Οι θεσεις του Τοπικού Συλλόγου Εργαζομένων ΥΠΑ Κρατικού Αερολιμένα Ρόδου στην παρουσίαση του θερινού προγράμματος 2015 της RYANAIR

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΘΕΜΑ: Θέσεις του Τοπικού του Τοπικού Συλλόγου ΚΑΡΔ ΥΠΑ με αφορμή την παρουσίαση του θερινού προγράμματος 2015 της RYANAIR
Εμείς οι εργαζομένοι στον Κρατικού Αερολιμένα Ρόδου εκφράζουμε τα συγχαρητήρια μας για αυτήν την πρωτοβουλία και τονίζουμε πως είμαστε υπέρ της υγιούς επιχειρηματικότητας –αυτής που βοηθάει την ουσιαστική ανάπτυξη- που στην περίπτωση μας σημαίνει την αύξηση της κίνησης, τουριστικής και μη, την αύξηση των εσόδων και την καταπολέμηση της ανεργίας που αποτελεί βασικό οικονομικό- κοινωνικό πρόβλημα ακόμα και για την περιοχή της Ρόδου:
-    Βλέποντας κανείς το παράδειγμα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΑΙΑ) μπορεί να εικάσει τι προμηνύεται για τον Τόπο μας. Ευχόμαστε να διαψευστούμε. Αλλά κάποιες από τις άμεσες συνέπειες θα είναι η κατακόρυφη αύξηση των τελών χρήσης του Αερολιμένα και η αντίστοιχή μείωση της επισκεψιμότητας στον Τόπο μας.
-    Αν αύριο κλείσουν πολλές τουριστικές επιχειρήσεις, χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, μειωθεί ο  γενικός τζίρος σε επίπεδο νομού, μειωθούν οι πτήσεις από και προς την Αθήνα και γίνει ακόμη πιο δυσχερής η πρόσβαση των κατοίκων της Δωδεκανήσου στα μεγάλα αστικά κέντρα της Χώρας ποιος θα έχει την ευθύνη; Αλλά ακόμα και αν απολογηθεί τι νόημα θα έχει; Αυτό θέλουμε να προλάβουμε μέσω των παρεμβάσεων μας.
Τονίζουμε αυτό που επαναλαμβάνουμε σε πολλές από τις θέσεις που δημοσιεύσαμε ως σύλλογος
-    Ο κρατικός χαρακτήρας της κυριότερης πύλης εισόδου ανθρώπων στο νησί, μέσα από τον Εθνικό και κοινωνικό χαρακτήρα που έχει αυτή η ιδιότητα, λόγω και του χαμηλού έως και μηδενικού, σε πολλές περιπτώσεις, σχεδόν κόστους έχει πολλαπλά οφέλη ως προς την ύπαρξη του Τόπου ως πόλου έλξης επισκεπτών.
Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014, σε μια μεγάλη συνέντευξη τύπου, τρεις βουλευτές των Ιονίων Νήσων από κοινού με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τους Δήμους Κερκύρας και Λευκάδας, δήλωσαν την κάθετη αντίθεση τους στα οποιαδήποτε σχέδια «Ιδιωτικοποίησης» δηλαδή ξεπουλήματος των Κρατικών Αερολιμένων της Περιφέρειας αυτής.
Πριν από λίγες μέρες και οι έξι δήμαρχοι του Νομού Χανίων αλλά και άλλοι από διάφορες περιοχές της Κρήτης οργάνωσαν ένα ηχηρό ΌΧΙ    κατά οποιασδήποτε σκέψης ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου των Χανίων. Είναι έντονες οι εκκλήσεις των Δημάρχων προς όλους του φορείς να σεβαστούν την πεποίθηση της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού των Χανίων που τάσσεται κατά του ξεπουλήματος.
Ανάλογες αντιδράσεις έρχονται και από τη Μυτιλήνη, τη Σαντορίνη αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδος.  
    Η αντίθεση αυτή συνοδεύεται από ένα πλήρες σκεπτικό που αναφέρεται στην τεχνητή οικονομική κρίση της μεταπολιτευτικής περιόδου, στην μεθοδευμένη πολιτική απορρύθμισης των αερομεταφορών και στην βαρυσήμαντη λειτουργία των αεροδρομίων των νήσων όχι μόνο για τον οικονομικό τομέα αλλά και για την ίδια τη ζωή και την ασφάλεια των πολιτών.
Επίσης τονίζονται οι κίνδυνοι της μονοπωλιακής οικονομικής εκμετάλλευσης του σημαντικού αυτού  οικονομικού πυλώνα από μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, που αφορούν κυρίως στην απώλεια ζωτικών εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό λόγω της μείωσης της τουριστικής κίνησης που θα προέλθει από  την αύξησης τελών και ναύλων. Παράλληλα υπογραμμίζεται η ύπαρξη διαφυγόντων κερδών λόγω της έλλειψης σχετικώς εύκολα υλοποιήσιμων πρωτοβουλιών καλύτερης αξιοποίησης υπαρχόντων και δημιουργίας νέων δυνατοτήτων. Παρόμοιες προτάσεις υπάρχουν και για τον Αερολιμένα Ρόδου που όμως δεν υποστηρίζονται από τους Τοπικούς μας άρχοντες με την ίδια ζέση όπως σε προαναφερόμενες περιοχές της Ελλάδας. Το νησί ουσιαστικά έχει μια αεροπορική πύλη που δεν μπορεί παρά να βρίσκεται άμεσα κάτω από δημόσιο κρατικό έλεγχο λόγω της σπουδαιότητας που έχει η κοινωνική και εθνική πλευρά του θέματος.
