ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η “καρδιά” του Ελληνικού Τουρισμού στην “καρδιά” της Σκανδιναβίας
Για τρεις μέρες, τον Φεβρουάριο του 2014, στο κέντρο της Στοκχόλμης, στη Σουηδία, η Ελλάδα θα αναδείξει τα καλύτερα στοιχεία της από τον Τουρισμό, τον Πολιτισμό και τη Γαστρονομία της στο πλαίσιο του 1ου Grekland Panorama, μίας πολυδιάστατης διοργάνωσης αποκλειστικά για την Ελλάδα!
Το Grekland Panorama θα διοργανωθεί από τις 14 έως και τις 16 Φεβρουαρίου 2014, από την εταιρεία North Events, στο εκθεσιακό κέντρο Globe Arenas, Annexete στην Στοκχόλμη, με πρωταρχικό στόχο μία πρωτοποριακή και δυναμική παρουσίαση της χώρας μας και του τουριστικού της προϊόντος, σε επαγγελματίες της τουριστικής αγοράς και στο ευρύ κοινό των Σκανδιναβικών αγορών.
Η επίσημη παρουσίαση του Grekland Panorama πραγματοποιήθηκε σήμερα κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στο ξενοδοχείο Electra Palace, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Πάνου Λειβαδά, του Προέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Γιώργου Τσακίρη, του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και Α΄Αντιπροέδρου του ΣΕΤΕ κ. Γιάννη Ρέτσου, εκπροσώπων εθνικών και τοπικών τουριστικών φορέων και Ενώσεων Ξενοδόχων, επιχειρηματιών και δημοσιογράφων.
Επίσημοι προσκεκλημένοι ήταν ο κ. Τάκης Φιλιππόπουλος, Αντιπρόεδρος της Apollo Kuoni, η κα Johanna Strand, Product Manager Greece της TUI Nordic και ο κ. Φρίξος Παπαδόπουλος, ιδρυτής και Πρόεδρος της Fontana Food AB της μεγαλύτερης εταιρίας εισαγωγής και εμπορίας ελληνικών προϊόντων στην Σουηδία, ενώ μαγνητοσκοπημένο μήνυμα υποστήριξης της διοργάνωσης έστειλε και ο διάσημος σχεδιαστής Πάνος Παπαδόπουλος, του οίκου Panos Emporio.
Παρουσιάζοντας το προφίλ του Grekland Panorama, εκ μέρους της North Events, ο κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης, επισήμανε αρχικά τη μεγάλη σημασία που έχουν οι Σκανδιναβικές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, με περισσότερο από 1,5 εκ. επισκέπτες ετησίως, οι οποίοι στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ιδιαίτερα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Υπό το πρίσμα του σταθερού ενδιαφέροντος των Σκανδιναβών για την Ελλάδα, ως τουριστικού προορισμού αλλά και των πρόσφατων εξελίξεων, με βασικούς tour operators της Σκανδιναβικής αγοράς να επεκτείνουν φέτος την τουριστική περίοδο έως και τα τέλη Νοεμβρίου, η διοργάνωση του Grekland Panorama αποκτά ειδικό ενδιαφέρον και βαρύτητα.
Την πρώτη μέρα της διοργάνωσης, θα πραγματοποιηθεί ένα στοχευμένο workshop B2B, με συμμετοχή εκπροσώπων των tour operators που δραστηριοποιούνται στις Σκανδιναβικές αγορές, τουριστικών γραφείων και αεροπορικών εταιρειών, κατά τη διάρκεια του οποίου θα γίνουν συναντήσεις με ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες της ελληνικής αγοράς.
Το ίδιο βράδυ θα γίνει η επίσημη τελετή εγκαινίων του Grekland Panorama, που θα έχει χαρακτήρα “Ελληνικής Βραδιάς” και με επίσημους προσκεκλημένους προσωπικότητες και παράγοντες του πολιτικού, τουριστικού και επιχειρηματικού κόσμου της Σουηδίας.
Τις δύο μέρες που η διοργάνωση θα είναι ανοικτή για το κοινό (χωρίς εισιτήριο), τα 3.000 τ.μ. εκθεσιακού χώρου θα γεμίσουν από εικόνες, ήχους και γεύσεις Ελλάδας, με πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων, διαγωνισμών και δρώμενων, για μικρούς και μεγάλους.
