ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου προς Υπουργείο Μεταφορών: Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί οδικής κυκλοφορίας είναι μια πανδημία συγκρίσιμη με την πανδημία Covid-19

Εγγραφο- υπόμνημα- έκκληση  προς τους Κυρίους Κώστα Καραμανλή και Γιάννη Κεφαλογιάννη για τα τροχαία απέστειλε η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου με τίτλο: 

Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί οδικής κυκλοφορίας είναι μια πανδημία συγκρίσιμη με την πανδημία Covid-19

Το έγγαφο προς τον Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή

- Ρόδος, 4 Μαΐου 2020

- Προς:  Προς:  κο  Κώστα Καραμανλή

Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

&   κο  Γιάννη Κεφαλογιάννη

Υφυπουργό υποδομών και Μεταφορών

-Αθήνα

- Αξιότιμοι  Κύριοι  Υπουργέ και Υφυπουργέ

ΘΕΜΑ: Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί οδικής κυκλοφορίας είναι μια πανδημία συγκρίσιμη με την πανδημία Covid-19

Mε το  έγγραφο αυτό -υπόμνημα- έκκληση, σας παρακαλούμε όπως επιδείξετε ιδιαίτερο ενδιαφέρον που  αφορά  τα τροχαία και είναι μια πανδημία συγκρίσιμη με την πανδημία Covid-19

Το Covid-19 είναι μια μεγάλη πανδημία με μεγάλο αριθμό θυμάτων 233.704 θάνατοι στο τέλος Απριλίου 2020.  Σε παγκόσμιο επίπεδο η καταγραφή των θανάτων γίνεται από πλήθος φορέων σε πραγματικό χρόνο. 

Τα στοιχεία εδώ: https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index τα δίνει κάθε χώρα. Είναι εντυπωσιακό πώς σε εθνικό, με την υποστήριξη των υπηρεσιών υγείας και σε παγκόσμιο επίπεδο με τη συμβολή του Π.Ο.Υγείας σε ελάχιστο χρόνο δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις καθημερινής καταγραφής και ανακοίνωσης των θυμάτων του COVID – 19. 

Η Πανδημία τροχαίων, μπορεί  να συγκριθεί  με την πανδημία του Covid-19

Κάθε χρόνο 1.35 εκατομμύρια θάνατοι και 50 εκατομμύρια τραυματισμοί (Πηγή: Π.Ο.Υ).   Για τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα τους, πάγια και διαρκή κατάσταση, συνεχώς επιδεινούμενη παγκοσμίως, γι αυτά ότι και να πει, ότι και να κάνει ο Π.Ο. Υγείας δεν υπάρχει είδηση δυστυχώς.  

Οn line σε παγκόσμιο επίπεδο γίνεται  η καταγραφή των θανάτων οδικής κυκλοφορίας από τον  Π.Ο.Υ 

ΕΔΩ: https://extranet.who.int/roadsafety/death-on-the-roads/ 

 

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, κραυγάζει εδώ και 20 χρόνια για τη  λήψη μέτρων που θα μπορούσαν να σώσουν εκατομμύρια  ζωές κάθε χρόνο. Τα μέτρα αυτά  στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι παντελώς ανέξοδα και δεν απαιτούν κανενός είδους περιορισμούς, ούτε πολύ περισσότερο διακοπή της λειτουργίας τομέων ακόμη και της οικονομίας. Τα μέτρα για την πανδημία των τροχαίων που θα μπορούσαν να σώσουν ζωές δεν θεωρήθηκαν ποτέ τόσο σοβαρά από τις κυβερνήσεις διαχρονικά και από τη χώρα μας  ούτε έγιναν δεκτά από τους πολίτες, όπως και με την πανδημία Covid-19 μέτρα.

Αν κοιτάξουμε όμως την παγκόσμια εικόνα από την 1η Ιανουαρίου μέχρι σήμερα, πάνω 430.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους από τροχαίες συγκρούσεις (WHO -30/4/2020) ενώ οι νεκροί από COVID-19 πλησιάζουν τις 230.000 (Johns Hopkins University – 30/4/2020).

