Μαθητές και εκπαιδευτικοί του Εσπερινού Γυμνασίου Ρόδου στη Φινλανδία στο πλαίσιο κινητικότητας του προγράμματος Erasmus+.
Στo πλαίσιo του προγράμματος Erasmus+«Πράσινη Ενέργεια – Πράσινο Σχολείο»ομάδα 20 εκπαιδευτικών και μαθητών διαφόρων ηλικιών του Εσπερινού Γυμνασίου Ρόδου, μετακινήθηκε στη Φινλανδίατον Μαΐου του 2024.
Τις πρώτες ημέρες η ομάδα έμεινε στο Ελσίνκι(Helsinki), όπου περιηγήθηκε στην πόλη και επισκέφτηκε τα κυριότερα σημεία ενδιαφέροντος, μεταξύ των οποίων το CityMuseumκαι το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, το νησί Suomenlinna, καθεδρικούς ναούς, αξιοποιημένα πάρκα και πλατείες.
Στη συνέχεια η ομάδα αναχώρησε με νυχτερινό τρένογια το Ροβανιέμι (Rovaniemi) της Λαπωνίας. Εκεί, ήταν προσκεκλημένοι στο LyseonpuistonLukio, όπου ο διευθυντήςκαι ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου, παρουσίασαντο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σχολείου.Η υπεύθυνη διαχείρισης του προγράμματος «Πράσινη Σημαία Οικολογικών Σχολείων»(Eco-SchoolsGreenFlag) ενημέρωσε για τις ποικίλες δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος για το περιβάλλον από τη σχολική κοινότητα του σχολείου.
Δύο σημαντικές στάσεις στην πόλη ήταν επίσης στο Επιστημονικό Κέντρο Pilke και στο Κέντρο και Μουσείο Επιστημών Arktikum. Στο πρώτο, οι μαθητές, βιωματικά και μέσα από παιχνίδια, γνώρισαν οικολογικούς τρόπους αξιοποίησης στοιχείων της φύσης και την ισορροπία των τεσσάρων αξόνων -του περιβάλλοντος, της οικονομίας, του πολιτισμού και της κοινωνίας- για την επίτευξη της αειφορίας. Στο Arktikum, τα εκθέματαεστιάζουν στη βιώσιμη χρήση της χλωρίδας και της πανίδας στον Αρκτικό Κύκλο και την κουλτούρα των κατοίκων που, παρόλες τις δύσκολες συνθήκες ζωής, σέβονται τη φύση και ζουν σε αρμονία με αυτήν.
Τελευταίος προορισμός ήταν η πόλη Τάμπερε (Tampere), όπου υλοποιείται το πρόγραμμα ClimateNeutralTampere 2030 με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 80% ως το 2030. Στο δημαρχείο δύο εκπρόσωποι, η υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος με την κοινότητα και η υπεύθυνη οργάνωσής του, παρουσίασαν τους στόχους και τις ενέργειες που πραγματοποιούν. Τα 7 θέματα-στόχοι στα οποία εστιάζουν είναι να γίνουν βιώσιμοι ο αστικός σχεδιασμός, οι μετακινήσεις, οι κατασκευές υποδομών, η ενέργεια, η κατανάλωση και η αστική φύση.
Οι μετακινήσεις και στις τρεις πόλεις έγιναν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως μετρό, τραμ και λεωφορεία, πλοίο και πεζή, δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ζήσουν τον ρυθμό τους, μειώνοντας παράλληλα και το ενεργειακό αποτύπωμα. Ως τρόπος πράσινης μετακίνησης επιλέχτηκε και το τρένο για τις εκτός πόλεως μετακινήσεις.
Οι Φινλανδοί, αξιοποιούν με σεβασμό τα δώρα της φύσης με έναν φυσιοκεντρικό τρόπο επενδύοντας στη δημιουργία βιώσιμων πόλεων. Μέσα από τις επισκέψεις και τις δράσεις του προγράμματος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τρόπους αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον που προάγουν την οικολογική συνείδηση και να ευαισθητοποιηθούν ως προς την προστασία του.
Τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και διατροφής για όλους τους συμμετέχοντες καλύφθηκαν εξ ολοκλήρου από τη χρηματοδότηση που έχει εξασφαλίσει το σχολείο μέσω του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Πράσινη Ενέργεια – Πράσινο Σχολείο». Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, διάρκειας 16 μηνών, περιλαμβάνει επίσης την παρακολούθηση εξειδικευμένου επιμορφωτικού προγράμματος στην Ισλανδία για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου καθώς και διάφορες άλλες δράσεις.