ΕΥΘΥΤΑ: Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα….

Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα….Η έλλειψη επένδυσης στην Οδική Ασφάλειαστην Ελλάδα -Η έλλειψη επένδυσης στην Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα, δεν μπορεί να γίνει, όταν απουσιάζει η ισχυρή πολιτική βούληση, το σταθερό πλαίσιο διοίκησης, ο συντονισμός όλων των φορέων, η συμμετοχή των πολιτών, η συστηματική παρακολούθηση και η αξιολόγηση των μέτρων Η οδική ασφάλεια αποτελεί ουσιώδη συνιστώσα της ποιότητας της ζωής και του πολιτισμού μιας χώρας. Έχει καταγραφεί από επιστήμονες, που ασχολούνται με το θέμα της οδικής ασφάλειας, ότι ο πολιτισμός μιας χώρας κρίνεται από τον αριθμό των νεκρών και των βαριά τραυματισμένων, που έχει η χώρα. Η αντιμετώπιση των τροχαίων δυστυχημάτων και η οδική ασφάλεια είναι κατεξοχήν υπόθεση του κράτους και πρέπει να αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο κάθε κυβερνητικής πολιτικής. Η οδική ασφάλεια αποτελεί αντικείμενο μείζονος εθνικής και κοινωνικής σημασίας. Αφορά όλους τους πολίτες, γι' αυτό όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν και να συμβάλουν στο να γίνουν οι δρόμοι μας όσο το δυνατόν ασφαλέστεροι και να μειωθούν οι τροχαίες συγκρούσεις-θάνατοι. Η Ελλάδα με 69 νεκρούς ανά εκ. πληθυσμού βρίσκεται στην 23η θέση ανάμεσα στα 28 κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και απέχει αρκετά από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο των 50 νεκρών ανά εκ. πληθυσμού, και ακόμη περισσότερο από τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις (25 νεκροί ανά εκ. πληθυσμού). Το κοινωνικοοικονομικό κόστος μόνο για τους νεκρούς στην Ελλάδα ξεπερνάει τα 2 δισ. € ετησίως και ενδεχομένως τριπλασιάζεται εάν υπολογιστεί ο πραγματικός αριθμός των παθόντων- απώλεια ζωής, των ατυχημάτων με υλικές ζημιές και χωρίς να υπολογιστούν οι δαπάνες για εγχειρήσεις, νοσηλείες, επισκέψεις σε Νοσοκομεία, αποζημιώσεις, αναπηρίες κλπ. Για να αντιμετωπιστεί το δυσβάστακτο κοινωνικό και οικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι απαραίτητη, η σοβαρή προσπάθεια τόσο της Πολιτείας όσο και από τους πολίτες. Για να μειωθούν οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία, απαιτούνται ταυτόχρονες ενέργειες τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο στους βασικούς τομείς της δέσμης μέτρων, αρκεί να υπάρξει εκδήλωση ισχυρής πολιτικής βούλησης και όχι μόνο αλλαγή νόμων καθώς και ανάπτυξης της αίσθησης του επείγοντος. Οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν την ένατη κύρια αιτία θανάτου σε όλες τις ηλικιακές ομάδες Οι τροχαίες συγκρούσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου ατόμων ηλικίας 15 έως 29 ετών. Εκτός από τη θλίψη και τον πόνο που προκαλούν, τα τροχαία αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας και ανάπτυξης με σημαντικές επιπτώσεις για την υγεία και σημαντικό κοινωνικοοικονομικό κόστος.

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...