Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου: Ρόδος, Βασίλισσα παντού!

ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ

Παρασκευή, 12η Ιουλίου 2013

 

          Τη χρονιά που πέρασε, η Λερναία Ύδρα των προβλημάτων, που όσο κι αν τα αποκεφαλίζουμε ξεπηδούν καινούργια, μας ανάγκασε να επικεντρωθούμε σε δύο από τους άξονες, που έχουμε χαράξει για την Ένωσή μας. Ο πρώτος άξονας είναι η αποτελεσματική διεκδίκηση και η προαγωγή των συμφερόντων των μελών μας, και ο δεύτερος η βελτίωση της προβολής, και η ισχυροποίηση της Ρόδου, ως πόλου έλξης τουριστών.

         

          Ως προς τον πρώτο άξονα, χτυπήσαμε όλες τις πόρτες. Χτυπήσαμε και το χέρι στο τραπέζι, όπου έπρεπε. Δεν αφήσαμε Υπουργό, που να σχετίζεται με τα θέματά μας, τον οποίο να μην τον καταστήσαμε κοινωνό των θέσεών μας. Είδαμε τον κ. Χατζηδάκη, τον κ. Στυλιανίδη, τον κ. Βρούτση, τον κ. Τζαβάρα, τον κ. Αρβανιτόπουλο, τον κ. Καλαφάτη, το Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας τον Μάκη Γούναρη, το Γενικό Γραμματέα της κυβέρνησης Παναγιώτη Μπαλτάκο.

          Με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Τρέξαμε για όλα όσα μας απασχολούν, από τα εργασιακά μέχρι τον αιγιαλό. Ενδεικτικά και μόνο, περιορίζομαι να  αναφέρω μόνο:

 

  • Τη μάχη που δώσαμε για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, μαζί με όλο τον τουριστικό κόσμο. Σήμερα τα νέα επί του θέματος είναι ελπιδοφόρα κι ενθαρρυντικά, κι αυτό συνιστά δικαίωση αυτού του αγώνα. Έπεται η ευόδωση του αγώνα, που κάνουμε για την αντίστοιχη μείωση του ΦΠΑ, σε όλο το τουριστικό πακέτο, και στην ακτοπλοΐα.
  • Τη μάχη που κερδίσαμε για να μην καταργηθεί η ΠΥΤ Ρόδου. Εδώ πραγματικά βάλαμε τις φωνές, κι αυτό που σας λέω δεν είναι σχήμα λόγου, είναι η πραγματικότητα. Και το κάναμε γιατί το δίκιο ήταν με το μέρος μας, ενώ η απόφαση του κλεισίματος ήταν καταφανώς, ένας παραλογισμός.
  • Την ευεργετική αντιμετώπιση που πετύχαμε, σε σχέση με τα χρέη προς τη ΔΕΗ, ώστε να διευκολυνθούν και να μπορέσουν να λειτουργήσουν κανονικά τα ξενοδοχεία μας. Με τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, και μάλιστα με χαμηλά επιτόκια υπερημερίας, καταφέραμε να απαλλαγούμε από έναν σημαντικό βραχνά. Διαμαρτυρηθήκαμε, διεκδικήσαμε, διαπραγματευτήκαμε. Είδαμε φως, κι αυτό είναι που μετράει στο τέλος.

 

          Ως προς το δεύτερο τώρα άξονα, αυτόν της βελτίωσης της προβολής και της ισχυροποίησης της Ρόδου, ως πόλου έλξης τουριστών, κάναμε σειρά ενεργειών, για την εξασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας και τη θεσμική θωράκιση του ΠΡΟΤΟΥΡ, που όπως είχα τονίσει πέρσι, είναι ένα κορυφαίο ζήτημα. Πετύχαμε να ανατρέψουμε τη διάταξη, που προέβλεπε την ανάγκη Κοινής Υπουργικής Απόφασης, των Υπουργών Οικονομίας και Εσωτερικών, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ο ΠΡΟΤΟΥΡ, από το Δήμο. Μια διάταξη που καθιστούσε τη συνέχιση της χρηματοδότησης, εξαιρετικά προβληματική και αμφίβολη.  

