Κοινοβουλευτική παρέμβαση του Δημήτρη Γάκη για τα προβλήματα στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Κοινοβουλευτική παρέμβαση του Δημήτρη Γάκη για τα προβλήματα στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

 

Γραπτή Ερώτηση με θέμα: «Η Παιδεία στη Δωδεκάνησο, εκπέμπει σήμα κινδύνου. Ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για την μόρφωση και την κοινωνική συνοχή στα ακριτικά νησιά;», κατέθεσε ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Γάκης.

Στην ερώτηση περιγράφεται η κατάσταση με τα λειτουργικά κενά στα σχολεία των νησιών της Δωδεκανήσου, αλλά και της ίδιας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου ως υπηρεσίας.

Οι ελλείψεις σε διδάσκοντες, δασκάλους και καθηγητές, σε ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, απαραίτητων για την ισότιμη συμμετοχή των παραμεθοριόπαιδων στις εισαγωγικές εξετάσεις των ΑΕΙ, καθυστερεί τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, αποβαίνει σε βάρος των μαθητών, απαξιώνει το δημόσιο χαρακτήρα ακόμα και της υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και βρίσκεται μακριά από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις και τις ανάγκες της νησιωτικής κοινωνικοπολιτισμικής πραγματικότητας.

Ακολουθεί πλήρης η ερώτηση.

 

 

Το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

-.-

 

 

 

 

 

 

 

 

22.10.2013

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: «Η Παιδεία στη Δωδεκάνησο, εκπέμπει σήμα κινδύνου. Ποιές είναι οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για την μόρφωση και την κοινωνική συνοχή στα ακριτικά νησιά;»

Οι μαθητές, οι γονείς, η εκπαιδευτική κοινότητα και η τοπική κοινωνία της Δωδεκανήσου, ανησυχούν και αντιδρούν για τα πολλαπλά χτυπήματα υποβάθμισης του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ακριτικά νησιά του Νομού, που ήδη πλήττονται από τα σκληρά μέτρα λιτότητας και οδηγούν τα νησιά μας σε μια «διπλή», επικοινωνιακή και οικονομική «απομόνωση». Στη φετινή σχολική περίοδο βιώνουμε μια πρωτότυπη, αλλά άκρως ενδεικτική του κυβερνητικού ανορθολογισμού στην Παιδεία, κατάσταση. Δεν υπάρχει στη Δωδεκάνησο σχεδόν ούτε ένα νησί χωρίς ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς δύο περίπου μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς συνεχίζουν να υπάρχουν πάνω από 50 λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διάσπαρτα σε Ρόδο, Κω, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Σύμη, Χάλκη, Τήλο, Νίσυρο, Λειψούς, Αγαθονήσι και Λέρο.

Ειδικότερα, τα κενά είναι όπως στον παρακάτω πίνακα:

Νησί

Λειτουργικά Κενά / Ειδικότητα

Ρόδος

1 Βιολόγος ΠΕ04.04

1 Γαλλικής Φιλολογίας ΠΕ05

1 Μηχανολόγο – Μηχανικό Παραγωγής και Διοίκησης – Ναυπηγό ΠΕ12

1 Ηλεκτρολόγο ΠΕ12

2 Γεωπόνοι – Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος ΠΕ14

3 Μηχανολόγοι – Ναυτ. Εμπ. Ν. ΑΣΕΤΕΜ – ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ ΠΕ17

3 Ηλεκτρολόγοι – Ηλεκτρουργοί – Μηχανουργοί ΑΣΕΤΕΜ – ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ ΠΕ17

Κως

2 Φιλόλογοι ΠΕ02

1 Βιολόγος ΠΕ04.04

 

 

                                                                                                                                    (συνέχεια πίνακα)

Νησί

Λειτουργικά Κενά / Ειδικότητα


Κάλυμνος

1 Μαθηματικός ΠΕ03

1 Φυσικός ΠΕ04.01

1 Χημικός ΠΕ04.02

2 Γαλλικής Φιλολογίας ΠΕ05

1 Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού ΤΕ01

Κάρπαθος

1 Θεολόγος ΠΕ01

2 Φιλόλογοι ΠΕ02

2 Φυσικοί ΠΕ04.01

1 Χημικός ΠΕ04.02

1 Μηχανολόγο – Μηχανικό Παραγωγής και Διοίκησης – Ναυπηγό ΠΕ12

1 Ηλεκτρολόγο ΠΕ12

2 Πληροφορικής ΠΕ19-20

Κάσος

2 Φιλόλογοι ΠΕ02

2 Μαθηματικοί ΠΕ03

1 Φυσικός ΠΕ04.01

1 Χημικός ΠΕ04.02

Καστελόριζο

1 Θεολόγος ΠΕ01

3 Φιλόλογοι ΠΕ02

2 Μαθηματικοί ΠΕ03

Σύμη

1 Θεολόγος ΠΕ01

4 Φιλόλογοι ΠΕ02

1 Μαθηματικός ΠΕ03

1 Χημικός ΠΕ04.02

1 Μηχανολόγος – Ναυτ. Εμπ. Ν. ΑΣΕΤΕΜ – ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ ΠΕ17

