Η συζήτηση της προσφυγής ΟΣΥΠΑ-ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ για την ακύρωση της παραχώρησης/πώλησης των αεροδρομίων στην Γερμανική Fraport. Συμβούλιο της Επικρατείας 08/01/2016 Τελικώς η εξέταση της προσφυγής της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), καθώς και αυτοδιοικητικών φορέων στην ολομέλεια του Συμβούλιου της Επικρατείας (ΣΤΕ) πραγματοποιήθηκε την 08/01/2016. Τι συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν από την εξεταστική διαδικασία; To ΤΑΙΠΕΔ, τα συναρμόδια υπουργεία και η FRAPORT ζήτησαν να μην γίνει αποδεκτή η προσφυγή. Ωστόσο η ολομέλεια του ΣΤΕ προχώρησε σε εκδίκαση της υπόθεσης. Ο κ. Γ. Γεραπετρίτης νομικός εκπρόσωπος της ΟΣΥΠΑ παρουσίασε τα επιχειρήματα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση μέσα από την σύμβαση η οποία μέχρι σήμερα (όλως τυχαίως άραγε;) δεν είχε δοθεί στη δημοσιότητα... Πουθενά δεν προβλέπεται η ίδρυση από τη σύμβαση εθνικής εποπτικής αρχής. Σε κανένα από τα 14 αεροδρόμια... Η διαιτησία μεταξύ του δημοσίου και του αναδόχου ορίζεται σε τριμελής (Δημόσιο – FRAPORT και ένα από κοινού ορισθέν μέλος) επ’ ωφελεία όπως φαίνεται του παραχωρησιούχου. Θα ακολουθείται όπως αναφέρεται αδρά η νομοθεσία της Χώρας... Ρητή αύξηση των αερολιμενικών τελών. Ανάληψη υποχρέωσης από το Ελληνικό Δημόσιο της αποζημίωσης των υφιστάμενων στα αεροδρόμια εμπορικών εκμεταλλεύσεων (καταστήματα αφορολογήτων ειδών κτλ), και των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων... Σύμφωνα με το Airports Council από τα 100 μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης μόνο τα 9 είναι ιδιωτικά. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια 100% ιδιωτικοποίηση αφού στα αεροδρόμια των άλλων Χωρών οι Δήμοι οι Περιφέρειες αλλά και η ίδια η πολιτεία μετέχουν σε μεγάλο βαθμό σε αυτά. Το ΤΑΙΠΕΔ κάνει το μαύρο άσπρο αναφέροντας ότι ανοίγει τον ανταγωνισμό δημιουργώντας πολλούς παρόχους υπηρεσιών αεροδρομίων (Ελ.Βενιζέλος, Καστέλι και λοιπά μικρά αεροδρόμια της ΥΠΑ), όταν δεν υπάρχει καμία εναλλαξιμότητα μεταξύ των προορισμών. Όλα για 52 ολόκληρα χρόνια !!! Ο νομικός εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρθηκε με ιδιαίτερα απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς στις ανησυχίες των φορέων και όσων αντιστέκονται στην παραχώρηση των αεροδρομίων. Θύμιζε εκπρόσωπο της Υψηλής Πύλης απευθυνόμενο σε ραγιάδες ή Ρωμαίο ανθύπατο σε κατακτημένη επαρχία. Αμφισβήτησε την έννοια του κοινοχρήστου των αεροδρομίων και έφτασε σε σημείο να χαρακτηρίσει “άχρηστα” όλα τα κοινόχρηστα πράγματα (αιγιαλούς, βοσκοτόπια κτλ). Η χλεύη του προς τις δημόσιες υποδομές έφθασε σε όρια ύβρεως. Νομιμοποιείται η Βουλή να αποφασίζει την παραχώρηση; Καμία σημασία δεν έχει λοιπόν κατά τον εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ το ότι οι τρεις διαφορετικές βουλευτικές συνθέσεις των