Μίκα Ιατρίδη προς Υπουργό Μεταφορών: «Χαίρομαι για την κατηγορηματική σας δήλωση ότι δεν θα κλείσετε τα ακριτικά αεροδρόμια της Δωδεκανήσου. Εύχομαι μόνο, μην αναγκαστείτε να το κάνετε, ούτως ή άλλως, λόγω έλλειψης εσόδων, από την πώληση των κερδοφόρων αεροδρομίων».
Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η επίκαιρη ερώτηση της Μίκας Ιατρίδη, σχετικά με το ενδεχόμενο κλεισίματος των ακριτικών περιφερειακών αεροδρομίων της Δωδεκανήσου, ύστερα από εισήγηση γερμανικής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας.
Ο αρμόδιος Υπουργός, διέψευσε κατηγορηματικά ότι, υπάρχει εισήγηση γερμανικής εταιρείας αλλά και έγγραφο της γερμανικής πρεσβείας, με το οποίο ζητείται να αναλάβουν γερμανικά συμφέροντα τη διαχείριση των υπερπτήσεων.
Στη δευτερολογία της η βουλευτής Δωδεκανήσου επεσήμανε ότι, στην περίπτωση που πουληθούν τα μεγάλα κερδοφόρα αεροδρόμια, τότε αυτό θα σημάνει και την έλλειψη κρίσιμων εσόδων για τη συντήρηση των ακριτικών αεροδρομίων και είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να κλείσουν ούτως ή άλλως.
Ολοκληρώνοντας την παρέμβαση της, η Μίκα Ιατρίδη κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό και την κυβέρνηση να ασχοληθεί με τους Έλληνες ακρίτες και να μην ανησυχεί άλλο για το τι θα πει η τρόικα και η κάθε τρόικα.
«Είμαστε περήφανοι, ζούμε σε μία περήφανη πατρίδα και όλοι εμείς πραγματικά το μόνο που θέλουμε είναι να συνεχίσουμε να ζούμε με αξιοπρέπεια στον τόπο μας και να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας στον τόπο που γεννηθήκαμε» κατέληξε η βουλευτής Δωδεκανήσου.
Ακολουθεί η συζήτηση από τα πρακτικά της Βουλής:
Ερχόμαστε στη συζήτηση της τελευταίας για σήμερα επίκαιρης ερώτησης, της υπ’ αριθμ. 134/15-10-2013 της Βουλευτού Δωδεκανήσου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Τσαμπίκας Ιατρίδη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με το κλείσιμο έξι αεροδρομίων στα Δωδεκάνησα.
Ορίστε, κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο.
ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Έχουμε επισημάνει επανειλημμένα ότι η Συγκυβέρνηση και οι δανειστές μας με την πολιτική που εφαρμόζουν οδηγούν στην απαξίωση της νησιωτικής Ελλάδας και στην ερήμωση των νησιών μας.
Δυστυχώς, κυρία Πρόεδρε, οι νησιώτες βλέπουμε βασικές υποδομές στον τομέα της Υγείας, αλλά και σε δημόσιες υπηρεσίες να διαλύονται.
Βλέπουμε ακόμα η μετακίνησή μας πλέον από νησί σε νησί, από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα να γίνεται όλο και πιο δύσκολη και να γίνεται όλο και πιο ακριβή. Λυπάμαι που το λέω, αλλά έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα οι νησιώτες πρέπει να ετοιμαζόμαστε για τα χειρότερα.
Θα εστιάσω εδώ σε δύο ζητήματα τα οποία αναδεικνύονται από την επίκαιρη ερώτησή μου. Το πρώτο είναι ποιος έχει δώσει το δικαίωμα σε μία ιδιωτική γερμανική αεροπορική εταιρεία να υπαγορεύει στην Κυβέρνηση, στην Ελληνική Κυβέρνηση, σε ένα εθνικά ανεξάρτητο, κυρίαρχο κράτος, την οποία έχουν εκλέξει και νησιώτες, ποια και πόσα αεροδρόμια πρέπει να κλείσουν. Γιατί η ιστορία αυτή δεν είναι τωρινή. Η πρόταση αυτή έχει κατατεθεί, σύμφωνα με τις καταγγελίες, από το 2012 και η γερμανική εταιρεία επιμένει σε αυτήν την πρότασή της.
