ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ
-ΚΡΑΤΟΣ ΔΟΜΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
-ΚΡΑΤΟΣ
Είναι δύσκολη η διατύπωση ενός ορισμού για το τι είναι το ΚΡΑΤΟΣ, οι εκφρασμένες απόψεις συγκλίνουν και αποκλίνουν και η αποδοχή της πληρότητας των απαντήσεων εξαρτάται από την οπτική γωνία εξέτασης του θέματος.
Κράτος σύμφωνα με την γενικότερη επικρατούσα άποψη είναι το σύνολο των ΔΟΜΩΝ διαμόρφωσης κανόνων, άσκησης εξουσίας και ελέγχου της παραβατικότητας.
Κοινωνία, Λαός, Πολιτεία, Εδαφική έκταση αποτελούν έννοιες που δεν ταυτίζονται με την έννοια του Κράτους αλλά που χωρίς αυτές δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης του.
Το Κράτος (δύναμη) εκφράζει και είναι η απόλυτη συγκεντρωτική Αρχή που ρυθμίζει τους κανόνες συμβίωσης, δεσμεύεται και το ίδιο από τους κανόνες που θεσπίζει και αναγορεύεται στην υπέρτατη αρχή Δικαίου.
Η μορφή το εύρος και οι δικαιοδοσίες του Κράτους εξαρτώνται από το είδος της απάντησης για το μέγεθος της "παρεμβατικότητας του".
Οι σχέσεις και ο βαθμός Αυτονομίας των επί μέρους αποδεκτών σήμερα Εξουσιών, Νομοθετικής, Εκτελεστικής, Δικαστικής χαρακτηρίζουν τη δομή του Κράτους.
Η απόληξη της δύναμης αυτών των Εξουσιών στην προσωποποιημένη έκφραση του Κράτους είναι το κύριο χαρακτηριστικό των "συγκεντρωτικών" Κρατών και στα πλαίσια της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας οδηγεί στην "ενός ανδρός αρχή".
Στη χώρα μας οι μέχρι τώρα Ιστορικές συγκυρίες επέβαλαν την εγκαθίδρυση και λειτουργία του πλέον Συγκεντρωτικού, δυσλειτουργικού, πελατειακού και αναποτελεσματικού Κράτους, ως Κράτους εννοούμενο το σύνολο των Δομών ρύθμισης κανόνων συμβίωσης και ελέγχου του σεβασμού τους.
Η αναγόρευση του ατόμου σε πολίτη γίνεται πράξη όταν και εφόσον το Κοινωνικό άτομο έχει τη δυνατότητα συμμετοχής στη θέσμιση των κανόνων συμβίωσης και στον έλεγχο του σεβασμού τους, θεσμίζει, ελέγχει και ελέγχεται.
Η όσμωση των Εξουσιών και ο ευτελισμός των πυλώνων της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, όπως αυτοί νοούνται, Κοινοβούλιο, Αυτοδιοίκηση, Συνδικαλισμός είναι οι βασικές αιτίες της δυσλειτουργίας του όλου Κρατικού μορφώματος και της αναποτελεσματικότητας του.
Οι συμβατικές και συμβιβασμένες βελτιώσεις του συστήματος απορροφώνται και αποστεώνονται και το σύστημα παραμένει αμετάβλητο με την ισχύ του αυξανόμενη, η αποδοχή της αποτυχίας του σημερινού Κρατικού μορφώματος είναι "κοινός τόπος", η επιθυμητή υπέρβαση προκύπτει μόνο από μια
ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ.
ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ σημαίνει
ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΩΝ
Οι τρεις ΕΞΟΥΣΙΕΣ κατά το ισχύον Σύνταγμα, ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ, ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ σήμερα βρίσκονται σε απόλυτη αλληλεξάρτηση ελεγχόμενες απόλυτα από την Εκτελεστική εξουσία και κατ’ επέκταση λόγω του ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟΥ συστήματος από τον εκάστοτε Πρωθυπουργό και τα επιλεγμένα εξαπτέρυγα.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
Δεν υπάρχει, το Κοινοβούλιο κατ’ όνομα αποκαλείται ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, δεν βουλεύεται, δεν βούλεται και δεν Νομοθετεί.
Νομοθετεί η Εκτελεστική ΕΞΟΥΣΙΑ και το Κοινοβούλιο, οι Βουλευτές, νομιμοποιούν τις επιλογές της Εκτελεστικής εξουσίας "εκόντες άκοντες" πιεζόμενοι και κάτω από τη σπάθη της "κομματικής πειθαρχίας".
Βασική προϋπόθεση εύρυθμης, παραγωγικής, σύννομης και αποδοτικής λειτουργίας υπέρ του Λαού είναι η θέσμιση κανόνων λειτουργίας του Κοινοβουλίου που θα διασφαλίζουν την ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ και τον απογαλακτισμό του από την ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ.
Το ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ Νομοθετεί και ελέγχει, σήμερα ούτε Νομοθετεί ούτε ελέγχει, παραμένει διακοσμητικό όργανο και Κολυμβήθρα του Σιλωάμ των ανόμοιων της Εκτελεστικής Εξουσίας.
Προαπαιτούμενο επιτυχίας του εγχειρήματος η ύπαρξη και λειτουργία ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΑΡΧΩΝ, τα Ελληνικά Πολιτικά Κόμματα δεν αποτελούν οργανωμένες δομές παραγωγής και άσκησης πολιτικής αλλά κινούμενα σύνολα ατόμων που η συμμετοχή και η δράση τους έχουν διαφορετικές αφετηρίες.
Η Οργανωτική Δομή των Κομμάτων και η απουσία βασικών και απαράβατων κανόνων Δημοκρατικής λειτουργίας τα μετατρέπει σε Αρχηγικά μορφώματα.
Ισχυρή Περιφερειακή δομή, ισχυρά περιφερειακά όργανα με Δημοκρατική Νομομοποίηση, ολιγομελή Κεντρική Επιτροπή καθολικά εκλεγμένη, ισχυρό Εκτελεστικό Γραφείο και Πρόεδρο εκλεγμένο από το Συνέδριο.
Ο Πρόεδρος έχει την δυνατότητα δυο θητειών και ο υποψήφιος Πρωθυπουργός εκλέγεται με εσωτερικό Δημοψήφισμα μεταξύ των μελών του Κόμματος.
Άλλος ο Πρόεδρος του Κόμματος άλλος ο υποψήφιος Πρωθυπουργός, διασφαλίζεται εν μέρει το άλλο το Κόμμα, άλλο η Κυβέρνηση.
Οι αποφάσεις των οργάνων είναι δεσμευτικές για την επιλογή υποψηφίων σε όλα τα επίπεδα.
Ευρωψηφοδέλτιο και ψηφοδέλτιο Επικράτειας καταρτίζονται με εσωκομματικές εκλογές.
Αυστηρός έλεγχος της Οικονομικής διαχείρησης, καταρτισμός Προϋπολογισμού με αναλογική κατανομή των εσόδων σε όλες τις Οργανώσεις.
Οικονομικός ετήσιος απολογισμός με έλεγχο από Σώμα Ορκωτών λογιστών.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΥΓ: Θα ακολουθήσει το 2ο μέρος.