Στους "πρωταθλητές" στο φόρο αίματος Κυκλάδες και Δωδεκάνησα

Ερευνα για το 2019

- Κακό οδικό δίκτυο, ανεπάρκεια οδηγικής παιδείας και ελέγχων, συνεχίζουν να κρατούν ανοιχτή την “πληγή” των τροχαίων στην Ελλάδα, οι επιδόσεις της οποίας στην οδική ασφάλεια κρίνονται στάσιμες από την ανάλυση των στοιχείων των οδικών τροχαίων ατυχημάτων και των σχετικών δεικτών κατά το έτος 2019, καθώς όλες οι κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων μειώθηκαν οριακά. Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα που πραγματοποιεί το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, στην οποία διαπιστώνεται επίσης μείωση της αστυνόμευσης πανελλαδικά.

Η έρευνα διαπιστώνει μικρή μείωση σε όλες τις κατηγορίες των παθόντων από τα τροχαία ατυχήματα.
Στα θανατηφόρα τροχαία είχαμε αύξηση κατά δέκα (10) ατυχήματα, δηλαδή ποσοστό 1,5% ενώ στον αριθμό των νεκρών κατεγράφησαν οκτώ (8) άτομα λιγότερα, δηλαδή ποσοστό μείωσης 1,1%.

Στα σοβαρά τροχαία ατυχήματα είχαμε μείωση, με 53 ατυχήματα λιγότερα, (δηλαδή ποσοστιαία μείωση 8,8%) και στους βαριά τραυματίες 61 άτομα λιγότερα, ήτοι μείωση σε ποσοστό 8,7%.

Τέλος στα ελαφρά τροχαία ατυχήματα, υπήρξε αύξηση. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 152 ατυχήματα παραπάνω (αύξηση 1,6%),ενώ οι ελαφρά τραυματίες ήταν 42 λιγότεροι ( δηλαδή μείωση 0,3%).

Στην Π ρώτη θέσητης υψηλής επικινδυνότητας, βρίσκον ται οι Κυκλάδες, με 224τροχαία ατυχήματακαι 304παθόντες από αυτά.Οι 12 ήταν νεκροί,οι39 ήταν βαρειά τραυματίες και 253συμπολίτες μαςήτανελαφριά τραυματίες. Με πληθυσμό112.615κατοίκους και με μικρό οδικό δίκτυο, θεωρείται υπερβολικάμεγάλοςο αριθμός των παθόντωνκαι γι ́αυτό βρίσκεται διαχρονικά στο δείκτη της υψηλής επικινδυνότητας. Παρατηρούμε ότι σε αυτή τη γεωγραφική περιφέρεια υπάρχει διαχρονικά,έντονο πρόβλημα τροχαίων ατυχημάτων.

Στην Δεύτερη θέση είναι η Ζάκυνθος, με 44 ατυχήματα από τα οποία προέκυψαν, 6 νεκροίενώ το προηγούμενο έτος είχε 4 νεκρούς, 6 βαριά τραυματίες και 48 ελαφριά τραυματίες.

Στην Τρίτηθέση είναιτα Δωδεκάνησα,με 206τροχαία ατυχήματα ενώ το προηγούμενο έτος, ήταν πάλι στις περιφέρειεςυψηλήςεπικινδυνότητας. Καταγράφεται μείωσητων νεκρών από τα τροχαία ατυχήματακατά 8 άτομα, καθώς και μείωση των βαριάτραυματιώνκατά 9 άτομαεπίσης σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οιπεριφερειακές ενότητες,Αθήνα-Υπόλοιπο Αττική ς, Αιτωλοακαρνανίας,Δωδεκανήσων, Εύβοια ς, Ζακύνθου, Κορινθίας, Χαλκιδικής ήτανκαι το προηγούμενο έτος στις περιφέρειες υψηλής επικινδυνότητας.Τη μεγαλύτερη αύξηση στους νεκρούς από τα τροχαία ατυχήματαπαρατηρούμεστηνπεριφέρεια Θεσσαλονίκης με 21νεκρούς περισσότερους από το προηγούμενο έτος.Ακολουθούνοι: Αργολίδα, Καρδίτσα, Κέρκυρα, Λασίθι, Μαγνησία, Ξάνθη, Ροδόπη και Χανιά με τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης των νεκρών.Ημεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στη περιφέρεια Φθιώτιδας με 13 νεκρούςλιγότερους από το προηγούμενο έτος,στην Αττική, Δωδεκάνησα και Καβάλα από 8 νεκρούς λιγότερους από το 2018, στο Κιλκίς 6, Άρτα και Κυκλάδες από 5 νεκρούς λιγότερους, Μεσσηνία και Πρέβεζα από 4νεκρούς λιγότερους από το προηγούμενο έτος. Το πρόβλημα των ατυχημάτων για το έτος 2019, όπως διαπιστώθηκε και τα προηγούμενα χρόνια , είναι εντονότερο στις περιοχές που το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά (Κρήτ η, Επτάνησα, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) όπου το καλοκαίρι, δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ αυτοκίνητα και πάρα πολλά δίκυκλα.Οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί επιβάλλεταινα μπουν σε πρώτη προτεραιότητα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, γιατί τα τροχαία ατυχήματα, εκτός του ότι έχουν τεράστιες επιπτώσεις στον ίδιοτον παθόντα, τους συγγενείς του,το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας αλλά και τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως προαναφέραμε, δυσφημούν σε πολύ μεγάλο βαθμότην Ελλάδα και δημιουργούν κακό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν.4.Μελέτη ΠαραβάσεωνΣτο δεύτερο στάδιο της επεξεργασίας εξετάστηκαν οι βεβαιωθείσες τροχαίες παραβάσεις. Για το σκοπό της έρευνας, οι παραβάσεις χωρίστηκαν σε τρεις κατηγορίες:α) Επικίνδυνες παραβάσειςβ) Παραβάσεις αστυνομικής δραστηριότηταςγ) Παραβάσεις των οχημάτωνΕίναι κοινά παραδεκτό πλέον ότι μεταξύ των άλλων παραμέτρων της οδικής ασφάλειας, οι επικίνδυν ες παραβάσεις οδηγούν άμεσαστην πρόκληση των περισσότερωντροχαίων ατυχημάτων. Στις παραβάσεις αυτές κυρίως, θα πρέπει να επικεντρωθούν οι έλεγχοι των αστυνομικώνυπηρεσιών τροχαίας, προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Στα πλαίσια της

Δείτε εδώ όλη την έρευνα

ΠΗΓΗ: cretapost

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...