Πρέπει να δοθεί μία ξεκάθαρη απάντηση από εσάς, κύριε Υπουργέ: Θα κλείσετε τα έξι αεροδρόμια των Δωδεκανήσων Καρπάθου, Καλύμνου, Κάσου, Λέρου, Αστυπάλαιας και Καστελόριζου που αναφέρονται στην ερώτηση, όπως όμως και τα υπόλοιπα σε άλλες περιοχές της χώρας μας που εντάσσονται στην ομάδα των είκοσι δύο αεροδρομίων; Χρειάζεται μία ξεκάθαρη απάντηση, επαναλαμβάνω.
Γιατί αν προχωρήσετε σε μία τέτοια κίνηση -μπορεί όχι τώρα, αλλά αργότερα- είναι σαν να λέτε σε μας τους νησιώτες να εγκαταλείψουμε τον τόπο μας. Αφήνετε έτσι τα νησιά έρμαια στις διαθέσεις της γειτονικής μας χώρας. Εκτός κι αν αυτός είναι τελικά είναι ο στόχος των δανειστών μας. Άλλωστε, έχουν ήδη προτείνει να εκκενώσουν και να εκκενωθούν από τους κατοίκους τους τα μικρά νησιά για λόγους δημοσιονομικού κόστους.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Το δεύτερο ερώτημα είναι αν έχει ζητηθεί από τους Γερμανούς να παραδώσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τη διαχείριση των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τις οποίες οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ κατ’ έτος. Με άλλα λόγια, να καρπωθούν τα γερμανικά συμφέροντα έσοδα της τάξης των 160 έως και 200 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, πολύ περισσότερο όταν ελέγχουμε και ένα διεθνή αεροδιάδρομο ο οποίος περνάει από την Τουρκία. Και γνωρίζουμε όλοι τι αντίκτυπο μπορεί να έχει αυτό στην εξωτερική μας πολιτική.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Σας ευχαριστούμε κι εμείς, κυρία Ιατρίδη. Στην ερώτησή σας θα απαντήσει ο Υπουργός κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Έχετε το λόγο, κύριε Υπουργέ.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Θέλω να ξεκινήσω, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια και την αγωνία που εκφράζει η κυρία συνάδελφος για την τύχη των νησιών της νησιωτικής Ελλάδας, των υποδομών τους. Θα έλεγα, όμως, ότι η ρητορική μας πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτική.
Είπατε ότι πρέπει να ετοιμαζόμαστε για τα χειρότερα. Καθόλου χειρότερα. Φέτος ο τουρισμός πήγε πάρα πολύ καλά. Τα έσοδα στα νησιά είναι αυξημένα. Η απασχόληση αυξήθηκε. Τα έσοδα, συνολικά, των κατοίκων είναι καλύτερα. Άρα, δεν είναι χειρότερα τα πράγματα. Τα πράγματα πηγαίνουν προς το καλύτερο, όπως θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα πάνε καλύτερα σε ολόκληρη τη χώρα.
Το δεύτερο ζήτημα το οποίο θέλω να επισημάνω είναι ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις διατυπώσεις μας, διότι άκουσα εδώ προηγουμένως -και διάβασα όλο το προηγούμενο διάστημα- ότι μία γερμανική εταιρεία υπαγορεύει στην Ελληνική Κυβέρνηση ποια αεροδρόμια θα κλείσουν.
