Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ 11 Οκτωβρίου 2013
ΘΕΜΑ: ''Επίκαιρη Ερώτηση και παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα στον Υπουργό Ναυτιλίας για τη διακοπή των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από και προς το Διαφάνι στην Κάρπαθο''
Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε σήμερα το πρωί στη Βουλή ο Μάνος Κόνσολας για τη διακοπή της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας που συνέδεε το Διαφάνι με τον Πειραιά αλλά και την κατάργηση της επιδοτούμενης γραμμής Διαφάνι - Πηγάδια.
Ο Βουλευτής έστειλε και επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου για το συγκεκριμένο ζήτημα, επισημαίνοντας την άδικη μεταχείριση που υφίσταται το Διαφάνι και η ευρύτερη περιοχή που εξυπηρετείτο από τα συγκεκριμένα δρομολόγια που περικόπτονται.
Ο κ. Κόνσολας σε δήλωσή του αναφέρει :
«Όπως είναι γνωστό κατέθεσα συγκεκριμένη πρόταση με εξίσου συγκεκριμένους άξονες που συνιστούν μία νέα προσέγγιση στο θέμα των άγονων γραμμών.
Ζήτησα να υπάρχει εξορθολογισμός, να καλυφθούν υπαρκτές ανάγκες.
Όταν καταργείται το δρομολόγιο που συνέδεε το Διαφάνι Καρπάθου με τον Πειραιά και παράλληλα καταργείται και η επιδοτούμενη γραμμή Διαφάνι - Πηγάδια, είναι σαφές ότι δεν υπάρχει εξορθολογισμός. Δεν μπορεί να καταδικάζεται σε απομόνωση μία ολόκληρη περιοχή, να δημιουργείται πρόβλημα στη μετακίνηση των πολιτών, στην τροφοδοσία και να μην μπορούν να αντιμετωπιστούν ακόμα και προβλήματα υγείας.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας θα πρέπει να εξηγήσει με ποια κριτήρια καταργεί μια επιδοτούμενη γραμμή, όπως είναι η γραμμή Διαφάνι - Πηγάδια, που κοστίζει 800 ευρώ το δρομολόγιο, ενώ διατηρούνται άλλες γραμμές που κοστίζουν υπερδιπλάσια και δεν έχουν και την ανάλογη κίνηση επιβατών.
Καταθέτω επίκαιρη ερώτηση στον κ. Υπουργό Ναυτιλίας αλλά ζητώ και την προσωπική του παρέμβαση για τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων σε ό, τι αφορά στο Διαφάνι».
Το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Δωδεκανήσου έχει ως εξής:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
ΘΕΜΑ: ''Διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης που συνέδεε το Διαφάνι Καρπάθου με τον Πειραιά αλλά και της επιδοτούμενης γραμμής Διαφάνι-Πηγάδια.''
Κύριε Υπουργέ,
Είναι δεδομένη η ανάγκη για έναν ολοκληρωμένο επανασχεδιασμό των επιδοτούμενων άγονων γραμμών.
Γνωρίζετε ότι πριν από δύο μήνες, σας είχα καταθέσει και σχετική πρόταση.
Σε καμία, όμως, περίπτωση αυτός ο επανασχεδιασμός δεν μπορεί να έρχεται σε αντίθεση με την έννοια του εξορθολογισμού, να συντελείται ο αποκλεισμός μιας ολόκληρης περιοχής, όπως συμβαίνει στην Κάρπαθο.
Η κατάργηση του δρομολογίου που συνέδεε το Διαφάνι Καρπάθου με τον Πειραιά, οδηγεί στην απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή 800 ανθρώπων αφού το λιμάνι στη Διαφάνι εξυπηρετούσε τους πολίτες αλλά και τους επισκέπτες στο Διαφάνι, στην Όλυμπο και στην Αυλώνα, την επικοινωνία τους με τον Πειραιά και τα άλλα νησιά αλλά και την τροφοδοσία της περιοχής.
Την ίδια στιγμή, από 29/10/2013, καταργείται και η επιδοτούμενη γραμμή Διαφάνι - Πηγάδια που είχε σημαντική κίνηση επιβατών, εξυπηρετούσε τις ανάγκες της περιοχής και κόστιζε 800 ευρώ ανά δρομολόγιο. Την ίδια στιγμή που διατηρούνται άλλες γραμμές που έχουν υπερδιπλάσιο κόστος και αισθητά μειωμένη κίνηση, το Διαφάνι Καρπάθου αλλά και η ευρύτερη περιοχή, καταδικάζονται σε απομόνωση.
Κατόπιν των ανωτέρω