Σημειώνεται ότι το Globe Arenas, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της Σουηδικής πρωτεύουσας, επισκέπτονται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες κόσμου, μεγιστοποιώντας έτσι τους στόχους των διοργανωτών να προσεγγίσουν πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
Πριν και μετά το Grekland Panorama, προγραμματίζονται και άλλες εκδηλώσεις πολιτιστικού και γαστρονομικού χαρακτήρα που θα ενισχύσουν συμπληρωματικά την παρουσίαση της Ελλάδας.
Πρόκειται ένα μεγάλο εγχείρημα το οποίο μέχρι στιγμής υποστηρίζουν θερμά και έμπρακτα οι μεγάλοι tour operators της Σκανδιναβίας Apollo Kuoni, TUI Fritidsresor, VING, Airtours, Tema Resor κ.α. και από την Ελλάδα, το ΞΕΕ, η ΠΟΞ, το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ καθώς και πληθώρα προορισμών και επιχειρήσεων που έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους.
Περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση και λεπτομέρειες για συμμετοχές στο site www.panoramagreece.com.
Σημεία Ενδιαφέροντος από την τελετή παρουσίασης του Grekland Panorama
Στο πλαίσιο της σημερινής παρουσίασης του Grekland Panorama και των παρεμβάσεων που έγιναν από τους προσκεκλημένους προέκυψαν τα εξής στοιχεία ενδιαφέροντος:
Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Πάνος Λειβαδάς, εξήρε την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του Grekland Panorama επισημαίνοντας ότι τέτοιου είδους ενέργειες, στις οποίες μάλιστα υπάρχει στενή συνεργασία με τον ΕΟΤ, προσδίδουν προστιθέμενη αξία στην προσπάθεια προβολής του Ελληνικού Τουρισμού στις αγορές ενδιαφέροντος και ενισχύουν την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Μετέφερε δε και σχετικό μήνυμα της Υπουργού Τουρισμού κας Ο. Κεφαλογιάννη.
Σχολιάζοντας την εξέλιξη της φετινής περιόδου, ο κ. Λειβαδάς τόνισε ότι είναι μεν μία σημαντική χρονιά, κατά την οποία ο τουρισμός κινήθηκε ιδιαίτερα θετικά αλλά υπογράμμισε ότι η αισιοδοξία που δημιουργείται από αυτήν την επιτυχία θα πρέπει να διέπεται από αίσθημα ευθύνης και σύνεσης και να συνοδεύεται από προσεκτικές και μελετημένες κινήσεις, από την πλευρά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής αγοράς.
Ο Πρόεδρος της ΠΟΞ και Α’ Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος, χαιρέτισε την απόφαση για τη διοργάνωση του Grekland Panorama, χαρακτηρίζοντας την ως ένα πολύ καλό παράδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που πραγματοποιείται σε αγορές υψηλού ενδιαφέροντος για τον Ελληνικό Τουρισμό, όπως οι αγορές της Σκανδιναβίας. Ο κ. Ρέτσος επισήμανε ότι δράσεις αυτού του χαρακτήρα, «ανοίγουν δρόμους» για τον ελληνικό τουρισμό εκεί όπου το κράτος δεν μπορεί να έχει πλέον την παρουσία που θα έπρεπε και τόνισε τη σημασία που έχει, το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να υποστηρίζουν τέτοιες ενέργειες.
Ο κ. Τάκης Φιλιππόπουλος, Αντιπρόεδρος της Apollo Kuoni, υπογράμμισε τη σημασία και τον πολύ θετικό αντίκτυπο που έχει η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του Grekland Panorama, τονίζοντας ότι για σειρά ετών δεν είχε γίνει ποτέ κάτι ανάλογο για την Ελλάδα στη Σκανδιναβική αγορά. Επισήμανε ότι οι tour operators της Σκανδιναβίας διατηρούν ένα σταθερό ρέυμα προς την Ελλάδα της τάξης του ενός εκ. επισκεπτών ετησίως, χωρίς να έχουν τύχει κάποιας ιδιαίτερης βοήθειας από την ελληνική αγορά και παρά την άνιση μεταχείριση που υπάρχει έναντι του ανταγωνισμού τους, π.χ. των αεροπορικών εταρειών low cost. Ο κ. Φιλιππόπουλος ανέφερε ότι η χρονιά εξελίχθηκε πολύ καλά φέτος, υπενθύμισε ότι ο Apollo/Kuoni πήρε την απόφαση να επιμηκύνει την περίοδο στρέφοντας προς ελληνικούς προορισμούς κρατήσεις και ζήτηση που υπήρχε για την Αίγυπτο και κάλεσε τους ελληνικούς προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις να οργανωθούν καλύτερα προκειμένου να εκμεταλλευθούν αυτήν την ευκαιρία. Τόνισε ότι οι αυξήσεις που ζήτησαν φέτος οι ξενοδόχοι για την περίοδο του 2014 ήταν λογικές και δήλωσε ότι οι προοπτικές για το 2014 είναι πολύ θετικές. Ο tour operator μάλιστα θα εντάξει δύο νέους προορισμούς στο πρόγραμμά του για το 2014, τη Μύκονο και την Καλαμάτα.