Κατ’ αρχήν, ούτε γερμανική εταιρεία υπάρχει, ούτε εισήγηση υπάρχει, ούτε πρόταση. Απολύτως τίποτα! Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα και μάλιστα σε κάποια περιφερειακά έντυπα. Κι αυτό έγινε είδηση. Κι ερχόμαστε τώρα να απαντάμε στη Βουλή για ανύπαρκτα προβλήματα. Δεν υπάρχει, λοιπόν, καμμία εισήγηση στην Κυβέρνηση, δεν υπάρχει καμμία εισήγηση στο ΤΑΙΠΕΔ, δεν υπάρχει καμμία πρόταση από το ΤΑΙΠΕΔ προς οποιονδήποτε. Γιατί, λοιπόν, να κλείσουν τα αεροδρόμια; Γιατί να κλείσουμε τις υποδομές μας; Για ποιο λόγο; Είμαστε τόσο τρελοί που θα κλείσουμε τις υποδομές μας οι οποίες αποδίδουν έσοδα στην ελληνική οικονομία, στον ελληνικό λαό; Δηλαδή, υπάρχουν πτήσεις στις περιοχές αυτές ιδιαίτερα τα καλοκαίρια με γεμάτα αεροπλάνα και θα πάμε να τα κλείσουμε; Αυτό είναι παραλογισμός.
Θέλω να πω ότι δεν υπάρχει όλη αυτή η συνομωσιολογία που άκουσα. Δεν υφίσταται.
Ούτε υφίσταται, επίσης, ότι στόχος των δανειστών μας είναι να εκκενωθούν τα νησιά μας. Γιατί να εκκενωθούν τα νησιά μας; Για ποιο λόγο να τα εκκενώσουμε; Για λόγους κόστους; Για όνομα του Θεού!
Επίσης, θέλω να ενημερώσω την κυρία συνάδελφο, η οποία ξέρει πολύ καλά τα ζητήματα του τουρισμού και της αεροπλοΐας λόγω της καταγωγής της και της εκπροσώπησης της Δωδεκανήσου εδώ στη Βουλή, ότι το θέμα των υπερπτήσεων και των δικαιωμάτων των υπερπτήσεων της Ελλάδας είναι κρίσιμο ζήτημα όχι μόνο από οικονομικής άποψης, αλλά και από άλλη άποψη. Θέλω να σας πω ότι μετά από χρόνια η Ελλάδα ξαναμπήκε δυναμικά στο παιχνίδι της διεκδίκησης. Κερδίσαμε έδαφος στο ζήτημα των υπερπτήσεων. Και η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η Υπηρεσία Αεροναυτιλίας αυτή τη στιγμή έχει κερδίσει πολύ περισσότερα πράγματα σε σχέση με το παρελθόν.
Άρα, λοιπόν, ούτε έθεσε κανένας ζήτημα να μας αγοράσουν τις υπερπτήσεις.
Αυτό για το οποίο θέλω να σας διαβεβαιώσω είναι ότι τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα και όχι χειρότερα. Τα πράγματα πηγαίνουν ολοένα και περισσότερο σε μια θετική κατεύθυνση. Η Ελλάδα δεν υφίσταται καμμία πίεση σε σχέση με τις υποδομές της και σε σχέση με τα δικαιώματά της.
Θα επανέλθω, κυρία Πρόεδρε, για να μην κάνω κατάχρηση του χρόνου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά): Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
Κυρία συνάδελφε, έχετε το λόγο για να δευτερολογήσετε.
ΤΣΑΜΠΙΚΑ (ΜΙΚΑ) ΙΑΤΡΙΔΗ: Ευχαριστώ πολύ.
Κατ’ αρχήν θα ήθελα να πω, κυρία Πρόεδρε και κύριε Υπουργέ, ότι ξέρετε πολύ καλά ότι είμαι πάντοτε πολύ συγκεκριμένη και πάρα πολύ προσεκτική τόσο στις ερωτήσεις που καταθέτω όσο και στις τοποθετήσεις μου δημόσια και κυρίως από το Βήμα της Βουλής. Δεν έχω καταθέσει την επίκαιρη αυτή ερώτηση ούτε για να δημιουργηθούν εντυπώσεις, ούτε για να στηριχθώ σε μια κινδυνολογία.