H πανδημία των τροχαίων στη χώρα μας δεν αντιμετωπίστηκε διαχρονικά ως ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα υγείας και τα μέτρα ασφάλειας της κυκλοφορίας δεν θεωρήθηκαν ποτέ τόσο σοβαρά και μαζικά από τις κυβερνήσεις ούτε έγιναν δεκτές από τους πολίτες, όπως και με την πανδημία Covid-19 μέτρα.

Η πανδημία των τροχαίων στη χώρα μας, θα έπρεπε να μας απασχολεί έντονα, να μας προβληματίζει. Ερωτούμε χρόνια τώρα, δεν είναι ζήτημα Δημόσιας Υγείας και  του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) οι  Θάνατοι και τραυματισμοί;

 Μέγιστο πρόβλημα Δημόσιας Υγείας, το κόστος για το σύστημα υγείας τεράστιο καθώς  τόσο το  κοινωνικό  όσο και το οικονομικό κόστος και για τη χώρα μας. Γνωρίζουμε το ποσοστό των κρεβατιών της ΜΕΘ που καλύπτονται από τροχαία,  ως εκ τούτου δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί έντονα; Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαίες συγκρούσεις μειώθηκαν κατακόρυφα εξ αιτίας του περιορισμένου αριθμού οχημάτων στην κυκλοφορία λόγω του Covid-19.  Πέρα από το άμεσο όφελος, τις ζωές που σώθηκαν, το γεγονός αυτό αποτέλεσε μια τεράστιας σημασίας συμβολή στη μάχη κατά του COVID-19 αποφορτίζοντας της εντατικές, τα χειρουργεία, τα ΤΕΠ, και το ΕΚΑΒ.

«Ευχάριστη έκπληξη» μας αποθέωσαν και μας  αποθεώνουν εν μέσω του  Covid-19 και χαρακτηρίζουν την χώρα μας όλοι οι αρθρογράφοι των ξένων Μ.Μ.Ε ,λέγοντας, ότι παρά το γεγονός ότι η χώρα παραδερνόταν αρκετά χρόνια στην αστάθεια, η ανταπόκριση της ηγεσίας στην πανδημία κέρδισε τους επαίνους των πολιτών της και όχι μόνο.

 

Απόδειξη των προαναφερόμενων,  η αποτελεσματικότητα των μαζικών μέτρων πανδημίας Covid-19 για τον έλεγχο της εξάπλωσης της νόσου ακούοντας την Επιτροπή των Ειδικών.

Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για την λήψη σοβαρών-ουσιαστικών  και μαζικών μέτρων για την πανδημία τροχαίων. ακούοντας  και  εδώ τους ειδικούς και εμάς.

 Κατά την άποψή μας η βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών, ενώ είναι ουσιαστική δίνοντας ένα ασφαλές-συγχωρητικό  οδικό δίκτυο στους χρήστες   δυστυχώς απαιτούνται  αρκετά χρόνια γνωστά σε όλους μας(Κύριο αίτημα  το οποίο και σας κατατεθεί στη συνάντησή μας 26/11/2019 της επιτάχυνσης της μελέτης σύνδεσης της  πόλης Ρόδου με το αεροδρόμιο).  Σας το επισυνάπτουμε  εκ νέου.

καθώς και το link:

 https://www.rodiaki.gr/article/435663/se-anatrixiastika-epipeda-ta-troxaia-atyxhmata-kai-dystyxhmata-sta-dwdekanhsa

Σε ανατριχιαστικά επίπεδα τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

 Αυτό όμως που μπορεί  ελεγχθεί άμεσα και  με ασφάλεια είναι η συμπεριφορά των χρηστών και να βελτιωθεί πολύ πιο γρήγορα αρκεί η ηγεσία να πάρει τις αποφάσεις και η Ελλάδα να σταματήσει να καταλαμβάνει σταθερά μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη των 28.

Χρειάζεται τώρα  όμως πολιτική βούληση.