Η κα Johanna Strand, Product Manager Greece της TUI Nordic, δήλωσε ότι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί του TUI Nordic φέτος ήταν η Σάμος, η Κρήτη, η Κως, η Μαρμαρίδα (Τουρκία) και η Ρόδος, δίνοντας το στίγμα της σημασίας που έχει η ελληνική αγορά για τον tour operator. Για το 2014, τόνισε ότι προγραμματίστηκε ήδη αύξηση 6% της δυναμικότητας του TUI Nordic για την Ελλάδα, που σημαίνει περίπου 70.000 περισσότεροι επισκέπτες, ενώ υπογράμμισε ότι η αύξηση της ζήτησης για την Κω εκτινάσσεται σε ποσοστό 849% και για τη Σάμο σε 84%!
Η κα Strand αποκάλυψε ότι οι ελληνικοί προορισμοί χάνουν έδαφος τελευταία σε ό,τι αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών, ένα θέμα που όπως είπε θα πρέπει να προσέξουν οι Έλληνες επιχειρηματίες και κάλεσε ειδικά τους ξενοδόχους να διατηρήσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα των μονάδων τους και να προστατέψουν το αυθεντικό αίσθημα φιλοξενίας προς τους επισκέπτες τους. Ειδικά για το Grekland Panorama, υπογράμμισε ότι είναι μία μεγάλη και πολύ σημαντική προσφορά για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για τους ίδιους τους tour operators, στην προσπάθειά τους να «πουλήσουν» ευκολότερα Ελλάδα.
Ο κ. Φρίξος Παπαδόπουλος, ιδρυτής και Πρόεδρος της Fontana Food AB, της μεγαλύτερης εταιρίας εισαγωγής και εμπορίας ελληνικών προϊόντων στην Σουηδία, αναφέρθηκε στο πόσο δημοφιλή και προτιμητέα είναι τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα στην Σκανδιναβία, όπως η φέτα, οι ελιές και το λάδι και τόνισε πόσο σημαντικό είναι μέσα από διοργανώσεις και πρωτοβουλίες όπως το Grekland Panorama, να γίνεται στοχευμένη και καλαίσθητη προώθησή τους στο κοινό αυτών των χωρών, από τη στιγμή που οι αρμόδιοι για το έργο της προώθησης των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων, ελληνικοί φορείς, δεν έχουν κάνει κάτι αξιόλογο μέχρι τώρα στις εν λόγω αγορές. Ανέφερε μάλιστα, ότι με ενέργειες δικές του, η 7η Οκτωβρίου γιορτάζεται ως «η μέρα της φέτας» στη Σουηδία, ενέργεια που υποστηρίζεται από μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία στα super market και στα καταστήματα τροφίμων σε όλη τη χώρα.
Φωτογραφία Νο. SAM_0089-01 = Γενική άποψη της αίθουσας Alkyon, Electra Palace Plaka
Φωτογραφία Νο. SAM_0110-02= Panel από αριστερά προς τα δεξιά: Αλεξία Χριστοπούλου, Marketing & PR North Events, Λεωνίδας Μπαμπάνης, Γενικός Διευθυντής North Events, Τάκης Φιλιππόπουλος Senior Vice President Kuoni και Commercial Director Nordic, Johanna Strand, Product Manager Greece TUI Nordic, Φρίξος Παπαδόπουλος, CEO και ιδρυτής FONTANA.
Φωτογραφία Νο. SAM_0096-03= Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Πάνος Λειβαδάς.
North Events
Contact Greece
Tel. 210 9713281
Email: info@north-e.com
Website: www.north-e.com
Αποκλειστικός συνεργάτης στα Δωδεκάνησα: Praxis Plus, 22410 24095, info@praxisplus.gr