          Βεβαίως πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά, σε σχέση με τον ΠΡΟΤΟΥΡ. Απαιτείται να αλλάξει ταχύτητα και νοοτροπία. Ειδικά μέσα στο νέο περιβάλλον, που δημιουργεί η ίδρυση της Marketing Greece. Αν δεν ανεβάσουμε ρυθμούς και επίπεδο ποιότητας, τότε κινδυνεύουμε να ισοπεδωθούμε, μέσα σε μια στρατηγική από το κέντρο, που δεν θα λαμβάνει υπόψη, όλα όσα εμείς γνωρίζουμε καλύτερα, για τον τόπο μας.

          Αναμφίβολα ενώνουμε χέρια και ιδέες, για την προβολή και το branding της χώρας. Επιμένουμε όμως στο σεβασμό, στις τοπικές ιδιαιτερότητες, και στις τοπικές ευαισθησίες. Επιμένουμε στη δουλειά μας, επιμένουμε στα εργαλεία μας, επιμένουμε στις πρωτοβουλίες μας.

          Αγωνιζόμαστε καθημερινά, κόντρα στις αντιξοότητες των καιρών, για να επιφέρουμε την κρίσιμη μάζα των αλλαγών, που θα οδηγήσει σε ποιοτικά και ποσοτικά άλματα, στην προβολή του ροδιακού τουρισμού. Καταπιανόμαστε με τα μικρά και τα μεγάλα, γιατί μόνο όλα μαζί μπορούν να επιφέρουν τις πραγματικές αλλαγές, που επιθυμούμε και χρειαζόμαστε.

         

          Οργώσαμε τον κόσμο. Όπου μπορούσαμε να δώσουμε το «παρών» το κάναμε, και ταξιδέψαμε την τουριστική εικόνα της Ρόδου, όπου διαμορφώνονται οι κυρίαρχες τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού. Και το κάνουμε αυτό, κόντρα στις φθίνουσες υποδομές, στην αβελτηρία και στις παραλείψεις, που απαξιώνουν τον προορισμό μας. 

          Θέσαμε πέντε ξεκάθαρους στόχους, για να αξιοποιήσουμε κάθε ευκαιρία μέσα στην κρίση.

          Υπάρχει μια αραβική παροιμία που λέει, πως τέσσερα πράγματα δεν επιστρέφουν ποτέ. Τα λόγια που ειπώθηκαν, το βέλος που εκτοξεύτηκε, η ζωή που πέρασε, και η ευκαιρία που χάθηκε. Εμείς δεν θέλουμε να μετράμε χαμένες ευκαιρίες, και δίνουμε σκληρό αγώνα, όπου και όποτε χρειαστεί, προκειμένου να αποσπάσουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα για τον τόπο μας, και την προβολή του.

 

Συγκεκριμένα:

 

          1.  Αναβαθμίσαμε την παρουσία μας στις διεθνείς τουριστικές Εκθέσεις. Τα περίπτερά μας αποσπούν συγχαρητήρια και πιστέψτε με, επειδή ζούμε σε ένα κόσμο που η εικόνα μετράει, η Ρόδος μπορεί και πρέπει να είναι, πριγκίπισσα παντού. Βασίλισσα παντού!!!  

 

          2.  Υπηρετήσαμε το διττό στρατηγικό στόχο της προσβασιμότητας, και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, διεξάγοντας με κάθε ευκαιρία στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, σκληρές διαπραγματεύσεις, με tour operators και αεροπορικές εταιρείες, όλων των ειδών. Στο πλαίσιο αυτό, εξορθολογήσαμε τις περσινές υπέρογκες απαιτήσεις της Ryan Air, και «ξεριζώσαμε» το «αγκάθι» που υπήρχε.

 

          3. Αναδείξαμε εναλλακτικές μορφές θεματικού τουρισμού, για τον τόπο μας. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια, προωθήσαμε τον τουρισμό τρίτης ηλικίας, στήνοντας τις απαιτούμενες γέφυρες με τη Γερμανία. Εργαστήκαμε εντατικά επίσης, για την ανάδειξη του τουρισμού υγείας, όπως και του θαλάσσιου τουρισμού, με αιχμή του δόρατος, την κρουαζιέρα.

