Ελένη Καρύδη στην ΕΡΑ Ρόδου: Το 93% των τροχαίων οφείλεται στην ανθρώπινη συμπεριφορά...

Η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου Ελένη Καρύδη ήταν η σημερινή προσκεκλημένη στα στούντιο της ΕΡΑ Ρόδου των δημοσιογράφων Ρένας Βενιανάκη και Διαμαντή Διαμαντή. Η κ. Καρύδη μεταξύ άλλων είπε πως η ΕΥΘΥΤΑ ιδρύθηκε το 2004. "Ολοι οι παγκόσμιοι φορείς έχουν επικεντρωθεί στην οδική συμπεριφορά" τόνισε. Πρέπει, είπε να αποσυνδέσουμε τον Κ.Ο.Κ. με την έννοια του προστίμου και θα πρέπει να δούμε ότι ο Κ.Ο.Κ. δεν είναι για να μας τιμωρεί αλλά για να μας βάζει σε μία τάξη για το πως πρέπει να κυκλοφορούμε και να συμπεριφερόμαστε στο δρόμο".
Είπε επίσης πως απο την πρώτη φορά της σύστασης της αυτό που προσπάθησε είναι να μπεί το κομμάτι της κυκλοφοριακής αγωγής  ώς μάθημα στα σχολεία.  Η κ. Καρύδη προανήγγειλε πως η ΕΥΘΥΤΑ ετοίμασε ένα υπόμνημα, που θα σταλεί για πολλοστή φορά, όπως είπε στους τοπικούς φορείς και στα Υπουργεία που εμπλέκονται στο κομμάτι οδικής ασφάλειας για το θέμα των δρόμων της περιοχής". Υπογράμμισε δε πως το 93% των ατυχημάτων οφείλεται στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Η κ. Καρύδη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε πως το 2013 είχαμε στη Ρόδο μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 30% σε σχέση με το 2012. "Θα πρέπει να πάψουμε να βλέπουμε τους ανθρώπους ώς αριθμούς, τόνισε. Οι άνθρωποι που σκοτώνονται έχουν όνομα. Ο στόχος είναι να μην σκοτώνεται κανένας άνθρωπος στο δρόμο. Όταν καταλάβουμε τη δική μας ευθύνη και τη συμπεριφορά μας ίσως αλλάξει κάτι" τόνισε η κ. Καρύδη.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Νίκου Μελιανού στην ηλεκτρονική εφημερίδα  www.patmostimes.gr  και στην Πάτμο το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων με δίκυκλα κυρίως  έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις." Και αν για το καλοκαίρι, με τη κίνηση, με την πληθώρα τροχοφόρων, με τους ικανούς ή ατζαμήδες οδηγούς υπάρχει μια δικαιολογία, το χειμώνα,  δεν επιτρέπεται να παρατηρείται αυτό το προβληματικό και ψυχοφθόρο γεγονός τόσο για τους απρόσεχτους οδηγούς όσο και για τις οικογένειές τους, που όμως όλοι έχουν τις ευθύνες τους" υπογραμμίζει ο κ. Μελιανός και τονίζει: Ο μεν οδηγός συνήθως σε νεαρή ηλικία έχει άγνοια του κινδύνου, μη αντιλαμβανόμενος ότι τα μηχανάκια δεν είναι ο σκοπός της ζωής μας αλλά το μέσον που η λογική χρήση του θα μας οδηγήσει με ασφάλεια στον προορισμό μας. Ακόμη η έλλειψη βασικών κανόνων με ασφάλεια στον προορισμό μας.
Ακόμη η έλλειψη βασικών κανόνων του ΚΟΚ, η άγνοια του κινδύνου, η πιθανή υποβάθμισή του εάν δεν «μαρσάρει» η εάν δεν κάνει «σούζες» τον οδηγούν σε ενέργειες που με φυσιολογικές συνθήκες και φυσικά εάν γνώριζε τι τον περίμενε σε περίπτωση ατυχήματος, δεν θα επιχειρούσε. Η οδήγηση χωρίς διπλώματα με την ανοχή ή όχι των γονέων είναι ένας επιπρόσθετος λόγος του προβλήματος, και σ' αυτήν την περίπτωση εάν η αστυνομία κάνει τη δουλειά της κατηγορείται, εάν δε πάλι κατηγορείται. Τελικά είναι θέμα παιδείας και γνώσης της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς.
 Τα τελευταία ατυχήματα: το ένα έξοδος από βουβό δρόμο, και σύγκρουση, το άλλο από υπερβολική ταχύτητα και το τρίτο από κάθοδο σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας επιτείνουν τον κίνδυνο και ευτυχής αποφεύχθηκαν τα χειρότερα. Τρέχουν όμως τα προβλήματα.
Μεταφορά σε νοσοκομεία, πολλαπλές εγχειρήσεις, αποκατάσταση, ταλαιπωρία σωματική, ψυχική και οικονομική των οικογενειών. Και αναρωτιέται κάποιος: αξίζουν όλα αυτά μπροστά σε μια πρόσκαιρη, επιφανειακή και καθόλου ασφαλή επιδειξιομανία των οδηγητικών ικανοτήτων μας; Φυσικά όχι" καταλήγει στο ρεπορτάζ του ο Νίκος Μελιανός που δημοσιεύεται στην ηλεκτρονική εφημερίδα patmostimes.

ΠΗΓΗ: ΕΡΑ ΡΟΔΟΥ

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Αγαπητοί φίλοι, Ο κ. Χατζημάρκος με την παρακάτω επονομασθείσα «διακήρυξη» του μας προκαλεί...
Μπορεί να κάνει σήμερα τον ανήξερο ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξης Κολιάδης όμως στην συνεδρίαση του...
Χθες ομόφωνα το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε και ζητά την μείωση των ελαφιών στη...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...