Δελτίο τύπου-Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου έγινε στις 16/6, την ίδια μέρα που σε όλη την Ελλάδα οι εργαζόμενοι στην Υγεία – Πρόνοια πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία διεκδικώντας άμεσες μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μονιμοποίηση των συμβασιούχων, πλήρη, επαρκή και αποκλειστική χρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος Υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, Υγεία για όλους.
Αυτά τα αιτήματα, οι δημοτικοί σύμβουλοι με τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ επανειλημμένα ζήτησαν να υποστηριχθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο και ειδικά για την κάλυψη των αναγκών του Νοσοκομείου μας, των Κέντρων Υγείας και των Περιφερειακών Ιατρείων του νησιού. Με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής το Δημοτικό Συμβούλιο, δεν κατέληξε σε καμιά απόφαση στήριξης των συγκεκριμένων αιτημάτων. Εξ άλλου δεν είναι έξω από τις πολιτικές θέσεις της Δημοτικής Αρχής στην οποία συμμετέχει και ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ούτε και της αντιπολίτευσης η δραστηριότητα του ιδιωτικού τομέα στην υγεία, τον οποίο μπουκώνει αυτή τη στιγμή με εκατομμύρια η κυβέρνηση της ΝΔ λόγω «κορονοϊού».
Ο δημοτικός σύμβουλος Τάκης Πότσος ζήτησε επίσης να αντιμετωπιστεί επιτέλους το πρόβλημα της ύδρευσης στην Αρχάγγελο.
Επί χρόνια στο προβληματικό δίκτυο ύδρευσης παρουσιάζονται βλάβες που βγάζουν εκτός υδροδότησης σπίτια και επιχειρήσεις της περιοχής. Το πρόβλημα είναι γνωστό, καλυπτόταν όμως με μπαλώματα από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και τώρα η σημερινή επικαλείται δυσκολία χρηματοδότησης. Είναι ένα έργο που έχουν απόλυτη ανάγκη οι κάτοικοι στην Αρχάγγελο και γι’αυτό η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ζήτησε να μπει σε άμεση προτεραιότητα χρηματοδότησης και υλοποίησης.
Τροχαία ατυχήματα
Στη τοποθέτησή του ο Τάκης Πότσος επέκρινε τον τρόπο με τον οποίον χειρίστηκε η Δημοτική Αρχή το τραγικό για το νησί μας ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων. Πέρα από το γεγονός ότι η ειδοποίηση για τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε ήταν μιάμιση μόλις ώρα πριν τη συνεδρίαση, η προχειρότητα φάνηκε και στο αποτέλεσμα της σύσκεψης που κατέληξε να αναχθεί η ατομική ευθύνη του οδηγού η αιτία του φαινομένου και ως εκ τούτου η μεγαλύτερη αστυνόμευση και ο έλεγχος από την τροχαία η λύση για το πρόβλημα. Το θέμα της οδικής ασφάλειας και των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί είναι πολυσύνθετο και η προσέγγισή του θέλει μεγαλύτερη υπευθυνότητα. Αναδεικνύοντας ορισμένες πλευρές που πρέπει να αναλυθούν, να εξεταστούν και να παρθούν τα ανάλογα μέτρα ο Τάκης Πότσος αναφέρθηκε στην κατάσταση του οδικού δικτύου, στο φωτισμό και τη σήμανσή του, στο δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς το οποίο στο νησί δεν καλύπτει σε καμιά περίπτωση τις ανάγκες των κατοίκων ώστε να μειωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η διασύνδεση των χώρων δουλειάς και κυρίως των τουριστικών μονάδων με τον τρόπο που έχουν αναπτυχθεί κατά μήκος της παραλιακής ζώνης του νησιού και των τόπων κατοικίας των εργαζομένων σ’ αυτές. Εξυπηρετούνται άραγε αυτές οι καθημερινές ανάγκες των εργαζομένων από ΜΜΜ ή είναι ατομικό τους πρόβλημα η μεταφορά στους τόπους δουλειάς; Ποιες είναι οι ευθύνες του Δήμου και της Περιφέρειας για τη συντήρηση και την ανάπτυξη του οδικού δικτύου ώστε να είναι λειτουργικό, να καλύπτει τις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού, αλλά να είναι και ασφαλές; Αυτοί οι προβληματισμοί τέθηκαν κατ’ αρχήν από τη παράταξη της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ στο ζήτημα το οποίο άμεσα πρέπει να επανεξεταστεί στη βάση της ανάδειξης των ευθυνών και όχι του κουκουλώματος και της εκτόνωσης της πίεσης που ασκεί ο καθημερινός φόρος αίματος στην άσφαλτο.
Παιδικοί Σταθμοί
Στο Δημοτικό Συμβούλιο ήρθε επίσης ως θέμα ο ορισμός επιτροπής, η οποία θα επιλέξει ποια παιδιά θα πάνε στους παιδικούς σταθμούς του δήμου με βάση τα δικαιολογητικά τους. Με κατηγορηματικό τρόπο ο Τάκης Πότσος τόνισε ότι ζυγαριά για να ζυγιστούν οι ανάγκες των παιδιών και ποια διαθέτουν τα κριτήρια για παιδικούς σταθμούς εμείς δεν ψηφίζουμε. Δεν μπαίνει η ζωή των παιδιών στο ζύγι κόστους – οφέλους. Όλα τα παιδιά πρέπει να πάνε στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία. Όλα το έχουν ανάγκη. Πόσο μάλλον σ’ αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε στο νησί με την ανεργία και την ανέχεια που οξύνουν τα κοινωνικά προβλήματα.
Σ’ αυτό το πλαίσιο κανένας παιδικός σταθμός δεν πρέπει να κλείσει. Ούτε ο παιδικός σταθμός Κρεμαστής. Εξάλλου ο Δήμος έχει περιθώριο ακόμα δύο χρόνια βάσει νόμου για να προσαρμόσει τον σταθμό στις νέες προδιαγραφές ή να νοικιάσει άλλο κτήριο ή να κατασκευάσει καινούργιον.