Δράσεις του δημοτικού σχολείου Σορωνής για την κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της φιλοζωία

Δελτίο Τύπου

Δράσεις του δημοτικού σχολείου Σορωνής για την κατανόηση

της πολιτιστικής κληρονομιάς και της φιλοζωία

Το δημοτικό σχολείο Σορωνής, ως επιστέγασμα της φιλοζωικής του δράσης, αλλά και της ενασχόλησης των παιδιών με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά συμμετείχε στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools, ο οποίος στόχευσε στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών & δράσεων που αφορούν στην προώθηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Ειδικότερα, οι μαθήτριες και οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Σορωνής, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών τους, στο προσέγγισαν το «μελεκούνι» ως στοιχείο συνυφασμένο με την τοπική πολιτιστική κληρονομία. Το «Γλύκισμα των γάμων», όπως το περιέγραψαν τους οδήγησε σ’ ένα project καταιγισμού ιδεών, λέξεων και εικόνων που τα παιδιά σκέφτονται στο άκουσμα της λέξης «μελεκούνι».

Λογοτεχνικά βιβλία για τις μέλισσες, λεξικά και βίντεο τους έδωσαν ένα πλήρες πλαίσιο κατανόησης της παραγωγής μελιού, της χρήσης σουσαμιού, της ζωής μιας άλλης εποχής, της αειφορίας, της χαράς και του γλεντιού στον παραδοσιακό γάμο της Ρόδου.

Στο τέλος, με τη βοήθεια του κ. Σταύρου, ενός παραδοσιακού παραγωγού μελιού και μελεκουνιού, άκουσαν από τα χείλη του την ιστορία του σπουδαίου αυτού γλυκίσματος, ήρθαν σε επαφή με τα παραδοσιακά εργαλεία και τελικά δημιούργησαν το δικό τους μελεκούνι· το οποίο και απόλαυσαν μέχρι την τελευταία μπουκιά.

Ταυτόχρονα, στη φιλοζωική δράση, «Ευαισθητοποιούμαι και ευαισθητοποιώ», οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του δημοτικού σχολείου Σορωνής ξεκίνησαν το project με έναυσμα την παγκόσμια ημέρα των ζώων, στις 04 Οκτωβρίου 2022. Μέσα από την αλληλεπίδρασή τους, αλλά και μέσα συζητήσεις με φιλοζωικά σωματεία ξεκίνησαν έναν ουσιαστικό διάλογο όσον αφορά τα δικαιώματα των ζώων και την θέση τους στην κοινωνία, τους κανόνες ευζωίας, αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουν οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς. Κατανόησαν τις επιπτώσεις της εγκατάλειψης ενός κατοικιδίου και το τι σημαίνει κακοποίηση.

Μαθητές, μαθήτριες κι εκπαιδευτικοί επί μήνες περιηγήθηκαν σε όλο το φάσμα της φιλοζωίας και ανέλυσαν τρόπους με τους οποίους τόσο ο δήμος όσο και οι πολίτες μπορούν να συνδράμουν στη λύση του ζητήματος των αδέσποτων ζώων.

Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα ήρθαν σε επικοινωνία με τον τοπικό πρόεδρο Σορωνής, συζήτησαν με δημοτικούς συμβούλους Ρόδου, επισκέφθηκαν το κυνοκομείο, γνώρισαν τον αστυνομικό σκύλο της ΕΛ.ΑΣ και μίλησαν στο ραδιόφωνο για όλη αυτή τους την πορεία.

Ως επιστέγασμα, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί βυθίστηκαν στις λέξεις του κόσμου, γράφοντας τα δικά τους ποιήματα και λογοτεχνήματα.

Μέσα από το blog https://blogs.sch.gr/dimsoron/ μπορείτε να γνωρίσετε πολλές περισσότερες λεπτομέρειες από το πολύμηνο ταξίδι στη γνώση της τοπικής ιστορίας, της παράδοσης και της φιλοζωίας, όπως τη βίωσαν τα παιδιά του δημοτικού σχολείου Σορωνής.

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...