 

          4. Κάναμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, για να ανοίξουμε νέες αγορές. Φτάσαμε  μέχρι το  Νοβοσιμπίρσκ της Σιβηρίας, προκειμένου να αποκτήσει ο ροδιακός τουρισμός, πρόσβαση σε μεγάλες δεξαμενές, δυνητικών επισκεπτών.

 

          5. Ρίξαμε ιδιαίτερο βάρος, στη βελτίωση της εικόνας του αεροδρομίου μας. Ξέρετε, πολλές φορές ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες. Εσύ μπορεί να φθάνεις στην άκρη της γης, και να διαπραγματεύεσαι σκληρά, το άνοιγμα αγορών και την ίδια στιγμή να υπονομεύεται η προσπάθειά σου, από ένα αεροδρόμιο με τριτοκοσμική εικόνα. Το πήραμε λοιπόν κι αυτό στις πλάτες μας, δημιουργήσαμε μια όαση πρασίνου στο χώρο της υποδοχής, και φθάσαμε μέχρι του σημείου να αλλάζουμε λάμπες… Ναι, το κάναμε και αυτό. Γιατί για μας η εικόνα της Ρόδου, είναι η ίδια μας η ζωή, και δεν θέλουμε να παίζει κανένας, ούτε με τη ζωή μας, ούτε με το ψωμί μας.

         

          Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να σημειώσω πως δεν αμελούμε, ταυτόχρονα με όλα αυτά, να προχωράμε, παρά τις αντιξοότητες, στην υλοποίηση του σχεδίου μας για μια νέα ΕΞΡ, προσαρμόζοντας τη λειτουργία της, στις ανάγκες των καιρών.

          Ύψιστος στόχος αποτελεί η εμπέδωση  της εικόνας των ξενοδόχων, ως πόλων ανάπτυξης, ελπίδας και συνάμα κοινωνικής προσφοράς.

          Από διάφορες πλευρές καλλιεργείται ο μύθος, πως οι ξενοδόχοι ευημερούν ενώ η υπόλοιπη αγορά και η κοινωνία στενάζουν. Οι παραμυθάδες, ποτέ δεν έλειψαν από αυτό τον τόπο. Αλλά την αλήθεια την ξέρουν όλοι. Το οικονομικό θαύμα της Ρόδου οικοδομήθηκε, πάνω στις επενδύσεις και στο μόχθο των ξενοδόχων. Δεν έγινε το αντίθετο.  Σχεδόν όλοι πάνω σε αυτό το νησί, με τον ένα ή  τον άλλο τρόπο, ζουν από τον τουρισμό. Για αυτό και όλοι πρέπει να καταλάβουν, πως τα παιχνιδάκια με τον τουρισμό, μπορεί να πληρωθούν πολύ ακριβά. Το να ροκανίζεις το κλαδί, πάνω στο οποίο κάθεσαι, είναι μοιραίο λάθος. Ελπίζουμε να το αντιληφθούν, αυτοί που πρέπει. Η ελπίδα είναι στον τουρισμό. Η προοπτική της ανάπτυξης, περνάει μέσα από τον τουρισμό. Και από τους Ξενοδόχους.

          Σε κάθε περίπτωση εμείς αποδίδουμε, ιδιαίτερη σημασία στην έννοια της κοινωνικής ευθύνης, του ροδιακού τουρισμού. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις αμιγώς εκδηλώσεις αλληλεγγύης, και κοινωνικής ευθύνης που διοργανώσαμε, για να στηρίζουμε τους συνάνθρωπους μας, που έχουν ανάγκη, όπως κάναμε τα Χριστούγεννα, στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.

          Αναφέρομαι στην ανάγκη,  μέσα στην κρίση, να προσδιορίσουμε την κοινωνική ευθύνη, μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Στα χρόνια της ευμάρειας, η κοινωνική ευθύνη αντιμετωπίστηκε περισσότερο, σαν ένα εργαλείο μάρκετινγκ και προβολής. Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά, και η κυρίαρχη πλέον τάση στην κοινή γνώμη, είναι πώς η στήριξη της ελληνικής οικονομίας, αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο, για τον ορισμό μιας επιχείρησης, ως κοινωνικά υπεύθυνης.