Θα μπορούσε κάποιος να πει -όπως το είπατε και εσείς προηγουμένως- ότι υπάρχουν διάφορα σενάρια περί συνομωσίας, συνομωσιολογίας. Δε θυμάμαι ποια ακριβώς έκφραση χρησιμοποιήσατε. Δεν πρόκειται περί αυτού.
Είμαι Ροδίτισσα, είμαι νησιώτισσα και ζω την αγωνία και τη μείωση του βιοτικού επιπέδου, αλλά και την απαξίωση της καθημερινότητας των νησιωτών. Για εμάς, για τους νησιώτες, πίσω από τους αριθμούς υπάρχει η καθημερινότητά μας. Υπάρχει η αγωνία της μεταφοράς με έξι και με επτά μποφόρ. Ξέρω ότι είναι και δική σας ευαισθησία αυτή. Το έχετε ζήσει στα Υπουργεία από τα οποία έχετε περάσει και έχετε εμπειρία. Δεν είναι δυνατόν να βλέπετε νεογνά στα νησιά της Λέρου, της Κάσου και της Καρπάθου να περιμένουν ένα ιδιωτικό σκάφος να περάσει να τα πάρει με έξι και με επτά μποφόρ προκειμένου να μην χάσουν τη ζωή τους. Δεν είναι δυνατόν αυτή τη στιγμή να μην έχουμε γιατρούς και όλα τα νοσοκομεία να έχουν γίνει κέντρα υγείας.
Αυτή τη στιγμή βλέπουμε ότι έχει επέλθει απαξίωση στο νησιωτικό χώρο ακόμα και για τα θέματα του τουρισμού.
Συγχωρέστε με, κυρία Πρόεδρε, για το ότι είμαι εκτός της επίκαιρης, όμως θα πρέπει να απαντήσουμε συνολικά και θα ήθελα λίγο την ανοχή σας στο χρόνο.
Τα θέματα του τουρισμού είναι πολύ μεγάλη συζήτηση και πολύ ευχαρίστως να τα συζητήσουμε, διότι δεν είναι δυνατόν να στεκόμαστε σε ποσοτική αύξηση. Το θέμα είναι να υπάρξει ποιοτική αύξηση. Και αυτή δε συνάδει και δεν έχει καμμία σχέση με την αγωνία που ζουν οι νησιώτες. Από εκεί και πέρα, πολύ ευχαρίστως να τα συζητήσουμε κάποια άλλη στιγμή.
Θα έρθω, όμως, τώρα στην επίκαιρη ερώτησή μας.
Κατ’ αρχήν, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι εδώ μιλάμε για κρατικά αεροδρόμια -πέρα βεβαίως από το Ελευθέριος Βενιζέλος- την κατασκευή των οποίων έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός. Για εμάς το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καμμία μα καμμία δουλειά στα αεροδρόμια αυτά στα οποία αναφερόμαστε. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να το ξεπουλήσουν. Και δεν είναι μόνο αυτό.
Εσείς εδώ θέλετε να απαξιώσετε και να καταργήσετε, απ’ ό,τι φαίνεται, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το πιστοποιημένο προσωπικό της, αν και ξέρουμε ότι και εκεί στόχος της Κυβέρνησης είναι να απολύσετε προσωπικό. Μην ξεχνάμε ακόμη ότι ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας έχει αυστηρούς κανόνες εφαρμογής και η άποψή μου είναι ότι μόνο οι ΥΠΑ και το προσωπικό της μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτούς. Με την παράδοση των αεροδρομίων μας σε ιδιώτες πιστεύουμε ότι αργά ή γρήγορα μπορεί να τεθεί και ζήτημα ασφάλειας.
Θέλετε ακόμα να πουλήσετε τα μεγάλα αεροδρόμιά μας. Μα, από αυτά τα αεροδρόμια δεν προέρχονται και τα έσοδα με τα οποία μπορούν να συντηρηθούν και τα ακριτικά περιφερειακά αεροδρόμια;
Επομένως, να μην λέμε ότι στηρίζεται μόνο σε κάποια δημοσιεύματα η επίκαιρη ερώτηση. Είναι στοιχεία που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια και με αλυσιδωτές αντιδράσεις το ένα μετά το άλλο και εξηγούν ακριβώς και τη δική μας αγωνία.