Ελλήνων, έχοντας στον κρόταφο το πιστόλι της χρεοκοπίας, ψήφισαν την ιδιωτικοποίηση… Οι περιφέρειες και οι Δήμοι λοιπόν δεν έχουν λόγο…. Οι τοπικές κοινωνίες σίγουρα… Ας έχουν λόγο τα καταχρεωμένα και ημιπαράνομα μεγάλα ιδιωτικά μέσα, οι ημέτεροι αποτυχημένοι αλλά καλώς διατηρούμενοι τραπεζίτες, και η κάθε λογής στενή πολιτική πελατεία των παλαιοπολιτικών δεινοσαύρων…Μας λένε λοιπόν να μην αντιδρούμε, να μην διαμαρτυρόμαστε διότι τα αφεντικά τους τα έχουν κανονισμένα και θα καταφέρουν στο τέλος αυτό που θέλουν. Αφήστε τις τοπικές κοινωνίες να αναρωτιούνται ασθμαίνοντας. Αφήστε την φτώχεια την ανέχεια να μεγαλουργήσουν. Βέβαια ποτέ δεν εξηγούν γιατί αυτοί είναι καλύτεροι στην διαχείριση των υποδομών της Χώρας μας…ποτέ….απλά υπαγορεύουν. Ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ ισχυρίστηκε ότι δεν μπορεί να ελεγχθούν πράξεις όπως αυτές της παραχώρησης ως καθαρά κυβερνητικές. Απέρριψε δηλαδή οποιοδήποτε δικαστικό έλεγχο ακόμα και αυτού του Συμβουλίου της Επικρατείας. Χαρακτήρισε την προστασία της τουριστικής κίνησης της Χώρας ως κρατικό μονοπώλιο, ταυτίζοντας την με τρομερό έγκλημα. Ανέφερε επίσης ότι οι επιστροφές των χρημάτων του ΕΣΠΑ από το Δημόσιο δεν αφορούν το κύρος αυτής της απόφασης. (Τα εκατοντάδες εκατομμύρια δηλαδή που πρέπει να επιστραφούν από τα μεγάλα έργα σε αεροδρόμια όπως τα Χανιά και η Θεσσαλονίκη, δεν ζημιώνουν όλους εμάς από την ιδιωτικοποίηση). Ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ επίσης μίλησε για τη μεγάλη καθυστέρηση της απόσβεσης της επένδυσης (προάγγελος περαιτέρω αυξήσεων τελών και απαιτήσεων εκ μέρους της FRAPORT) και ανέφερε ότι όχι για 52 αλλά για 70 και 100 χρόνια θα έπρεπε να είναι η παραχώρηση!!! Τα συμπεράσματα δικά σας. Οι εκπρόσωποι των υπουργείων απλώς ανάγνωσαν τη μνημονιακή υποχρέωση των κυβερνήσεων ως διεθνή δέσμευση της Χώρας στο ξεπούλημα του πλούτου της. Παραδέχτηκαν δηλαδή ότι η παραχώρηση αυτή λειτουργεί ως νόμιμη ληστεία. Ισχυρίστηκαν επίσης ότι δεν έχουν οι τοπικές κοινωνίες έννομο συμφέρον αφού αυτό αναφέρεται σε άμεση ζημιά που μπορεί να προκληθεί από την οποιδήποτε εξέλιξη. Μίλησαν για αναρμοδιότητα του δικαστηρίου να κρίνει τις προσβαλλόμενες υπουργικές προς ιδιωτικοποίηση εξουσιοδοτήσεις, οι οποίες όμως εσκεμμένα δεν ήταν υπουργικές πράξεις ώστε να μην προσβάλλονται δικαστικά... Σε όλ’ αυτά βλέπουμε μια μεθόδευση που εκτείνεται σε μεγάλο βάθος χρόνου και δείχνει ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο απαξιώθηκαν τα αεροδρόμια της Χώρας ώστε ουσιαστικά να περάσουν στον έλεγχο του Γερμανικού Κράτους. Σημείωση: Στην δεύτερη φωτογραφία, έξω από το ΣΤΕ, από αριστερά προς δεξιά ο πρόεδρος του Σωματείου ΥΠΑ Κέρκυρας Βάιος Καραγιάννης, ο Ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς, ο πρόεδρος του Συλλόγου ΥΠΑ Ρόδου Φώτης Λουλουδάκης και ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος.