Στο τόπο μας, μόνο οι κολώνες έχουν φιλότιμο - Του συγκοινωνιολόγου Νίκου Φαρμακίδη

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Ρόδο δεν λύνεται με ευχές, ούτε είναι ρούχο που το αλλάζεις. Η πόλη έχει διαρθρωτικά προβλήματα και οι παρεμβάσεις πρέπει είναι βαθιές. Μια από αυτές, ήταν και η κατασκευή της εγκεκριμένης από το 1987 περιμετρικής οδού, που είναι η μοναδική λύση για να εκτρέψει, τον μεγάλο διαμπερές κυκλοφοριακό φόρτο των οχημάτων, που τώρα διέρχεται από τη πόλη. Το έργο αυτό θα έλυνε τουλάχιστο το 50% του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Ευτυχώς έγινε μια αρχή, με το κουτσουρεμένο τμήμα της, που ενώνει τις εγκαταστάσεις της μαρίνας και του καρνάγιου. Όμως αλλοίμονο, τόσοι πραματευτάδες, κατάφεραν να φτιάξουν ένα κομμάτι δρόμου με χιλιάδες προβλήματα. Το μεγαλύτερο από όλα η ασφάλειά του. Δεν θα ασχοληθούμε με τους ατζέντηδες της SIEMENS, μοναδικοί στην Ευρώπη, αλλά με τα πιο απλά που είναι η εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων για την ασφάλεια των ρείθρων. Δηλαδή για τις άκρες του δρόμου.
Κατά την Υπουργική απόφαση, οι ιστοί οδοφωτισμού αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο για τους επιβαίνοντες σε όχημα (κατηγορία κινδύνου 3), επειδή κατά την πρόσκρουση οχήματος ανατρέπονται και δεν παραμορφώνονται. Για αυτό τον λόγο θεωρούνται ως «συμπαγή εμπόδια κάθετα στην οδό». Το ίδιο ισχύει και για τα δένδρα, καθώς και για τους ορθοστάτες πινακίδων. Τα κιγκλιδώματα δεν αποτελούν συστήματα αναχαίτισης οχημάτων και θεωρούνται και αυτά εμπόδια (κατηγορία κινδύνου 3).
 Στη κατηγορία κινδύνου 3, υπάγονται τα εμπόδια με ιδιαίτερο κίνδυνο για τους επιβαίνοντες σε όχημα. Σε κάθε περίπτωση, τα εμπόδια, εφόσον βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη από τη κρίσιμη απόσταση, από την άκρη του δρόμου, χρειάζεται να προστατευτούν με σύστημα αναχαίτισης οχημάτων. Δηλαδή τις κοινώς λεγόμενες «μπάρες». Η κρίσιμη απόσταση για εμπόδια που βρίσκονται υψομετρικά στο ίδιο επίπεδο της οδού και για δρόμους με ταχύτητες από 80 έως 100 χιλιόμετρα είναι 7,50 μέτρα, ενώ για οδούς με ταχύτητες από 60 – 80 χιλιόμετρα την ώρα, είναι 4,5 μέτρα. Καταλαβαίνεται λοιπόν τι προβλήματα έχει το οδικό δίκτυο της Ρόδου!!!
Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι της δεύτερης κατηγορίας  και βάσει των διατάξεων αυτών δεν μπορεί να υπάρχουν κάθετα στοιχεία που να υπερβαίνουν σε ύψος τα επτά εκατοστά, μέσα στο πλάτος από την άκρη του δρόμου των 4,5 μέτρων. Σε αντίθεση λοιπόν με τις διατάξεις αυτές, έχουν κατασκευαστεί πεζοδρόμια ύψους > των 20 εκατοστών (αντί < 7 εκ), ιστοί φωτισμού, ορθοστάτες πινακίδων, κιγκλιδώματα κλπ με αποτέλεσμα να είναι ένας επικίνδυνος δρόμος. Όλα αυτά που φτιάχτηκαν, δεν προβλέπονταν, όπως είναι λογικό, στη μελέτη, αλλά κατασκευάστηκαν με πρωτοβουλία των επιβλεπόντων και λοιπών παρεμβαινόντων.
Ήδη έχουν συμβεί μερικά ατυχήματα λόγω αυτών των κακοτεχνιών, αλλά δεν θέλω να αναφερθώ σε βάθος. Αυτό που με χαροποιεί είναι το γεγονός, ότι μία – μία οι κολώνες πέφτουν και έτσι μειώνεται το πρόβλημα. Τουλάχιστον αυτές έχουν φιλότιμο!!!!!!

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Μητροπολίτης Κύριλλος στο Verena.gr: Σαν την Ανάσταση στον Ευαγγελισμό της Ρόδου, δεν έχει!...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...