Για αδιαφάνεια στο διαγωνισμό του Λιμενικού για αξιωματικούς κάνει λόγο η Μίκα Ιατρίδη

Μίκα Ιατρίδη: «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη αξιωματικών στο Λιμενικό Σώμα, με την οποία δεν εξασφαλίζεται ούτε η διαφάνεια του διαγωνισμού, αλλά ούτε και η επιχειρησιακή ετοιμότητα του Σώματος».

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κατέθεσε η βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ναυτιλίας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Μίκα Ιατρίδη, σχετικά με τις ρυθμίσεις της προκήρυξης του διαγωνισμού κατάταξης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, έτους 2013.

Στην ερώτηση της η βουλευτής Δωδεκανήσου, με βάση και τις παρατηρήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ), σημειώνει ότι με τις ρυθμίσεις της προκήρυξης του διαγωνισμού δεν εξασφαλίζεται ούτε η εγκυρότητα του, ούτε η διαφάνεια του, αλλά, πολύ περισσότερο, η κατανομή των θέσεων δεν φαίνεται να βελτιώνει την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Λιμενικού Σώματος.

Ολοκληρώνοντας την ερώτηση της, η Μίκα Ιατρίδη, ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό να προχωρήσει στη διενέργεια του διαγωνισμού μέσω του ΑΣΕΠ και να εξεταστεί η κατανομή των θέσεων, ώστε να μην επηρεαστεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου

ΘΕΜΑ: «Ρυθμίσεις προκήρυξης του διαγωνισμού κατάταξης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής έτους 2013».

Με δεδομένο ότι οι ανάγκες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ σε προσωπικό είναι πολύ μεγάλες, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη ογδόντα αξιωματικών για το έτος 2013.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ), ο διαγωνισμός είναι και αυτός «παλαιάς κοπής» και εγείρονται σοβαρά ζητήματα για τη διαφάνεια του, την αξιοκρατία του και το σχεδιασμό του ως προς τις απαραίτητες θέσεις που έχουν προκηρυχθεί.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΠΕΑΛΣ, από την μελέτη της εν λόγω προκήρυξης, φαίνεται ότι εφαρμόζονται «δύο μέτρα και δύο σταθμά» και μεταξύ άλλων:

Ο διαγωνισμός δεν διενεργείται υπό την εποπτεία και με την ανεξάρτητη διαδικασία που καθορίζει ο Α.Σ.Ε.Π, με συνέπεια να εγείρονται εύλογα ερωτηματικά για την εγκυρότητα και την ορθότητά του. Στο ίδιο πλαίσιο, δεν δίνεται στους υποψηφίους ένα πραγματικό δικαίωμα υποβολής ένστασης στο Α.Σ.Ε.Π για τη βαθμολογία και την ουσιαστική εκτίμηση των πραγμάτων, αλλά το Α.Σ.Ε.Π περιορίζεται μόνον σε έναν «κατ’ επίφαση» έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας.

Θεσπίζονται διαφορετικά ηλικιακά κριτήρια εισαγωγής για τους υποψηφίους τους προερχόμενους από ιδιώτες (27ο έτος) και για εκείνους που υπηρετούν ήδη στις τάξεις του Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ (36ο ή 30ο έτος), με συνέπεια να στερείται το δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό τόσο σε ικανούς ιδιώτες, όσο και σε ικανά στελέχη που δεν πληρούν τις με εντελώς αυθαίρετο τρόπο καθοριζόμενες ηλικίες.

Καταργείται η βάση του δέκα (10) για τα εξεταζόμενα μαθήματα, γεγονός που δίνει το δικαίωμα σε έναν εξεταζόμενο να παραδώσει κενή κόλλα σε ένα μάθημα, αριστεύοντας παράλληλα στα υπόλοιπα. Με αυτόν τον τρόπο όμως αυτοακυρώνεται ο ίδιος ο διαγωνισμός και δη η διαδικασία καθορισμού συγκεκριμένων μαθημάτων στα οποία θα πρέπει να εξετασθεί ο υποψήφιος και να βαθμολογηθεί αναλόγως, παρέχοντας μια εν συνόλω εικόνα των δυνατοτήτων του.

Καθορίζονται με έναν παράδοξο αφαιρετικά τρόπο οι Σχολές και τα Τμήματα των Πανεπιστημίων, πτυχίο των οποίων πρέπει να έχουν αποκτήσει οι υποψήφιοι για να δικαιούνται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Με αυτόν τρόπο όμως αποκλείονται από το διαγωνισμό ικανοί υποψήφιοι και άλλων Τμημάτων και Σχολών Α.Ε.Ι, ενώ παράλληλα προβλέπονται άλλες, το γνωστικό αντικείμενο των οποίων δεν συναρτάται με τις αρμοδιότητες του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ (π.χ Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων, Σχολή Μηχανικών Μεταλλίων Μεταλλουργών, Βιομηχανικής Διοίκησης κ.α).

Και όλα αυτά, όταν οι μεγαλύτερες ελλείψεις, αυτό το διάστημα, εστιάζονται κυρίως, σε Πλοιάρχους και Μηχανικούς Ε.Ν., που θα στελεχώσουν τα πλωτά περιπολικά μέσα, ώστε να εξυπηρετηθεί η ανάγκη επιτήρησης των θαλασσίων συνόρων μας για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης (πρόσφατες οι δηλώσεις του Υπουργού για το θέμα), ο προσανατολισμός του διαγωνισμού περιορίζεται σε πτυχιούχους νομικών, οικονομικών και πολυτεχνικών σχολών. Κατόπιν όλων αυτών.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Θα προχωρήσει στην διενέργεια του διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ, ώστε να εξασφαλιστεί η εγκυρότητα του, πολύ περισσότερο όταν η ίδια η κυβέρνηση διακηρύττει ότι μόνο όσοι έχουν εισαχθεί στο δημόσιο τομέα μέσω ΑΣΕΠ δεν θα μπουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας; 2. Θα επαναπροσδιορίσει τις θέσεις που έχουν προκηρυχτεί, με δεδομένο ότι η καταγγελία ότι δεν περιλαμβάνονται αρκετές θέσεις Πλοιάρχων και Μηχανικών του Ε.Ν., γεγονός που θα επηρεάσει την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Σώματος, είναι πολύ σοβαρή; 3. Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η κατανομή των θέσεων και γιατί δεν ζητήθηκε η επικουρική, έστω, γνώμη του αρμόδιου συνδικαλιστικού φορέα;

Η Ερωτώσα Βουλευτής Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...