    Επειδή η διαδικασία ευαισθητοποίησης των τοπικών φορέων έχει ουσιαστικά προχωρήσει σε επίπεδο δράσεων και μεταξύ άλλων, η επίσημη πρόσκληση αυτών σε επίπεδο συμβουλίων των ΟΤΑ (Δημοτικού, Περιφερειακού) απευθύνουμε επ΄ ευκαιρία της παρουσίασης του προγράμματος της RYANAIR, προς σύσσωμα τα δυο συμβούλια έκκληση να αναλογιστούν τις συνέπειες του ξεπουλήματος και να συνδράμουν στον δίκαιο αγώνα παρεμπόδισης του. Βλέπουμε ότι η διαδικασία αποικιοκρατικής σχεδόν παραχώρησης  εξελίσσεται με τρόπο παρόμοιο άλλων περιπτώσεων  (π.χ. Ελληνικό) που προκάλεσαν ιδιαίτερη ανησυχία και αναστάτωση. Η ταχεία εξέλιξη του πράγματος μπορεί να μας φέρει σε μη αναστρέψιμα δυσάρεστα για την οικονομία του Τόπου τετελεσμένα και γι΄ αυτό η δραστική παρέμβαση των Τοπικών Αρχόντων (όπως άλλωστε είχαν έντονα δεσμευτεί πριν από τις εκλογές)  κατά του ξεπουλήματος είναι επιβεβλημένη.
Όσο για τα προβλήματα λειτουργίας και υποδομών: Υπάρχουν ήδη προτάσεις για προγράμματα και παρεμβάσεις με χαμηλό αναλογικά κόστος που θα μπορούσαν να επιφέρουν πλήρη αναβάθμιση του Αερολιμένα σε επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών. Υπάρχουν επίσης Ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις που δεν είναι ανάγκη να καρπωθούν κάποιοι από τον ιδιωτικό τομέα αλλά το ίδιο το Ελληνικό δημόσιο προς όφελος του ΣΥΝΟΛΟΥ των Πολιτών…Αισθανόμαστε εδώ την ανάγκη να δώσουμε μια ευθεία απάντηση σε κάποιες κακόβουλες κριτικές που διατυπώθηκαν με την ενέργεια μας να καλέσουμε άμεσα συνεργείο απόφραξης προκειμένου να επιλυθεί ένα πρόβλημα το οποίο δεν θα αμαύρωνε απλώς αισθητικά τον Αερολιμένα αλλά και θα προκαλούσε ιδιαίτερα σοβαρά και επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία προβλήματα λειτουργικότητας. Όπως αναφέρεται παραπάνω η ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών αποτελεί αντικείμενο συνεχούς διερεύνησης και αναφοράς των εργαζομένων οι αποφάσεις όμως δεν ανήκουν σε αυτούς. Η όποια επιβεβλημένη παρέμβαση διευθέτησης και επίλυσης προβλημάτων που όντως προκύπτουν λόγω αρχικής υποδομής ή πεπαλαιωμένων εγκαταστάσεων αποτελεί εργασιακή υποχρέωση. Για ελλείψεις και προβλήματα των αρχικών υποδομών λόγω των οποίων πολλές φορές οι εργαζόμενοι απασχολούνται και εκτός ωραρίου δεν είναι ούτε δίκαιο ούτε ηθικό να τους επιρρίπτουμε τον λίθο του αναθέματος. Ας προσέξουν οι όποιοι «αυστηροί» κριτές μας τι λένε και γιατί το λένε.
Ελπίζουμε να υπάρξει λογική και ευαισθησία στην ευρύτερη διαχείριση αυτού του νευραλγικού τομέα των συγκοινωνιών και όχι χοντροκομμένες λύσεις (ιδιωτικοποιήσεις – παραχωρήσεις) που είναι πιθανόν να χειροτερεύσουν τα πράγματα.
Ευχόμαστε προσπάθειες όπως αυτή να γίνουν αντικείμενο δημιουργικής σύνθεσης και μεγαλύτερης ακόμη προσπάθειας ώστε  να επιτευχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό η πολυσυζητούμενη σήμερα αειφόρος ανάπτυξη. Θα είμαστε με ιδιαίτερο ζήλο αρωγοί σε αυτήν όπως και σε ανάλογες πρωτοβουλίες.
    
 
 
Με ευθύνη το Δ.Σ.

          Ο Πρόεδρος                                                                           Ο  Γεν.  Γραμματέας   


    Φώτης Λουλουδάκης                                                                  Κων/νος Γραμμάτικας                                                                  

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...