Να  αυξηθεί η κοινωνική ευαισθητοποίηση, η αποδοχή, η πολιτική βούληση να είναι ισχυρή και ειλικρινής. Η αποτελεσματική διαχείριση είναι το ιδεατό, η συνεργασία με Υπουργεία (Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, Υγείας, Παιδείας, Δικαιοσύνης, ΥΠΕΝ ), η συνεργασία με τα Μ.Μ.Ε προβολή video με ευθύνη της Πολιτείας (όπως γίνεται με τις κυβερνήσεις Ε.Ε)  και όπως έγινε με -Covid19. Video,   για τις πέντε κύριες  αιτίες των  δυστυχημάτων  (ταχύτητα, χρήση κινητού τηλεφώνου, ποτό και οδήγηση, ζώνη ασφαλείας, παιδικό κάθισμα χρήση κράνους)  για να σωθεί ένας μεγάλος αριθμό ζωών με δεδομένο ότι  οι χρήστες του δρόμου οδηγοί, επιβάτες, πεζοί υποτιμούν σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο οδικής κυκλοφορίας  όπως τον ρόλο της ταχύτητας, της απόσπασης της προσοχής, του αλκοόλ, της κόπωσης κλπ με αποτέλεσμα τα μέτρα 

ασφάλειας της οδικής κυκλοφορίας είναι σε μεγάλο βαθμό ανεπαρκώς έως ελλιπή  σχεδιασμένα και λιγότερο αποδεκτά από τους χρήστες.

Αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν να αφορούν: 

<>1.2.3.4.5.Global Alliance NGOs for Road Safety (Οδική Ασφάλεια –Covid-19)  της οποίας είμαστε μέλος από 2009 και από τα πρώτα μέλη της  και 

  • Τις  προτάσεις  του κ Μηνούδη Γιάννη Παιδαγωγού οδικής κυκλοφορίας στη Σουηδία που ήταν και στην συνάντησή μας στο Υπουργείο (26/11.19).

 

 

Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργέ και Υφυπουργέ

Μη ξεχάσετε ποτέ ότι,  η προσπάθεια πρέπει να είναι συλλογική και όλοι εμείς στην ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου δουλεύουμε με τη ψυχή μας, είμαστε όλοι εθελοντές με επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, χωρίς μισθωτούς υπαλλήλους και χωρίς  επιδότηση από κανένα φορέα, εργαζόμαστε    με ανιδιοτέλεια και  μοναδικό στόχο τη ζωή  ΜΗΔΕΝΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ στις πόλεις μας  (#0by30 fevr) Απόδειξη των όσων πιστεύουμε για την αξία της ζωής και  μετά  από συνεννόηση με τον Διοικητή του Γ. Ν. Ρόδου κ Γρηγόρη Ρουμάνη προσφέραμε   40 φόρμες υψηλού κινδύνου και 500 ποδονάρια για την Μ.Ε.Λ-Covid-19  του Νοσοκομείου μας.

 

Ωστόσο ΤΩΡΑ είναι η ώρα. Το ενδιαφέρον που δείξαμε τους τελευταίους μήνες για την προστασία της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί να το διαδεχθεί η αδιαφορία. Εκτός  κι αν αυτό που μας ενδιαφέρει τελικά δεν είναι η ανθρώπινη ζωή αλλά ποιος την απειλεί. Πως μπορεί αυτοί που βλέπουν στον COVID – 19 μια τρομερή απειλή να οργανώνουν την άμυνα απέναντι του και   να μη βλέπουν την εκρηκτική κατάσταση στην  οδική κυκλοφορία στα θύματα και να μη παίρνουν μέτρα ενάντια στην φονική πανδημία των τροχαίων.

Σήμερα στη χώρα μας το ερώτημα που μας απασχολεί είναι  τι θα ακολουθήσει μετά την άρση των περιορισμών μετακίνησης και το άνοιγμα των καταστημάτων; Θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια «ελεγχόμενη» ή ανεξέλεγκτη αναζωπύρωση αύξηση των τροχαίων και των θυμάτων;

 

Μήπως φαντάζει παράλογο σε μια χώρα που ποτέ δεν λήφθηκαν μέτρα με ασφάλεια για να βελτιωθεί πολύ πιο γρήγορα η συμπεριφορά των χρηστών σε μια χώρα που το τροχαίο παραμένει θεσμικά ατιμώρητο επί δεκαετίες, να περιμένει κανείς τώρα τη λήψη μέτρων;  Τώρα ΝΑΙ, περιμένουμε  να ληφθούν αποφάσεις και να γίνει κατανοητό από όλους ότι υπάρχει πολιτική βούληση, είναι ειλικρινής για την ασφάλεια οδικής κυκλοφορίας. Είμαστε υπερήφανοι γιατί δείξαμε στον κόσμο πώς διαχειρίζεται η Κυβέρνηση και οι πολίτες αυτής της χώρας  την πανδημία του Covid-19΄.