Εσείς, δηλαδή, οι ίδιοι βάζετε νάρκη στη λειτουργία τους, τη στιγμή που χρειάζονται περίπου 65 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση των αεροδρομίων. Και κυρίως με αυτήν τη μνημονιακή πολιτική θα στερήσετε το έσοδο αυτό. Μήπως με αυτόν τον τρόπο τα καταδικάζετε να κλείσουν ούτως ή άλλως, κύριε Υπουργέ; Μην μου πείτε ότι ο ν. 4146 προβλέπει ότι οι ιδιώτες θα δίνουν μέρος των εσόδων τους για τη συντήρηση των ακριτικών αεροδρομίων, γιατί εδώ έχουμε το παράδειγμα του ιδιωτικού αεροδρομίου «Βενιζέλος» που χρωστάει εκατομμύρια ευρώ σε φόρους στο κράτος.
Τι θα γίνει με τις επενδύσεις σε αυτά; Γνωρίζετε, ήδη, ότι η ΥΠΑ έχει προγραμματίσει την απαραίτητη επέκταση των αεροδιαδρόμων, όπως για παράδειγμα στη Χίο. Θα ολοκληρωθεί; Θα την πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος και μετά θα το κλείσετε ή θα το καρπωθεί για ένα κομμάτι ψωμί ο ιδιώτης;
Είναι κρίσιμα τα ερωτήματα αυτά, γιατί η ύπαρξη αυτών των αεροδρομίων είναι ζήτημα επιβίωσης για εμάς τους νησιώτες, όπως σας είπα και προηγουμένως. Είναι ζήτημα επιβίωσης, αισθήματος ασφάλειας και παραμονής στους τόπους μας για εθνικούς λόγους.
Όσον αφορά το θέμα των υπερπτήσεων, θα ήθελα να πω, κυρία Πρόεδρε και κύριε Υπουργέ -και σας το είπα και προηγουμένως- ότι δεν στηρίζομαι ποτέ σε κάποια απλά δημοσιεύματα περιφερειακών ή και κεντρικών μέσων. Άλλωστε, τα μέσα ενημέρωσης κάνουν τη δουλειά τους. Ούτε στηρίζομαι σε φανταστικές δηλώσεις κανενός.
Έχω πληροφορηθεί από τον Πρόεδρο της ΟΣΥΠΑ, τον κ. Βασίλη Αλεβιζόπουλο -ο οποίος έχει διατελέσει για χρόνια στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και ξέρουμε τους αγώνες που έχει κάνει όσον αφορά και την ΥΠΑ- ότι υπάρχει έγγραφο της Γερμανικής Πρεσβείας, που αναφέρει ότι ενδιαφέρονται για τη διαχείριση των υπερπτήσεων –και είναι λογικό- γιατί τα έσοδα, όπως είπαμε προηγουμένως, είναι πάρα πολλά.
Είναι πάρα πολύ κρίσιμο και ουσιαστικό το σημείο αυτό, αν πραγματικά κι εφόσον –και δεν υπάρχει λόγος να το διαψεύσουμε- υπάρχει έγγραφο από μια αρμόδια κρατική υπηρεσία, από τη Γερμανική Πρεσβεία, απέναντι σε ένα κράτος -όπως σας είπα προηγουμένως- εθνικά κυρίαρχο. Είναι πολύ σοβαρά τα ζητήματα αυτά και θα πρέπει να τα δούμε με ιδιαίτερη προσοχή.