2 Ηλεκτρολόγοι – Ηλεκτρουργοί – Μηχανουργοί ΑΣΕΤΕΜ – ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ ΠΕ17

Χάλκη

2 Μαθηματικοί ΠΕ03

1 Φυσικός ΠΕ04.01

1 Πληροφορικής ΠΕ19-20

Τήλος

1 Θεολόγος ΠΕ01

1 Μαθηματικός ΠΕ03

 

 

                                                                                                                                    (συνέχεια πίνακα)

Νησί

Λειτουργικά Κενά / Ειδικότητα

Νίσυρος

1 Φιλόλογος ΠΕ02

1 Μαθηματικός ΠΕ03

Λειψοί

1 Θεολόγος ΠΕ01

1 Χημικός ΠΕ04.02


Αγαθονήσι

2 Φιλόλογοι ΠΕ02

1 Μαθηματικός ΠΕ03

Λέρος

1 Φιλόλογος ΠΕ02

1 Βιολόγος ΠΕ04.04

2 Μηχανολόγοι – Ναυτ. Εμπ. Ν. ΑΣΕΤΕΜ – ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ ΠΕ17

1 Ηλεκτρολόγος – Ηλεκτρουργός – Μηχανουργός ΑΣΕΤΕΜ – ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ ΠΕ17

1 Οχημάτων ΤΕΙ ΠΕ18

   
 

 

Είναι χαρακτηριστικό της κατάστασης το γεγονός, ότι σε νησιά όπως η Κάσος και η Χάλκη, μαθητές και γονείς προχώρησαν σε καταλήψεις διαμαρτυρίας των σχολικών μονάδων λόγω έλλειψης καθηγητών σε αυτές.

Σε παράλληλη εξέλιξη με τα παραπάνω, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου από την αρχή της σχολικής χρονιάς παραμένει χωρίς διοικητικό προσωπικό. Ενώ προβλέπονται 24 θέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της, υπηρετούν σε αυτή μόνο 6 υπάλληλοι, με αποτέλεσμα την ανεπαρκή λειτουργία της ως υπηρεσία.

Οι ελλείψεις σε διδάσκοντες, δασκάλους και καθηγητές, σε ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, απαραίτητων για την ισότιμη συμμετοχή των παραμεθοριόπαιδων στις εισαγωγικές εξετάσεις των ΑΕΙ, καθυστερεί τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, αποβαίνει σε βάρος των μαθητών, απαξιώνει το δημόσιο χαρακτήρα ακόμα και της υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και βρίσκεται μακριά από τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις και τις ανάγκες της νησιωτικής κοινωνικοπολιτισμικής πραγματικότητας.

Επειδή, οι διδακτικές ώρες που χάνονται στη Δωδεκάνησο είναι πολλές και επηρεάζουν αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επειδή, είναι εθνικής σημασίας, η σύγχρονη, αποτελεσματική και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία στα μικρά νησιά του Αιγαίου και σύσσωμες οι τοπικές κοινωνίες των νησιών εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους για τις μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να διεκδικούν άμεσες προσλήψεις διδασκόντων.

Επειδή, η μόρφωση είναι αγαθό που αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα για όλους τους πολίτες της χώρας και είναι υποχρέωση του κράτους , η δημόσια και δωρεάν παιδεία, πόσο μάλλον που για τα μικρά νησιά είναι ζωτικής σημασίας οι πλήρως λειτουργικές δομές και στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1. Σε ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να προβεί, ώστε να διασφαλίσει τις συνταγματικές και τις ευρωπαϊκές πρόνοιες για ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση στις νησιωτικές περιοχές, στελεχώνοντας άμεσα και επαρκώς τις σχολικές μονάδες των νησιών της Δωδεκανήσου, στο σύνολό τους, στη βάση των καταγεγραμμένων και πραγματικών αναγκών, και πώς;

2. Σε ποιές ενέργειες προτίθεται να προβεί για την άμεση κάλυψη σε διοικητικό προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου;

 

Ο ερωτών βουλευτής:

 

Δημήτριος Γάκης

 

 

 

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...