Θα δείξουμε τώρα αν υπάρξει πολιτική ότι η πανδημία των τροχαίων  κοστίζει πάρα πολύ. Ο πόνος που προκαλούν οι απώλειες ταλαιπωρούν  ολόκληρες οικογένειες για χρόνια.  Όχι ότι είναι μικρότερος ο πόνος από την απώλεια ανθρώπου από Covid -19.

Αποδείξαμε εμείς οι πολίτες  περίτρανα με τη δική σας πολιτική βούληση να #Μείνουμε_Σπίτι  και αναγνωρίστηκε παγκοσμίως, δίνοντας το παράδειγμα σε όλο τον κόσμο. Τώρα με τη σταδιακή άρση των μέτρων από το  «μένουμε σπίτι» και την καραντίνα λόγω του Covid-19 περνάμε στο «Μένουμε Ασφαλείς» και πρέπει να παραμείνουμε υπεύθυνοι και οι συνήθεις που αποκτήσαμε να γίνουν στάσεις ζωής.

Τώρα θα αποδείξουμε - θα αποδείξετε   με τη δική σας πολιτική βούληση αν θα  #Μείνουμε_Ασφαλείς  κυκλοφορώντας με ασφάλεια  στους δρόμους και πόσοι άνθρωποι όχι νούμερα δεν θα σκοτωθούν  η δεν θα τραυματιστούν.

Η πολιτεία, Εσείς, εμπιστευτήκατε τους ειδικούς.  Ώρα είναι να εμπιστευτείτε τους ειδικούς της οδικής κυκλοφορίας και εμάς.  Να ακούσετε τώρα τις προτάσεις των ειδικών και εμάς  για την άμεση λήψη σοβαρών-ουσιαστικών  και μαζικών μέτρων για την πανδημία τροχαίων και την αξιολόγησή τους με την εφαρμογή τους.

Ο κ. Jean Todt, Ειδικός Σύμβουλος του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια έχει δηλώσει : "Η προσπάθεια δέσμευσης, ενδυνάμωσης και παροχής δυνατότητας στις κοινότητες να αναλάβουν δράση σχετικά με την οδική ασφάλεια αποτελεί απαραίτητο συμπλήρωμα και επέκταση στις κυβερνητικές προσπάθειες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. "Καλεί  τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να εμπλέξουν τις ΜΚΟ στις στρατηγικές τους για την οδική ασφάλεια, να παράσχουν υποστήριξη στην αλλαγή πολιτικής και να βοηθήσουν τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν τις συμπεριφορές που προκαλούν τραυματισμό στο δρόμο".

Ο Dr. Etienne Krug, Διευθυντής του Τμήματος για τη διαχείριση των μη μεταδοτικών ασθενειών, της αναπηρίας, της βίας και της πρόληψης των τραυματισμών, Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, δήλωσε: «Οι θάνατοι από την οδική κυκλοφορία μπορούν να προληφθούν και γνωρίζουμε τις τεκμηριωμένες λύσεις που έχουν αποδειχθεί ότι σώζουν ζωές. Για να επιτευχθεί μείωση κατά 50% των θανάτων από τροχαία σε όλο τον κόσμο, όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συνεργαστούν: οι ΜΚΟ είναι οι βασικοί παράγοντες, χρησιμοποιώντας την τοπική τους εμπειρογνωμοσύνη για να προωθήσουν την αλλαγή σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Τόσο η κ. Lotte Brondum, Εκτελεστικός Διευθυντής της Παγκόσμιας Συμμαχίας ΜΚΟ για την Οδική Ασφάλεια όσο και ο κ. Jeannot   Mersch Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (F.E.V.R (των οποίων είμαστε μέλη)  έχουν  δηλώσει : Χρειάζεται επείγουσα δράση. 