Σε κάθε περίπτωση, θα ήθελα να επαναλάβω ότι οι ακρίτες νησιώτες είμαστε αποφασισμένοι να μείνουμε στον τόπο μας. Ας ασχοληθείτε, λοιπόν, περισσότερο -και τα υπόλοιπα Υπουργεία και η ίδια η Κυβέρνηση- με τους Έλληνες ακρίτες και ας μην ανησυχείτε άλλο για το τι θα πει η τρόικα και η κάθε τρόικα. Είμαστε περήφανοι, ζούμε σε μία περήφανη πατρίδα και όλοι εμείς πραγματικά το μόνο που θέλουμε είναι να συνεχίσουμε να ζούμε με αξιοπρέπεια στον τόπο μας και να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας στον τόπο που γεννηθήκαμε.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Σας ευχαριστούμε, κυρία Ιατρίδη.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Επειδή –επαναλαμβάνω- αναγνωρίζω και αποδίδω απόλυτο σεβασμό στην ευαισθησία σας και επειδή εκπροσωπείτε ένα μέρος της νησιωτικής Ελλάδας, για το λόγο αυτό επιχείρησα να σας απαντήσω με ευθύ τρόπο ότι δεν υπάρχουν τέτοιες προθέσεις από την πλευρά της Ελληνικής Κυβέρνησης. Δεν υπάρχουν ούτε εισηγήσεις, όπως δεν υπάρχουν, κυρία Πρόεδρε, τα φοβερά έγγραφα της Γερμανικής Πρεσβείας προς την Ελληνική Κυβέρνηση ή την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που ζητούν να αγοράσουν τις υπερπτήσεις μας.
Το λέω αυτό γιατί φαντάζει λίγο παράταιρο το γεγονός ότι η γερμανική αεροπλοΐα, η γερμανική, ουσιαστικά, αεροπορική βιομηχανία και η αεροπορική βιομηχανία της ευρύτερης Δυτικής Ευρώπης είναι τεράστια σε σχέση με τα δικά μας τα μεγέθη. Ας επανέλθουμε λίγο στην πραγματικότητα και να σας πω λοιπόν ότι:
Πρώτον, δεν υφίσταται κανένα έγγραφο και καμμία εισήγηση και καμμία πρόταση για κατάργηση και κλείσιμο αεροδρομίων. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, ούτε τέτοια πρόθεση.
Δεύτερον, τα αεροδρόμια τα οποία θα ιδιωτικοποιηθούν ξέρετε ότι είναι δύο ομάδες. Σε αυτά περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Ρόδου και πρόκειται πολύ σύντομα να προχωρήσουν αυτές οι διαδικασίες, ούτως ώστε να αναβαθμιστούν περαιτέρω τα αεροδρόμιά μας.
Τρίτον, τα αεροδρόμια τα οποία δεν θα ιδιωτικοποιηθούν, δεν θα παραχωρηθούν, θα ενταχθούν σε μία εταιρεία αξιοποίησης-συντήρησης. Οι πόροι για τα αεροδρόμια αυτά θα προέρχονται από την παρακράτηση αντί του σημερινού σπατόσημου και μία σειρά άλλων κρατήσεων, από τα ιδιωτικά αεροδρόμια. Θα είναι κρατήσεις οι οποίες θα δίνονται για τη συντήρηση των αεροδρομίων και τη δημιουργία νέων επενδύσεων και βεβαίως, γι’ αυτό το οποίο εσείς τονίσατε προηγουμένως, για τις άγονες γραμμές, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα κάλυψης των νησιών που έχουν αεροδρόμια και ονομάζουμε άγονες γραμμές.
Τέλος, κυρία Πρόεδρε, σε ό,τι αφορά τις υπερπτήσεις, επαναλαμβάνω ότι δεν υφίσταται τέτοιο θέμα και σας παραπέμπω μάλιστα να δείτε τις τελευταίες εξελίξεις. Η Ελλάδα έχει ανέβει σημαντικά στην ευρωπαϊκή λίστα σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των υπερπτήσεων. Ο διάδρομος μας, το FIR Αθηνών δηλαδή, έχει γίνει ένας πολύ ελκυστικός διάδρομος, διότι πραγματικά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η ελληνική αεροναυτιλιακή υπηρεσία, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παρέχουν σημαντικό έργο, ούτως ώστε οι πτήσεις πάνω από την Ελλάδα να γίνονται με ασφάλεια και ταχύτητα.
Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.