          Σήμερα το ζητούμενο δεν είναι να δώσουμε μια χορηγία, σε μια εκδήλωση ή μια δραστηριότητα ήσσονος σημασίας. Αυτό μπορεί να κριθεί ως σπατάλη. Σήμερα ζητούμενο είναι μια επιχείρηση, που έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στον τόπο της, να συμβάλλει στο μέτρο που της αναλογεί, στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Αυτό εμείς νοούμε με όρο Πατριωτικό Επιχειρείν.

          Αυτή ακριβώς την αντίληψη, υπεύθυνου επιχειρείν, εκφράζει η προώθηση από την Ένωσή μας του «Ροδίτικου Πρωινού», στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ελληνικό Πρωινό», του ΞΕΕ. Γίνεται έτσι, η γέφυρα ανάμεσα στον τουρισμό, και τα αγνά και μοναδικά προϊόντα, της ροδίτικης γης. Τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με το να απολαμβάνει ένας επισκέπτης, την ανατολή της μέρας στο μαγευτικό ροδίτικο  τοπίο, και να έχει την ίδια στιγμή στο τραπέζι του, αυθεντικά και αγνά προϊόντα της ροδίτικης γης. Να αγναντεύει και να γεύεται παραδοσιακές τοπικές συνταγές.  Είναι μια εμπειρία με χαρακτήρα μοναδικότητας.

          Έτσι δημιουργούμε ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για τον τουρισμό μας, και ταυτόχρονα αξιοποιούμε την τοπική παραγωγή μας. Συνδέουμε οργανικά τον τομέα των υπηρεσιών, με τον πρωτογενή τομέα της οικονομίας, κι αυτό είναι ένα μεγάλο ζητούμενο για το νέο αναπτυξιακό πρότυπο, που έχει ανάγκη το νησί μας, και η πατρίδα γενικότερα.

          Επιπλέον, εμπλουτίζουμε και ενισχύουμε τον άξονα, που αφορά στην επιμόρφωση των μελών μας. Στους δύσκολους σημερινούς καιρούς, η πληροφόρηση και η ενημέρωση έχουν πολλαπλάσια σημασία, μέσα σε συνθήκες οξυμένου ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό οργανώσαμε την πολύ επιτυχημένη ημερίδα για τα εργασιακά, ώστε τα μέλη μας να είναι επαρκώς πληροφορημένα, σε μια περίοδο διαρκών και μεγάλων αλλαγών, στο καυτό αυτό ζήτημα.

          Τέλος, ως προς τον άξονα της καλύτερης επικοινωνίας του Δ.Σ. με τα μέλη, προχωρήσαμε στο νέο site της Ένωσης, και κρατήσαμε ανοικτές τις πόρτες των γραφείων της ΕΞΡ, για όλα τα μέλη μας.  

          Δίνουμε λοιπόν, σε πολλά ανοιχτά μέτωπα, τον αγώνα μας. Πετύχαμε πολλά. Προσπαθήσαμε ακόμα περισσότερα. Θα θέλαμε και άλλα.

          Ένα είναι πάντως, το σίγουρο. Δίνουμε τον αγώνα μας με μόνο γνώμονα τα συμφέροντα του κλάδου και του τόπου μας. Καθώς ο τουρισμός είναι το DNA, της τοπικής ανάπτυξης. Αυτό οφείλουν να το κατανοήσουν και να το σεβαστούν όλοι. Για αυτό και πριν ρωτήσουν, τι θα κάνει ο τουρισμός για αυτούς, θα πρέπει να έχουν αναρωτηθεί, τι έχουν κάνει αυτοί, για τον τουρισμό!

Φωτογραφικό υλικό

Προτάσεις Verena

Σε αυστηρό ύφος ο πρώην δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς απάντησε στον νυν Αλέξη Κολιάδη για τα όσα...
  Ψευδείς χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Αλεξάνδρου Κολιαδη, ο  πρόεδρος του Γ´...
Την έλλειψη νεφρολόγου και κέντρου αιμοκάθαρσης στο νοσοκομείο της Καρπάθου επισημαίνει σε επιστολή...
Αρχισαν τα...γαλλικά στο νέο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου πολύ νωρίτερα απ ότι αναμενόταν!....Σε μια...