 

 

 

Οι κυβερνήσεις πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην πολιτική βούληση. Εμείς οι ΜΚΟ πρέπει να διαδραματίσουμε  έναν ρόλο, πρέπει να δείξουμε στις κυβερνήσεις μας γιατί πρέπει να παρευρίσκονται και να πιέσουμε  για δεσμεύσεις για τη στρατηγική  οδικής ασφάλειας που θα προχωρήσει προς την κατεύθυνση της επίτευξης των παγκόσμιων στόχων οδικής ασφάλειας

 

Προσδοκούμε όλοι εμείς  που δίνουμε το δικό μας αγώνα χρόνια τώρα, η πανδημία του  Covid-19 να είναι μια εμβληματική ευκαιρία-νίκη, μια νίκη για τη ζωή μια νίκη   για την Πολιτεία και να πούμε όλοι μαζί ότι πετύχαμε και στην πανδημία των θανάτων οδικής κυκλοφορίας σώζοντας ζωές..πολλές ζωές.

 

Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργέ και Υφυπουργέ

Δεν ξέρουμε  αν θα μπορούσαμε  να σας τα μεταφέρουμε πιο δυνατά και ποιο συναισθηματικά το θέμα της πανδημίας των τροχαίων.

Όμως είμαστε αρωγοί στην πολιτική βούληση και στο κοινό στόχο (όπως ελπίζουμε) να σταματήσουν να χάνονται ζωές στους δρόμους της χώρα μας .

Τελειώνοντας:  Η πανδημία Covid-19 είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για πιο ουσιαστική και εποικοδομητική πολιτική βούληση   για την πανδημία θανάτων-τραυματισμών οδικής κυκλοφορίας. Να αναγνωρίσουμε ότι τα τροχαία είναι πανδημία και  αξίζει να αφιερώσουμε όλες τις δυνάμεις  για ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα υγείας στη χώρα μας. Να αποτελέσει την αρχή για μια νέα και αλλαγή στην Πολιτεία  αλλά και στην συμπεριφορά των  πολιτών για ασφαλέστερους δρόμους  χωρίς θανάτους και τραυματισμούς.

 

Πιστεύουμε αυτή τη φορά να μας ακούσετε και σας ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας.

Στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία.

 

                                                                               

Με εκτίμηση

Για την Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α  ΡΟΔΟΥ

 

                Η Πρόεδρος  και μέλος του Δ.Σ της F.E.V.R                                                              Η Γ. Γραμματέας

                                          Ελένη ΚΑΡΥΔΗ                                                                                               Μαίρη ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ       

 

 

Το έγγραφο προς τον Υφυπουργό μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη

       

1080                                                                                         Ρόδος,  18 Νοεμβρίου 2019

 

 

 

                                                                                            Προς: κο  Γιάννη Κεφαλογιάννη

                                                  Υφυπουργό  Υποδομών και Μεταφορών

                                                                                                                            Αθήνα

 

Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ

Σας παρακαλούμε όπως επιδείξετε ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε έργα υποδομών-μεταφορών  που αφορούν τη Ρόδο και έχουν σχέση με την ανάπτυξη του νησιού αλλά και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με στόχο τη μείωση των τροχαίων.

 

Α. ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΟΛΕΩΣ ΡΟΔΟΥ.

 

Το έργο είχε αρχικά σχεδιαστεί σε τέσσερα τμήματα:

1.            ΤΜΗΜΑ Α’ - «ΟΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΑ, ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΡΝΑΓΙΟΥ ΡΟΔΟΥ» ( Χ.Θ. 0.000-2.000 ), τότε προϋπολογισμός έργου 7.200.000 €

