνοντας ταυτόχρονα τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Τις συνθήκες εργασίας, το χρόνο εργασίας, την εξουθένωση των εργαζομένων.
  • Τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη και τα χωρια, τη στάθμευση και την αστική δημοτική συγκοινωνία.
  • Την επάρκεια των πεζόδρομων, των πεζοδρομίων και των ποδηλατόδρομων
  • Την προστασία των οδών από τα άγρια ζώα (ελάφια) και τα κοπάδια.
  • Με τις επιπτώσεις της ανάπτυξης που συμφέρει τους τουριστικούς επιχειρηματικούς ομίλους σε βάρος του περιβάλλοντος και των λαϊκών αναγκών.

Η τεράστια και άναρχη ανάπτυξη τουριστικών επιχειρήσεων κατά μήκος του παραλιακού μετώπου του νησιού με ειδικό βάρος στην ανατολική και νότια Ρόδο, που θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο με τις τουριστικές εγκαταστάσεις στο Γκολφ, αναγκάζει χιλιάδες εργαζόμενους να μετακινούνται καθημερινά με ατομικά μεταφορικά μέσα (αυτοκίνητα, δίκυκλα), λόγω ανυπαρξίας δημόσιας συγκοινωνίας, στο «πνιγμένο» κυριολεκτικά κεντρικό οδικό δίκτυο του νησιού.

Από στοιχεία προκύπτει ότι η οδός σε σχέση με τον ανθρώπινο παράγοντα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες της οδικής ασφάλειας και κατ’ επέκταση των οδικών ατυχημάτων.

Τα προβλήματα στις σημάνσεις των οδών, στους φωτεινούς σηματοδότες, στις διαγραμμίσεις, στο φωτισμό, στην έλλειψη στηθαίων και κυρίως η έλλειψη δημόσιας υπηρεσίας που να είναι πλήρως στελεχωμένη με επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό και  τον αναγκαίο προϋπολογισμό για την συντήρηση του οδικού δικτύου, όλα αυτά σωρευτικά, δημιουργούν επιπλέον αιτίες τροχαίων ατυχημάτων.

Επίσης από τα κύρια θέματα αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κυκλοφοριακή αγωγή, η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων με υποχρεωτικό μάθημα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η εκπαίδευση, η εξέταση και συνολικά η χορήγηση άδειας οδήγησης θα πρέπει να γίνεται από ένα καθολικά δημόσιο σύστημα.

Ρόδος 18 Αυγούστου 2022

 

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...