  • Η μελέτη άρχισε το 1987.
  • Το 1996 οριστικοποιήθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ η μελέτη οδοποιίας και κατατέθηκε προς έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Οι παραπάνω μελέτες έμειναν προς έγκριση για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  • Το 2000 το ΥΠΕΧΩΔΕ ανέλαβε την ευθύνη υλοποίησης και χρηματοδότησης του συνόλου του έργου.
  • Το 2002 το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. υπαναχώρησε και ενημέρωσε ότι 6 εκ των 10 δισ. δρχ. θα δεσμευτούν από το ΠΕΠ Ν. Αιγαίου και 4 δισ. από το Interreg III.
  • Το 2003 το ΥΠΕΧΩΔΕ εξασφάλισε την χρηματοδότηση από το Ε.Π. Ο.Α.Λ.Α.Α. και άρχισε την υλοποίηση του α’ τμήματος (δύο χιλιόμετρα της οδού) το 2004.
  • Τον 11ο του 2003 και ενώ το υπόλοιπο τμήμα της οδού δεν είχε καθόλου πρόοδο, αποφασίσθηκε η υλοποίηση του β’ τμήματος (τρία χιλιόμετρα) από τον Δήμο Ροδίων, ενώ  για το υπόλοιπο της οδού όπως και για τη νέα είσοδο δεν πάρθηκε κάποια συγκεκριμένη απόφαση.
  • Οι εργασίες ξεκίνησαν στα μέσα του 2004.
  • Τον 12ο του 2004 διακόπηκαν οι κυρίως εργασίες, ενώ τον  3ο του 2005 διακόπηκαν και οι εργασίες της αρχαιολογίας.
  • Απαιτήθηκε η επικαιροποίηση της μελέτης δημοπράτησης εξαιτίας των αρχαιολογικών ευρημάτων (ανατολικός λιμενοβραχίονας του νότιου λιμένα της αρχαίας πόλης της Ρόδου), της τροποποίησης Σχεδίου Πόλεως Ρόδου στο Ο.Τ.240  (ΦΕΚ891/2003) κ.λ.π.Τον 10ο του 2005 εγκρίθηκε η τροποποίηση των Περιβαλλοντικών όρων από το ΠΕ.ΧΩ. Ρόδου και η νέα οριστική μελέτη από την Δ/νση Μελετών του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

 

  • Το έργο ολοκληρώθηκε το 2010 αλλά δεν έφθασε μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς.

 

2.            ΤΜΗΜΑ Β’ (ΛΕΩΦ. ΡΟΔΟΥ/ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ - ΛΕΩΦ. ΡΟΔΟΥ/ΛΙΝΔΟΥ – ΟΔΟΣ Γ. ΣΕΦΕΡΗ (Χ.Θ. 2.000-5.000), τότε προϋπολογισμός : 13.200.000 €, πλέον απαλλοτριώσεις

  • Το 2004 ολοκληρώθηκαν οι μελέτες οδοποιίας και η δόθηκε η έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων.
  • Το 2005 ολοκληρώθηκαν και οι λοιπές υποστηρικτικές μελέτες.
  • Τον 4ο του 2005 έγινε ένσταση στο συμβούλιο Επικρατείας κατά της έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων.
  • Τον 9ο του 2005 εντάχθηκε για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου 2000-2006.
  • Τον 3ο του 2006 έγινε η κήρυξης της απαλλοτρίωσης
  • Τον 4ο 2006 εκδικάζεται στο συμβούλιο Επικράτειας ένσταση κατοίκων κατά της Μ.Π.Ε.
  • Το έργο μπλόκαρε εκεί και έκτοτε ουδείς ασχολήθηκε.
  • Τη στιγμή αυτή χρειάζεται επαναχάραξη. Δηλαδή είμαστε ακόμη στην αρχή.

 

3.            ΤΜΗΜΑ Γ’ (ΟΔΟΣ Γ. ΣΕΦΕΡΗ – ΛΕΩΦ. ΡΟΔΟΥ/ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ (ΚΡΗΤΙΚΑ)  (Χ.Θ. 5.000-6.600)  – τότε προϋπολογισμός : 9.600.000 € (πλέον απαλλοτριώσεις)

  • Δεν υπάρχει μελέτη ούτε πρόβλεψη χρηματοδότησης.

 

4.            ΤΜΗΜΑ Δ’ (ΡΟΔΟΣ-ΚΡΗΤΙΚΑ) ( Χ.Θ. 6.600-7.852)  – τότε προϋπολογισμός : 2.500.000 €

  • Το έργο είχε προταθεί από τον Δήμο Ροδίων για χρηματοδότηση τόσο στη ΚΠ Interreg III όσο και στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου ’00-’06.
  • Έκτοτε αδράνησε.

 

Β. ΝΕΑ ΕΙΣΟΔΟΣ ΠΟΛΗΣ ΡΟΔΟΥ

 

Το έργο αφορά στην κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομού με σημείο έναρξης επί της νέας περιμετρικής οδού πόλης Ρόδου και οδηγεί στο διεθνές αεροδρόμιο «Διαγόρας» μέσω της συναρμογής του με την Ε.Ο Τσαΐρι - Αεροδρόμιο.

Το έργο είναι απαραίτητο λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρείται στην υφιστάμενη επαρχιακή οδό σύνδεσης της πόλης της Ρόδου με το Αεροδρόμιο «Διαγόρας».

Αποτελεί το κλασικό έργο που θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη με όλες τις παραμέτρους της.

  • Η μελέτη του έργου ξεκίνησε μαζί με τη περιμετρική οδό  και αποτελούσε αρχικά κοινό έργο.  Παρόλο που το συγκεκριμένο έργο είχε λάβει και έγκριση περιβαλλοντικών όρων προ εικοσαετίας, δεν εκπονήθηκαν ποτέ οι αναγκαίες συνοδευτικές τεχνικές μελέτες, δεν βρέθηκε επιχειρησιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης, ενώ με την παρέλευση των ετών, η κατασκευή της οδού κατέστη αδύνατη λόγω των πολλών νέων κατοικιών που είχαν κατασκευαστεί εντός της προβλεπόμενης διέλευσης της οδού.
  • Έτσι το ΥΠΕΚΑ προς οκταετίας περίπου προχώρησε στη σύνταξη νέας μελέτης. Ολοκληρώθηκε η προμελέτη και  έκτοτε δεν γνωρίζουμε την εξέλιξή του.

 

 

 

 

 

 

 

 

Συμπερασματικά:

  • Περιμετρικός δακτύλιος πόλεως Ρόδου.

 Έργο πνοής για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης. Η μελέτη άρχισε το 1987. Ολοκληρώθηκε ένα μικρό τμήμα του και απαιτείται πλέον νέα μελέτη για το υπόλοιπο και βέβαια εξεύρεση χρηματοδότησης. Χωρίς την κατασκευή των υπόλοιπων τμημάτων - φάσεων της περιμετρικής και χωρίς τη συναρμογή του με το λιμάνι της Ακαντιάς, το έργο είναι ημιτελές και μη λειτουργικό αφού δεν εξυπηρετεί το στόχο που είναι η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης.

  • Νέα είσοδος πόλης Ρόδου.

Συνδυάζεται με τον περιμετρικό δακτύλιο. Το έργο αφορά στην κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομού με σημείο έναρξης επί της περιμετρικής οδού πόλης Ρόδου (στο τμήμα που δεν έχει υλοποιηθεί) και οδηγεί στο διεθνές αεροδρόμιο «Διαγόρας» μέσω της συναρμογής του με την Ε.Ο. Τσαΐρι – Αεροδρόμιο στο ύψος της Παστίδας.

Η μελέτη του έργου ξεκίνησε μαζί με τη περιμετρική οδό (αρχικά αποτελούσε κοινό έργο). Παρόλο που προ εικοσαετίας ήταν στο στάδιο έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, δεν εκπονήθηκαν ποτέ οι αναγκαίες συνοδευτικές τεχνικές μελέτες και δεν βρέθηκε επιχειρησιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης. Με την παρέλευση των ετών η κατασκευή της οδού κατέστη αδύνατη λόγω των πολλών νέων κατοικιών που έχουν κατασκευαστεί εντός της προβλεπόμενης διέλευσης. Έτσι το ΥΠΕΚΑ προς οκταετίας περίπου προχώρησε στη σύνταξη νέας μελέτης. Ολοκληρώθηκε η προμελέτη και  έκτοτε δεν γνωρίζουμε την εξέλιξή του.

 

Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το ενδιαφέρον σας προκειμένου να δοθεί λύση και να ξεκινήσουν στο νησί μας έργα πνοής για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και τη μείωση τροχαίων

 

 

Με εκτίμηση

Για την ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

 

 

 

                          Η Πρόεδρος  &Μέλος του Δ.Σ FEVR                                                               Η Γ. Γραμματέας

                    

                      Ελένη ΚΑΡΥΔΗ                                                                                           Μαίρη ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ      

                                                                                                                                                                                    

                               

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Από την Νέμεσις – Πανελλήνια Ομοσπονδία για το περιβάλλον, τα ζώα, το κυνήγι, εκδόθηκε η ακόλουθη...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...